Skocz do zawartości

Extra 260-1250mm, próby rysowania w CAD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawa jest dość prosta, spójrz na to zdjecie http://forum.aerodesignworks.eu/download/file.php?id=4818&mode=view  , trzeba powiększyć. Generalnie każda z drucianych goleni powinna mieć długą tą część która styka sie z kadłubem (prawie na szerokość kadłuba). Na tej długości drut skręca się delikatnie wzdłuż osi co powoduje zwiększony ruch koła w linii przód/tył - po prostu do sprężystości samej goleni dodawana jest podatność na skręcanie drutu w jego osi. Działa to praktycznie tak samo jak belka skrętna w samochodach. Taki układ podwozia działa bardzo dobrze, zrobiłem w kilku modelach i nie było problemu. Mam duralowe podwozie wycięte laserem ale jest za sztywne do tego modelu.

 

 Narysowałem i przeliczyłem podwozie z drutu sprężystego 3mm, wychodzi że obie golenie (sam drut) to będzie 16,7g. Myślałem że wyjdzie więcej. Metrowy drut waży 38g a na obie golenie potrzeba 440mm.

 

Edit: zrobiłem model komputerowy podwozia.

 

 

Zrobiłem na szybko podwozie z laminatu , 13 warstw tkaniny szklanej 80-tki. W tym momencie laminat jest jeszcze plastyczny tj daje się trwale odkształcić przy użyciu siły. Pewnie po utwardzeniu okaże się że trzeba będzie zrobić nowe golenie ale dam radę. Tak ma to wyglądać jak poniżej.

Opublikowano

Tak jak przypuszczałem, po utwardzeniu się żywicy podwozie jest za delikatne, zrobię nowe w sobotę, być może jako kompozyt tkaniny węglowej i szklanej.

Opublikowano

Tak właśnie zrobię. Ten płaskownik na zdjęciu jest za szeroki. Jednak i tak za giętki więc nie było sensu się nim zajmować dalej. Zastosuję tkaninę 120-160g/m2 i o ile uda mi się zakupić tkaninę węglową to zrobię kompozyt.

Opublikowano

W imieniu śledzących ten wątek bardzo proszę Autora o ulotnienie małej extry, zanim weźmie się za kolejną :)

Większa extra jak najbardziej ciekawa i godna uwagi (już śledzę), ale błagam niech najpierw mała poleci.

Opublikowano

Marcin, siedzę w Krakowie i dopiero w piątek wieczorem będę w Ostrowcu i dokończę Extrę. Zamówiłem lżejszy 22-gramowy regulator więc 18 g będzie lżej.

Opublikowano

I bardzo dobrze, gram do grama, a później się okazuje że niby na słabszym i lżejszym silniku i na mniejszej baterii a lepiej i dłużej lata niż wersja cięższa na niby większym silniku (nieraz już to sam przerobiłem).

A pomysł odchudzenia większej extry pod elektryka jak najbardziej ciekawy, dla mnie nawet bardziej :)

Opublikowano

I bardzo dobrze, gram do grama, a później się okazuje że niby na słabszym i lżejszym silniku i na mniejszej baterii a lepiej i dłużej lata niż wersja cięższa na niby większym silniku (nieraz już to sam przerobiłem).

A pomysł odchudzenia większej extry pod elektryka jak najbardziej ciekawy, dla mnie nawet bardziej :)

 

Nie kuś bo tak ją odchudzę że nie będzie gdzie silnika doczepić :D

 

Co do mocy silnika to mało kto bierze pod uwagę w elektrykach parametr pod tytułem obciążenie mocy czyli ile W przypada na każde dkg wagi modelu i w 100% zgadzam się z Twoją opinią że lżejszy pakiet i silnik nie koniecznie oznacza gorsze latanie.

Opublikowano

Się nic nie działo parę dni ale od dzisiejszego poranka walczę. Rano wylaminowałem półfabrykat na podwozie. Po nasączeniu wszystkich warstw żywicą całość poszła do maszyny podciśnieniowej która ścisnęła poszczególne warstwy odpowiednio je nasączając. Po zżelowaniu żywicy całość położyłem pomiędzy lampami mojego wzmacniacza- ta akcja zapewniła wygrzanie laminatu i jego szybsze utwardzenie. W rezultacie po wycięciu i przyszlifowaniu otrzymałem dwie sztywne i w miarę lekkie golenie. Masa kompletnego podwozia z kołami, osłonkami wynosi 32g. A teraz to na co większość  czytelników tego tematu czekała. Waga modelu z wyposażeniem 603g ( w tym pakiet 1300mAh 3s i regler Dualsky 22A-Lite oraz serwa, przedłużki położone na skrzydle do ważenia) Ta waga nie uwzględnia węglowych popychaczy i odbiornika. Jeżeli zastosuje lekki, powiedzmy 10g odbiornik waga gotowca do lotu nie powinna przekroczyć 620g.  Ogólnie jestem zadowolony z wykonania i wagi i obym był zadowolony z lotów.

