Skocz do zawartości

Extra 260-1250mm, próby rysowania w CAD


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Extrę 1030 przekazałem właśnie Marcinowi "Viper" . Poprosiłem o wyduszenie z niej maksymalnych możliwości łącznie ze zniszczeniem :D  ( to ostatnie na okoliczność rozsypania w locie itp) Poprosiłem Marcina o opisanie właściwości lotnych bez względu na to jakie one będą i opisanie ich na forum , jeżeli będą złe to dowiemy się o nich wszyscy a ja wprowadzę odpowiednie poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję Sławkowi za przekazanie pięknego modelu i okazane zaufanie.

Na razie mowę mi odjęło, model śliczny, lekki jak piórko, aż trudno uwierzyć, a przy tym sztywny i wcale nie sprawiający wrażenia delikatnego. Jakość maski, owiewek kół i generalnie całości doskonała.

Jako miłośnik modeli PA i były posiadacz katany mini stwierdzam że model Sławka jest absolutnie porównywalny pod względem wizualnym i wykonania (maska, owiewki, ilość i sposób użycia elementów węglowych i laminatowych, wrażenie solidności i lekkości), czyli że nie ma się do czego przyczepić, a jednocześnie lżejszy.

Przy czym jakość i ilość oferowanej przez Sławka galanterii i dodatków w planowanym kicie jest absolutnie nieporównywalna z żadnym kitem z jakim miałem do czynienia z wyjątkiem właśnie modeli PA.

Patrząc na bryłę przestrzenną kadłuba i jakość wyciętych wręg i podłużnic przychodzą na myśl klocki lego.

Czy może być to pierwszy kit do złożenia dla kogoś kto już trochę majsterkuje i myśli o pierwszym samodzielnie złożonym modelu?

Patrząc na jakość elementów i widząc bryłę całości zdecydowanie twierdzę że tak.

Oczywiście to pierwsze wrażenia, tak jak napisałem na wstępie mowę mi odjęło, poprzygladam się jeszcze uważnie jak ochłonę i jako że zostałem przez Sławka zobligowany by walić prosto z mostu, nie omieszkam.

Powiem tylko że pokazałem model Koledze prowadzącemu sklep modelarski (mój doradca i guru) i również był pod wrażeniem.

Wszystkich niecierpliwych muszę przeprosić, że pewnie (o ile pogoda pozwoli) relacje z lotów, zamieszczę bliżej piątku, a pewnie bardziej prawdopodobne że dopiero w weekend, wcześniej się nie wyrobię.

Uff, rozpisałem się, pójdę się poprzyglądać modelowi :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Marcinie  za dobre słowo oraz  za ewentualną krytyczną ocenę możliwości Extry, tu nie chcę mieć nic do ukrycia. Wiem że ocena może być, nazwijmy ją "niezbyt przychylna" ale wytykanie błędów i wad  a nie ukrywanie ich jest zastrzykiem który obliguje do poprawek a te w rezultacie mają dać model pozbawiony wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!poniżej obiecane filmy z oblotu małej EXTRy.szału nie ma,nie było też czasu ani warunków na obróbkę filmów...

 

 

 

dzisiaj znowu udało mi się polatać tym maluchem,wiało trochę co prawda ale było całkiem znośnie.jedna rzecz którą zauważyłem to ten model nie lubi wiatru,najlepiej się lata Extrą przy bezwietrznej pogodzie jest wtedy bardziej posłuszna.na wietrze to istny wariat i przecinak... :D .

 

przetestowałem trzy pakiety,1000;1250 i 1800.wszystkie oczywiście 3S i 30C.przyznam że na wietrze nie było czuć dużej różnicy w lataniu z największym pakietem.napęd zapewnia ogromny nadmiar mocy i z zawisu model szedł pionowo jak z procy.co dziwne to czasy lotu na wszystkich pakietach były bardzo podobne,świadczy to o tym iż duży pakiet nie zawsze równa się dłuższy lot.najlepiej mi się latało na pakiecie 1000mAh.nagrałem dziś 3 filmy,postaram się wybrać najlepszy i wstawić w miarę sprawnie  :) .

