robertus Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Będzie potrzeba, tylko muszę się skonsultować
Gość Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Podziałałem dziś trochę przy Extrze, to co na ostatnim zdjęciu waży 200g. Klapa kadłuba pochodzi z innego kadłuba więc dodana jest tylko do zdjęcia (waga 200g to waga z tą klapą). Kilka gramów zejdzie bo nie są przeszlifowane natarcia skrzydeł i natarcia lotek. Podejrzewam że jakieś 4-5g jest do odzyskania. . .
mikrus193 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 piknie piknie do świat bedzie mozna juz dostac zestaw apropo aparatura juz zakupiona
Gość Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 I jaką zakupiłeś? Zestaw to kwestia 2-3 tygodni. Jeden będzie wcześniej ale już jest zarezerwowany.
mavo Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Kiedy wybierzesz sie na wspólne loty z nami Kolego Sławekmod ? Dzisiaj byliśmy w Ożarowie (widowiskowe lądowanie bez urwanego przy starcie koła). Możemy polatać na Romanowie lub w Bodzechowie, jak Ci pasuje.
Gość Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 U mnie to kwestia dokończenia tej extry, w ciągu tygodnia latanie odpada bo pracuję w Warszawie i czasem w innych miastach więc zostają weekendy.
mikrus193 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 a skusilem sie na FLYSKY fs t6 czy sie te serwa nadadzą do tego modelu 74xSize : 21x12x22 mm / 0.74x0.42x0.78 inVoltage : 3v ~ 6vWeight: 9g / 0.32ozSpeed : 0.12 sec/60(4.8V)Torque : 1.6 kg-cmWorking Temp : -30C~60C 0.42x0.78 in
Gość Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Serwa dadzą radę jak wynika z opisu.
Gość Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Zabrałem się za klapę kabiny. Sama klapa po wykonaniu a jeszcze przed przyklejeniem oszklenia wymaga doszlifowania do reszty kadłuba -operacja bardzo łatwa i zajmuje około 2 minuty.Całość modelu jak dotąd jest klejona przy użyciu rzadkiego CA, przezroczysty poxipol został użyty do przyklejenia kesonów do natarcia skrzydła oraz do przyklejenia natarcia lotek do dźwigarka lotki. Średni CA użyłem do przyklejenia kesonów do dźwigarów głównych. Reszta połączeń kesonów i nakładek żeberkowych została przyklejona na rzadki CA. . .
andrzej351 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 świetnie to wygląda,z każdym Twoim projektem te konstrukcje i sposób montażu wyglądają jeszcze bardziej perfekcyjnie .
Gość Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Założeniem/ideą przygotowywanego zestawu jest : - atrakcyjna cena - dobre własności lotne - dopracowana technologia montażu - atrakcyjny wygląd. - wszystkie elementy prócz folii i elektroniki mają znajdować się w zestawie. - dostępność każdego , laserowo ciętego czy wytłaczanego elementu ( w przypadku kreta itp) Mając na względzie w/w aspekty staram się wyłapać i poprawić wszystkie błędy.
andrzej351 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 na KIT EXTRy w rozmiarze 1250 to ja już się piszę !
Gość Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Wczoraj przyjrzałem się tej 1250mm po kilku tygodniach. Jest kilka rzeczy które muszę przerobić.
Wojtek Sz Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 na KIT EXTRy w rozmiarze 1250 to ja już się piszę ! Andrzej to jest nas dwóch .
Gość Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Extrę 1250 przywiozłem od rodziców, odpoczywała u nich w domu . Przywiozłem również kopyta, kopyto maski prawdopodobnie przepołowię żeby było łatwiejsze do tłoczenia. Kopyto kabiny zostanie skrócone a sama klapa przerobiona. Będzie lżej, łatwiej do oklejania i w ogóle lepiej. Wracając do małej extry- doszedł vivak więc wytłoczyłem kabinki. Vivak to zupełnie inna klasa tłoczenia niż zwykły PET. Wytłoczyłem również maskę silnika. Potem opiszę metodę doklejania kabiny do ramki pokrywy.
mikrus193 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Andrzej to jest nas dwóch . trzech
tomasz.smolarek Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Czterech! Sent from my GT-S7530 using Tapatalk
Gość Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Zakończyłem prace "stolarskie" przy małej Extrze, jak widać na zdjęciach całość jeszcze trzeba przeszlifować papierem 200-280. Zwróćcie uwagę na przejście keson-nosek (natarcie) Spoina łącząca te dwa elementy to przezroczysty poxipol który po dwóch dniach schnięcia świetnie się nadaje do przeszlifowania w pierwszej fazie papierem 46, potem 80 a na koniec 200-280. Pomimo że jeszcze nie robiłem szlifu papierem 200-280 przejście pomiędzy noskiem a kesonem jest niewyczuwalne pod palcem. Oczywiście można skleić to CA ale trzeba idealnie doszlifować keson do natarcia i czasem jest problem z przesztywnieniem spoiny co przekłada się na mozolne i delikatne szlifowanie. W przypadku poxipolu te problemy kompletnie odpadają. Mało tego, poxipol pełni funkcję świetnego wypełniacza a waga kleju do wykonania tej spoiny jest tak mała że jest bez znaczenia. Waga tego co na zdjęciu 242g. Nie ma laminatowych rurek łącznika ale te będą ważyły z 1,5g wszystkie (3 szt). Waga poprzedniej wersji wynosiła 215g ale bez maski i kabiny . Obie wersje są niemal identyczne w wadze ale ta nowsza ma większą o ponad 1,5dm2 pow nośną i większy SW . Na ostatnim zdjęciu poprzednia wersja o wadze 231g bez owiewki silnika, widać różnicę w skrzydłach i grubści profilu.
Gość Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Przyklejanie vivakowej kabinki jest najbardziej upierdliwą czynnością w Extrze. W pierwszej kolejności po przymierzeniu oszklenia wyrysowałem jego koniec i odmierzyłem 4-milimetrowy margines po którym odciąłem naddatek balsy. Potem musiałem zrobić w balsie fazkę (jakieś 0.4-0,5mm) Fazka jest konieczna żeby oszklenie zrównało się z balsowym pokryciem klapy. Również boki ramki należy zeszlifować o podobną wartość. Następnie przyłożyłem dociętą kabinkęi zakropiłem kilka kropel rzadkiego CA, efekt kapilarny zrobił resztę roboty, CA rozpłynął się wzdłuż szczeliny. Potem już było z górki. Wstępnie wyrównałem balsę papierem 46 (na płaskim klocku) niwelując różnicę pomiędzy pokryciem a oszkleniem. Pięknie to może nie wygląda ale pod folią będzie nie widoczne. Sama technika oklejania vivaku to osobny problem gdyż nie ma opcji prasowania foli na wytłoczce żelazkiem. W ten sposób mamy 100% że wytłoczka się zdeformuje. Mam i na to sposób ale więcej o tym będzie przy oklejaniu
Rekomendowane odpowiedzi