Skocz do zawartości

Easy Glider PRO


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

I tu się mylisz. Znaczy nie używasz go, tak jak powinieneś.

Jak zrobisz to, jak należy, nie masz możliwości poprawki.

Powinieneś posmarować, odczekać aż wyschnie, docisnąć.... i gotowe.

Opublikowano
UHU Por, daje te pare chwil na poprawki.

 

Mnie UHU Por nie daje żadnych szans na poprawki. Wydaje mi się, że taka jego natura.

Opublikowano

Skad wziac kolpak na wal 3mm? oczywiscie do eg pro Sa same 3,2mm albo juz 4mm i wicej... Silnik mam TP 2408 21 Black. Jakie Lopaty-pakiet 1100 esky 3s

Opublikowano

Ja w takich przypadkach z powodzeniem stosowałem kołpaki na oś Φ4mm.

Robiłem "redukcję" z odcinka przeciętej mosiężnej rurki Φ3/Φ4.

 

Osobiście zraziłem się do silników o mocach ponad 200W i osiach Φ3 lub Φ3,2 mm. Teraz szukam takich o osiami min Φ4mm. Mimo niby prawidłowo wyważonego zespołu śmigło - kołpak, często były jakieś bicia i silniki z tego powodu padały. Po prostu cienka oś jest jest zbyt elastyczna.

Opublikowano

Zrobic wlasny:

_DSC1896.jpg

 

Kupilem kolpak MP-JET SuperCool na 3.17 mm o srednicy 40 mm. Po zalozeniu wygladal koszmarnie. Postanowilem wytoczyc wlasny z kawalka twardego styropianu 8 cm. Papier scierny i do roboty. Problematyczne moze byc tylko wydrazenie stozka pod oryginalny kolpak. Uzylem do tego celu miniwiertarki Dremel z zalozonym kolpakiem jako frezem. Powierzchenie frezujace zrobilem z kawalkow papieru sciernego 60 przyklejonego tasma dwustronna. Potem juz z gorki: zalozyc na os, odpalic silnik, klocek z papierem do reki i zasmiecic caly ogrod pylem ze styropianu.

 

_DSC1898.jpg

_DSC1899.jpg

_DSC1900.jpg

 

Poza walorami estetycznymi, okazalo sie, iz taki kolpak wysmienicie ratuje dziob podczas kretowania. Na tym kolpaku kretowal juz 6 razy, z czego 2 powaznie. Os silnika nadal prosta a dziob nie wykazuje sladow specjalnego sprasowania. Czas na 3 kolpak, bo ten juz sie rozpada.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

Opublikowano
Czas na 3 kolpak, bo ten juz sie rozpada.

Skoro jesteś z Wrocka to poproś Marka Dawidowicza o kawałek EPP ,a może nawet ci wytnie( po nowym roku) na frezarce taki kołpak.

Ja naprawian EG tylko EPP i super się sprawuje .Pamiętać trzeba tylko żeby papirem ściernym szlifować TYLKO w jednym kierunku.

Wychodzi wtedy gładka powierzchnia.

Opublikowano

Witam, jako, że stałem się posiadaczem EGP :) Musze dokupić do niego wyposażenie mam 4 serwa TowerPro sg91r, do tego pakiet 3s 1600mah i regulator WOW-RC 30A.

Brakuje mi silnika, śmigła składanego, kołpaka i przedłużaczy do serw.

Silnik wybrałem taki: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4678

Przedłużki: 2x http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1231

Łopatki Graupnera 9x5 i teraz największy problem, kołpak.

Nie wiem jaka jest szerokość tego tutaj: http://model-fan.com.pl/index.php?p2780,smiglo-cam-prop-9x5 więc albo kupię właśnie ten zestaw ze śmigłem, albo http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6249 . Tylko z tego co słyszałem do tych łopatek kołpak Multiplex'u trzeba bardzo ścisnąć, żeby nie miał luzów, a łopatki porozwiercać, chciałbym tego uniknąć. Polecicie może jakiś inny kołpak z model-fan-a lub z modele.sklep, który będzie pasować ? 40mm bardzo głupio wygląda w Easy Gliderze, jak wtedy ze składaniem łopatek ?

 

Czym model kleić ? Czy sam http://model-fan.com.pl/index.php?p3265,klej-cyjanoakrylowy-do-depronu-i-elaporu bez aktywatora będzie OK ? (o takim chyba mowa w instrukcji.)

Czy może http://model-fan.com.pl/index.php?p214,uhu-plus-5-minut-epoxy , będzie lepsza ?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Witam

Silnik będzie OK.

Przdłużki? Jeżeli serwa od kierunku i wysokości są mocowane w kabinie to te dwie przedłużki nadadzą się do lotek w układzie podłączenia każdej pod inny kanał, jeżeli lotki chcesz podłączyć pod jeden kanał wystarczą przedłużki 60cm i kabel Y 15cm.

Łopatki to użyłbym 10x6

Kołpak masz gotowy tutaj http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=39_308&products_id=4169

Klej cyjano-akrylowy będzie dobry jak również UHU Plus, tylko żywica daje sztywne połączenia i przy naprężeniach materiału będzie pękać, choć dla tego modelu nie ma to wekszego znaczenia.

Opublikowano

Swojego glidera kleiłem na klej polimerowy TYTAN . a uchwyty i zaczepy przezroczystym Poxipolem

Opublikowano

Śmigło 10x6 do tego silnika byłoby dobre akurat do jego spalenia. Tylko 9x5, szczególnie przy 11v zasilania (z 3s Li-Po). pozdr.

Opublikowano

Co do lotek to każda pod osobny kanał, (zróżnicowane wychylenia).

Co do śmigła to kolega Paweł R, pisał, że na tym silniczku i 9x5, model idzie prawie pionowo, a z 10x6, na 3s, wolę nie ryzykować, jak nie silnika, to regla.

Klej kupię ten cjanoakrylowy do elapor'u, bo faktycznie żywica może popękać. Chyba, że nada się UHU POR, bo akurat posiadam całą tubkę.

 

Kołpak trochę drogi i z innego sklepu niż postanowiłem zamówić.

Może dałoby radę coś dobrać z modele.sklep lub model-fan'a ?

Opublikowano
Co do śmigła to kolega Paweł R, pisał, że na tym silniczku i 9x5, model idzie prawie pionowo

Na pełnym gazie idzie pionowo :mrgreen:

Opublikowano

I prawidłowo :) Szybko duża wysokość, a potem długie szybowanie.

Czyli rozumiem, że jedynym rozsądnym wyjściem jest kupienie kołpaku MPX'a, łopatek 9x5.

Co do kleju to jak z tym UHU POR, może być, czy lepiej zainwestować w cyjanoakryl średni. ?

Opublikowano

Ja UHu PORa nigdy nie miałem w ręku widać był mi niepotrzebny całego EGP skleiłem średnim Ca i zostało mi z pół buteleczki - no może trochę mniej na żywicę wkleiłem tylko serwa nic do tej pory sie nie odlepiło poza tym CA na pewno jest lżejsze od tego UHU :P

 

EDIT: robiłem fotki dla Linux'a to i taką cyknąłem :P

dsc00489s.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.