JacekJ Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Dziękuję, widzę że w tych modelach składanie to zabawa. Żadnego porównania z dawnymi modelami konstrukcyjnymi. Pozdrawiam
Konrad_P Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Oczywiście że zabawa. To model z wtryskarki więc o żadnym składaniu nie może być tu mowy - oczywiście w rozumieniu dawnych konstrukcyjnych modeli. Nie mniej zabawa i latanie tym modelem bardzo przyjemne.
Jasiek00 Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 Witam, posiadam taki model chcąc zakupić silnik napotkałem na problem zastanawiam się nad takimi modelami: RAY C3536/05 , RAY C3536/06 , RAY C3536/08 róznią się tylko kV tj. RAY C3536/05 - KV: 1450 obr/V RAY C3536/06 - KV: 1250 obr/V RAY C3536/08 - KV: 1000 obr/V cała reszta jest identyczna tzn. 400W, smigło chcę dać 9x6, zalecany regulator: 25A do wszystkich silników i nie wiem który silnik wybrać? Proszę o pomoc.
WZ Opublikowano 20 Maja 2013 Opublikowano 20 Maja 2013 Przy swoim gliderze mam RAY 3536/05 śmigło 10 x 6 przy pakiecie 2s - dla śmigła 9 x 6 zalecany pakiet 3s -regulator 25A i chodzi to bez problemu
Jasiek00 Opublikowano 20 Maja 2013 Opublikowano 20 Maja 2013 Ja mam pakiet 3s dlatego smigło 9x6, pytanie czy RAY C3536/05 - KV: 1450 obr/V będzie dopowieni pod smigło 9x6 czy lepiej wybrać z silnik miniejszymi obrotami?
Olecki75 Opublikowano 21 Maja 2013 Opublikowano 21 Maja 2013 Witam, posiadam taki model chcąc zakupić silnik napotkałem na problem zastanawiam się nad takimi modelami: RAY C3536/05 , RAY C3536/06 , RAY C3536/08 Ray 3530/14 1100kV i śmigło z zestawu oraz pakiet 3S 2200mAh wystarczą w zupełności, chyba, że się chce startować jak prom kosmiczny. Latałem takim zestawem i było ok.
Jasiek00 Opublikowano 23 Maja 2013 Opublikowano 23 Maja 2013 Zakupiłem RAY C3536/05 pojawił się kolejny problem regulator GWS 25 A bardzo się grzeje a przy max gazie odcina zasilanie inny regulator E-SKY 25A wyjęty z Belt CP pozwala wychylić maksymalnie drążek gazu ale bardzo się grzeje pakiet to Flightpower evo 25 1500-3s też robi się ciepły wszystkie objawy na "sucho" w domu bez latania tylko sprawdzanie silnika,regulatora, serw itp.
f-150 Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 A wystarczy poczytać specyfikację silnika.400w z 25 A nie zrobisz.Poza tym po co tak szybki silnik?Ostatnio składałem dla klienta ten model z silnikiem A 2820-5 (3536) kv-1150 i do tego łopaty 11x6 .Lata jak wściekły,ale model ma zabierać docelowo dwie kamery lub aparat.
Jasiek00 Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 .400w z 25 A nie zrobisz. to dlaczego w każdym sklepie modelarskim zalecany regulator do tego silnika (RAY C3536/05) to 25A ? Latam na takim zestawie regulator mocno się greje a pakiet trochę. muszę jednak zmienić regulator tylko na ile Amper? Jestem początkujący wiec jak wszędzie zalecali 25A to taki dałem, akurat miałem taki pod ręką. Czy jak dam mocniejszy regulator to pakiet nie będzie sie bardziej grzał ?
samolocik Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 Ten silnik (RAY C3536/05) według specyfikacji ma prąd maksymalny 30A więc regulator powinien być ciut większy, np. taki jak podał Wojtek. Druga sprawa to silnik nie powinien się bardzo grzać więc albo latasz cały czas przy poborze prądu bliskim maksymalnemu albo chłodzenie jest kiepskie. Proponuję również zmianę śmigła na mniejsze - 9x5, a najlepiej żeby nie wchodzić w niepotrzebne koszty zapytaj, czy ktoś ze znajomych nie ma przyrządu do pomiaru natężenia prądu i na początek wepnij przyrząd pomiędzy regulator a baterię i zmierz na jakim prądzie pracuje zestaw napędowy. Potem będzie łatwiej dobrać wyposażenie.