 

pakiety na jakich dziś latałem

post-6497-0-95061100-1410894923.jpg

 

post-6497-0-89698300-1410894925.jpg

 

widoczny silnik i jego mocowanie

post-6497-0-46728900-1410894927.jpg

 

fotka z większą "siostrą"

post-6497-0-26047800-1410894950.jpg

 

P.S.niestety wczoraj mnie podkusiło iść latać choć też wiało,wystartowałem EXTRą PA kilka kółek i zacząłem świrować,gdy model był nisko wiatr zdusił go do ziemi no i zakończyło się to niewielką kraksą.kadłub za kabinką pękł na pół...  :angry: .kilka wieczorów i EXTRA 260 PA będzie znowu jak nowa  ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Andrzej za filmy :) Wydaje mi się że chyba była wyważona za bardzo na przód, ale może to tylko złudzenie. Widzę że skrzydła V1 były odrobinę za małe w sensie pow. nośnej, chyba że wiało. Ciekawy jestem V2. Jeżeli chcesz na dłużej zostawić model ( tzn. że nie będziesz go chciał sprzedać itp ) to mogę Ci podesłać solarfilmu Lite na lotkę i czerwonego na oklejenie boków kadłuba, osłonki na koła a i z formatkami do skrzydeł V2 nie będzie problemu. Jeszcze raz dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pierwszym filmie jeszcze trochę wiało dlatego widać nerwowość lotu,drugi film był praktycznie bez wiatru i tu latało się naprawdę fajnie.poza tym to były naprawdę pierwsze moje loty tym modelem i musiałem się trochę w niego wlatać.

jeśli chodzi o powierzchnię nośną skrzydeł tu jest ok,wciąż trochę brakuje mi lotek i myślę że wymiana płatów na V2 zniweluje te braki.wyważenie było ustawione minimalnie na tył (z tylnym wyważeniem najlepiej mi się lata ).

 

modelu nie zamierzam sprzedawać,fajnie się nim lata i jest bardzo poręczny ze względu na niewielkie wymiary.jedyna rzecz to za jakiś czas skuszę się na kupno od ciebie Sławku skrzydeł od V2  :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekki model daje przyjemność z latania przy bezwietrznej pogodzie, a jak wieje to można model dociążyć. Przy ciężkim modelu na odwrót się nie da. Z reguły małe modele przeznaczone są do latania kiedy nie wieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jaki jest sens budować samolot konstrukcyjny, który jest mega leki a co za tym idzie przy większym wietrze nie ma tej przyjemności z lotu ? Chyba że u Was cały czas wieje 2 m/s w porywach do 3 m/s.

 

Pozdrawiam

A z pianki się nie da zbudować ciężkiego modelu ? Pewnie że się da  ... wielki ukłon dla Sławka że potrafi zaprojektować model konstrukcyjny i zmieścić się w takiej wadze ... co do wietrznych dni ja preferuje latanie jak jest słaby wiatr i najczęściej albo latam o poranku lub wieczorami jak wiatr już ucichnie ... jak bardzo wieje odpuszczam loty ponieważ nie jestem bardzo wprawionym pilotem więc mierzę siły na zamiary. Wolę odpuścić jeden dzień lotów jak potem spędzić cały tydzień w warsztacie i naprawiać czego bardzo nie lubię ...  Sławku może być kiedyś zaprojektował jakiegoś górnopłata ? Typowy model do czystego rekreacyjnego wożenia się po niebie :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na Katanę S z HK, która przy rozpiętości 1,5 m waży ~ 2700g (taką wagę podał Marcin vel Viper w swoim poście) bądź patrząc na Extrę, którą kolega z lotniska sprzedał na początku roku. Jego model przy rozpiętości 1,4 m ważył 1900 g, model z tego tematu waży jak piórko. Dlatego zapytałem się po co ? Sławek słusznie zauważył w poście #536 że taki model jest na bezwietrzne dni. Dlatego dalej zapytam po co ? Skoro takie dni jak na lekarstwo. Osobiście czekam na dzień jak doświadczenie pozwoli mi zakupić model > 1,6m, który przy wietrze 5 m/s a w porywach 8 m/s nawet tego nie odczuje.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.