Opublikowano

Dzięki za dobre słowo. Mam w planach zrobić ten model w rozpiętości 1360mm ale to dopiero po oblocie i ocenie właściwości lotnych przez kilku kolegów. Mam w głowie pewien projekt o którym wspomniałem wcześniej ale nie powiem jeszcze jaki.

  Jutro powklejam zawiaski do lotek, zamontuje serwa,dźwignie, popychacze itp, może się uda zrobić płozę ogonową z drutu sprężystego. Ogólnie jest co robić.

Opublikowano

Krzysiek, 1030mm. Dziś przygotowałem do przewiezienia tą 1250 (przetnę kopyto maski na połówki, będzie lepiej wytłoczyć). Będziesz na Żarze?

Opublikowano

ta Extra Sławku wygląda dokładnie tak jak ją sobie wstępnie wyobrażałem.świetna robota  :D !.wszystko dopieszczone w każdym calu...

 

jeden mały drobiazg to koła,według mnie są trochę za małe i przy lądowaniu w trawie owiewki szlag trafi...  :mellow:

Opublikowano

Koła są małe to fakt ale tylko w prototypie. W KIT-ach będą większe. Same osłonki nie są obowiązkowe, zastosowałem je bo będę latał z utwardzonego terenu no i musiałem zobaczyć model w pełnej krasie. Koszt wykonania tych osłonek jest niewielki i jak ktoś rozwali swoje to nowe będą dostępne od ręki. Podwozie dobrałem tak żeby można było  założyć śmigło 12 cali i aby w pozycji poziomej modelu został prześwit około 3cm pomiędzy jego końcówką a podłożem.

Opublikowano

Dzisiaj oblatywałem kupioną już jakiś czas temu katankę z HK w rozmiarze 1500mm. Mimo pierwszego lotu, bez żadnych wytycznych co do low i high rates (brak takich danych w dokumentacji to jedyny mankament tego modelu) i w sumie dość ostrożnego podejścia, byłem niezwykle zadowolony. Żadnym mniejszym nie lądowało mi się tak przyjaźnie jak tym, mimo że to pierwszy lot.

Widzę że to co zauważyłem na symulatorze i co niektórzy latający większymi modelami Koledzy potwierdzili, im model większy tym lata się przyjemniej, mniej nerwowo i bardziej przewidywalnie to prawda.

Więc jak już Sławku zakończysz z sukcesem (czego jestem pewien :) ) tę małą extrę, to koniecznie bierz się proszę za większe modele, tak circa 1500, a może i więcej.

Opublikowano

Marcin, małą extrę można spokojnie przeskalować do 1,4m. Wyjdzie lekko. Ta 1600 ma inną konstrukcję, z resztą to całkowicie różne modele i 1,6 była projektowana pod spalinę. W sumie to zarzuciłeś fajny pomysł :)

 Uzbroiłem częściowo Extrę 103, wychylenia SK i SW po 45st, lotek (o zgrozo) dochodzą do 60 stopni ( po 60 w górę i dół) :D

Opublikowano

No i dobrze, lepiej aby można było mechanicznie za dużo, a i tak ustawia się programowo w aparaturze, w zalezności od umiejętności i stylu latania.

Cieszę się że podchwyciłeś pomysł, więc zaprojektuj lekkiego dedykowanego pod elektryka akrobata - 1500-1600 to dobre wartości, przyzwoity kompromis pomiędzy kosztami a fajnością modelu.

Opublikowano

Ja dodam tyle, że oczy miałem BARDZO szeroko otwarte jak widziałem tę dużą Katanę Marcina, która pomimo większej wagi niż do której jestem przyzwyczajony (ok 1-1,3kg) najzwyczajniej nie chciała lądować...

A kiedy już wylądowała to było to spokojne, majestatyczne i pomimo swojego pierwszego lotu w 100% przewidywalne.

 

Jako że czasami bywam na rożnych lądowiskach, muszę przyznać że nie widziałem jeszcze modelu, który tak pięknie lądował.

Marcin wyraził się bardzo delikatnie mówiąc "zadowolony" ... gdybym ja tak lądował, to byłbym wniebowzięty !!! :)

 

Tak więc Sławku - zrób model duży i lekki, a podejrzewam, że "z Chińczykami nie przegrasz" :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.