TomekP Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Czy w EG PRO jest już wstępnie ustawiony jakiś kąt dla silnika, czy trzeba wszystko samemu regulować podkładkami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Znając inne produkty Multiplexa, nie trzeba żadnych podkładek (potwierdza to instrucja, do której właśnie zerknąłem). Kąty są ok. W niektórych modelach, np. w FunJet'cie jest regulacja pochylenia wręgi silnikowej wkrętem. To naprawdę przemyślane konstrukcyjnie modele. Przy okazji, gdzie aktualnie jest dostępny od ręki EG Pro? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Hanuszkiewicz Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 W tej chwili chyba nigdzie, gdzie bym nie znalazł natychmiast po złożeniu zamówienia okazywało się że za tydzień, dwa.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekP Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 cobra, dzięki za odpowiedź. Też mi się wydawało, że te styropiany jak EG czy Junior od Graupnera mają wszystko poustalane już w formie, ale napisaliście teraz o zmianie kąta silnika i dlatego zwątpiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Problem jest przy włączonym silniku i dłuższym locie. Model przy starcie i w locie zaczyna ściągać na lewo - dość mocno. Przechyla się na skrzydło, traci wysokość i bum. Co rozumiesz przez "i dłuższym locie"? To znaczy, że leci dobrze, a po chwili go przechyla? Może po prostu leci na granicy przeciągnięcia i po wytraceniu prędkości traci stateczność. A przy starcie ma za małą prędkość, albo leci zbyt mocno w górę. Spróbuj trochę odpuścić trymerem - żeby ster wysokości poszedł lekko w dół. Będzie leciał szybciej szybując. Mój EG leci daleko po wyrzucie z ręki ale właśnie wymagał lekkiego oddania wysokości na trymerze. To oczywiście takie gdybanie. Trzeba by to zobaczyć na żywo. Co do wykłonu to w EG w wersji szczotkowej w ogóle nie była przewidziana żadna regulacja. Podejrzewam, że w wersji PRO też nie ma. Ale to wersja PRO czyli dla profesjonalistów więc mogę się mylić ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RCPawel Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Witam Dziękuje za wszystkie wypowiedzi. W modelu rzeczywiście nie ma żadnej regulacji wychyleń silnika, jedynie tak jak wspominał kolega, przez podkładki, ale musiałbym dobrać nowe śróbki (dłuższe). Więc nie sądze, żeby silnik był nieprawidłowo ustawiony. Tym bardziej, że nie było nic o tym w instrukcji. Dwa dni temu jak była ładna pogoda, postanowiłem trochę się nim pobawić "na sucho" (bez silnika). Po pierwszym wyrzucie z ręki model standartowo przechylał się na lewo i leciał na dziób. Po doważeniu skrzydła i przesunięciu bateri oraz kilku próbach wyrzutu (bo wcześniej nawet prawidłowo go nie wyrzucałem) model leci prosto (6-9m) i opada płasko, lekko na dziób. Więc myślę, że teraz powinno wszystko być ok. W niedzielę, będę dalej próbował - np. lekko podciągając ster wysokości, albo włączając minimalnie ciąg silnika. Najlesza nauka jest jednak w praktyce. Dziękuje jeszcze raz za wszystkie rady. W niedziele opiszę, jak mi poszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 model leci prosto (6-9m) Na początek, może w wyrzucie jest problem? W ostatnią niedzielę oblatywałem koledze EGE i bez silnika, po niezbyt mocnym wyrzucie, szybował poziomo przynajmniej 25-30 metrów. A może elementy modelu były źle umieszczone w opakowaniu i np. płat się lekko zwichrował? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klaps6 Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Poskładanie tego zgodnie z instrukcją, tak jak się wyciąga z pudełka nie daje żadnej gwarancji na dobre loty. Trochę śmieszne jest podejście do skłonu i wykłonu, że te wartości użyte w zestawie są poprawne dla całej gamy używanych silników i śmigieł A może elementy modelu były źle umieszczone w opakowaniu i np. płat się lekko zwichrował? Paweł pisze że model jest prosty więc po mojemu to coś takiego nie ma prawa się zdarzyć. Model poskałdany zgodnie z instrukcją. Skrzydła pokrywają się ze sterem na ogonie. Sprawdzenie tego czy model jest prosty i symetryczny nie sprowadza się tylko do sprawdzenia czy poziomy leży na tej samej płaszczyźnie co płat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tytan Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Witam Czy lata ktoś z Was Easy Gliger-em z zamontowanym gyro na sterze wysokości. Jestem ciekaw jakby się model zachowywał w locie po takim usprawnieniu ???????????????. Pozdrawiam Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 EG nie, ale robiłem eksperymenty z żyroskopem na wysokości i lotkach w innych modelach. Było ok, ale wrażenie dziwne - jakbyś pilotował samolot pasażerski - taka bezwładność i stabilność. Myślę, że mogłoby być przydatne przy fotografowaniu i filmowaniu. Przy ustawionej za dużej czułości żyro, model potrafił wpadać w oscylacje. O mały włos się wtedy nie rozbiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uve Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Witam Czy serwa w modelu są montowane na stałe wewnątrz kadłuba podczas jego składania, czy można jest zamontować po złożeniu kadłuba i w razie czego wyjmować ? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Serwa najlepiej wkleic wiec srednio z tym wyjmowaniem. Ponadto kto by chcial z EG Pro serwa wyciagac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uve Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Witam Pytam z ciekawości jakby serwo padło, bo zamierzam za jakiś czas zamówić model. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Najlepiej przed wklejeniem serwa zacisnąć na nim koszulke termokurczliwą i dopiero wklejić. W razie uszkodzenia serwa przeciąć koszulkę i wyciągnąć serwo. Łatwiej odklejić elastyczną koszulkę niż nie elastyczne serwo :mrgreen: . Po ewentualnej naprawie lub wymianie serwa powtórzyć ten proces. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Ja akurat wklejalem na uhu por, nie bedzie wiekszych problemow zeby go wyciagnac choc z koszulka termokurczliwa niezly pomysl... jak sie ja ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Pomysł może i dobry ale kto by chcial z EG Pro serwa wyciagac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krecik13 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Witam właścicieli EG Pro. jestem na etapie sklejenia dwóch połówek kadłuba, zastanawiam sie czy klejąc smarować całą powieszchnię czy tylko te wystające wypustki. (klej CA gęsty) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzp Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Witam właścicieli EG Pro. jestem na etapie sklejenia dwóch połówek kadłuba, zastanawiam sie czy klejąc smarować całą powieszchnię czy tylko te wystające wypustki. (klej CA gęsty) Całą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach34 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Mam pakiet 9,6v 1100mAh ni-mh , jakie śmigło zastosować do regla 30a i silnika ray 3536/06 - EGP EDIT : Poradzi mi ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krecik13 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Czy EG pro (w wersji bez silnika, silnik zamontuje później) można latac z wyciągarki elektrycznej? Znajomi z lotniska mają taką wyciągarke i z tego co zaobserwowałem to jest bardzo mocna. Obawiam sie ze moga skrzydla sie polamać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.