wakul Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 Co do tych silników Ray to producent faktycznie zaleca mniejszy regulator niż prąd maksymalny silnika(!). Nie potrawie zrozumieć czemu, ale tak jest. A sklepy często zwyczajnie kopiują dane podane przez producenta. Sam używam 2 silników 3536 od Ray, jeden lata z regulatorem 30A, drugi z 40A. Z obu jestem zadowolony. Wg mnie regulator 30A to minimum, ale lepiej tak jak zalecają koledzy wyżej. Pozdrawiam
bart07 Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 Dlaczego nikt nie chce korzystać z darmowych programów do liczenia napędu. 1450kV, śmigło 9x6, 12V - wynik 60A
samolocik Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 Bo w wielu przypadkach wyniki nie zgadzają się z rzeczywistością. Gdyby rzeczywiście silnik pobierał 60A to regulatora GWS/ESKY 25A już dawno nie byłoby na świecie, no chyba że szybciej spaliłby się silnik...
bart07 Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 Bo w wielu przypadkach wyniki nie zgadzają się z rzeczywistością. Może jednak nie. (...) bardzo się grzeje a przy max gazie odcina zasilanie (...) pakiet to Flightpower evo 25 1500-3s też robi się ciepły Regulator nie pobrał 60A, bo: 1. bateria tyle nie dała. 2. spadek napięcia był na tyle duży, że śmigło ruszyło na 70% Przy 9V zasilania, na śmigle 9x6 pobór jest w okolicy 35A, Tak więc te programy do ustawienia pierwszego setupu są jak najbardziej OK.
pawel4090 Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 Tylko przy napięciu 9v, czyli po 3 volty na cele, pakiet jest już w stanie agonalnym i dalej nie powinien być rozładowany. Program programem a rzeczywistość sobie... Wystarczy wpiąć szeregowo amperomierz i wszystko będziemy wiedzieli.
samolocik Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 Bartek, podaj proszę link do programu, w którym otrzymałeś wynik 60A oraz informację jakie dane do niego wprowadziłeś.
WZ Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 Może przewody od silnika blokują obudowe - i dlatego regulator się grzeje .W moim EGP ten silnik chodzi z regulatorem JETI ECO 25 A i niema problemu .Silnik obruciłem gdzieś około 120 stopni patrąc od strony śmigła przewody są po lewej stronie .Usunełem trochę eploru aby zrobić miejsce na przewody , wzmocniłem przód jak najcieńszą tkaniną
bart07 Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 Tylko przy napięciu 9v, czyli po 3 volty na cele, pakiet jest już w stanie agonalnym i dalej nie powinien być rozładowany. Zgadza się. Pakiet kolegi poda max 40A. Po takich eksperymentach nie zostawiałbym go w pobliżu palnych rzeczy. Bartek, podaj proszę link do programu, w którym otrzymałeś wynik 60A oraz informację jakie dane do niego wprowadziłeś. Używam http://drivecalc.de/ Dane podaję w następujący sposób:\ 1. Wyszukuję w bazie silnika o określonym kV 2. Ze znalezionych określam silnik jaki mnie interesuje (wg nazwy, parametrów itp.) Można dopasować podobny. W tym konkretnym przypadku prawie wszystkie silniki w bazie były za słabe do "wymodelowania" przyjętego obciążenia. Przyjąłem Scorpion HK3026-1400kV (wytrzymuje 80A) - Założone napięcie 12v, śmigło APC 9x6 - prąd 58A
Gołek Opublikowano 30 Maja 2013 Opublikowano 30 Maja 2013 Wszystko się zgadza, bardziej zależy to od producenta silnika. Ostatnio uzbrajałem swojego nowego Soliusa, tak "na oko" zamontowałem silnik 3536 Aeoliana 1250kV - taki akurat leżał sobie na półce, śmigło 10x6 , pakiet Dualsky 2200 40C i początkowo regulator 40A- który właśnie jakoś dziwnie nie chciał działać i odcinał silnik. Jako że miałem pod ręką zalutowany regulator 60A - zamontowałem i fru na naszą łąkę. Model lata od strzału, drobne trymowanie wysokością i fajne 20min zabawy. Wylądowałem, otwieram model, wyciągam akku, a on gorący i spuchnięty. Dopiero wtedy podpiołęm Wattmetera... okazało się że przy tym śmigle silnik pobiera maksymalnie /na ziemi/ 55A. Z pewnością chińska produkcja jest bardziej prądożerna, jednak zabawa jest przednia, model rwie w pionie aż miło.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.