wojcio69 Opublikowano 4 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 Jacku jasne, że chodziło o statecznik poziomy a nie o ster wysokości. To wszystko przez to, że nie potrafię jeszcze tak szybko pisać na klawiaturze jak myślę Darku jasne, że można to skorygować podkładkami choć nieraz jest to dość trudne ze względu na dojście do silnika od strony kabiny (długi nos). Jakbym miał się z tym bawić w swoim Fascination, to... wierz mi skończyłoby się to źle dla mnie lub silnika. Kacper a przy butterfly'u też używasz ręcznie kontry na wysokości? Tutaj włączyłem butterfly ze zmiksowanym sterem wysokości i mogłem ręce wsadzić do kieszeni Można? Wojtku, w locie szybowcowym wydaje mi się, że zachowuje się prawidłowo. Leci spokojnie wręcz majestatycznie i jest bardzo przewidywalny, na drążki reaguje prawidłowo, moim zdaniem tak jak zachowywać się powinien. No to nie kombinuj z kątami tylko domiksuj SW i po kłopocie. Zmienisz kąty to na silniku będzie OK a bez silnika będzie się walił na nos i co wtedy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 4 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 "No i fotka niestety nie z lotu, bo nikt z nas nie miał do tego głowy " uuups .. za dużo emocji i zapomniałem o tej opcji, ale pod koniec maja będą i fotki z lotu i film jak się uda i pogoda dopisze "Kacper a przy butterfly'u też używasz ręcznie kontry na wysokości?" Nie używam nigdy kontry ręcznie SW a jedynie mix by właśnie się nie zapomnieć a o butterfly'ju mogę pomarzyć bo nie takimi modelami latam Ja bardziej w kierunku akrobacji a motoszybowce zakupiłem w celu łagodnego lotu i filmowania choć nie ukrywam, że temat termiki zaczyna mnie wciągać i interesować więc kto wie .. ? Wojtku wyślij mi na PW link do filmiku jak prezentowałeś przy ławie ustawienia modelu, bardzo mi się podobał i był wręcz instruktażowy. Dodam do ulubionych a teraz nie pamiętam jak go odnaleźć. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 4 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 W tym krótkim pierwszym locie włączyłem też na chwilę butterfly'a i też nic złego się nie działo, IDEAL leciał równo tak jak Twój Wojtku Falcon. OK. w takim razie do kolejnego lotu dorobię fazę start z miksem SW i zobaczę jak modelik się będzie zachowywał. Stres powinien być mniejszy więc może podepnę kamerkę Dzięki za wszelkie sugestie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 4 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 Kacper chodzi Ci o ten czy o ten 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 4 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 Ten drugi, wielkie dzięki :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Milocha Opublikowano 4 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 Marek, chyba jeszcze przyjedziesz do Bilczy? Oczywiście w IDEALnym do latania maju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Przyjadę oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mjs Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Tak się przyglądam tym "szalonym maszynom" latającym i aż prosi się je skonfrontować z IKAR-ami (http://www.rcfangliwice.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=421&Itemid=56), a okazja już tuż, tuż: Zawody Modeli Szybowców z Napędem Elektrycznym F3E 9-10.05 Gliwice! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Milocha Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Tak się przyglądam tym "szalonym maszynom" latającym i aż prosi się je skonfrontować z IKAR-ami (http://www.rcfangliwice.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=421&Itemid=56), a okazja już tuż, tuż: Zawody Modeli Szybowców z Napędem Elektrycznym F3E 9-10.05 Gliwice! Przyglądam sie systematycznie waszej robocie, górna półka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Mogę już z czystym sumieniem napisać, że i mój IDEAL lata Wyeliminowałem większość zauważonych podczas pierwszego oblotu nieprawidłowości. Zostały mi już tylko drobne regulacje i z czasem próba odchudzenia modelu. Dziękuję wszystkim za cenne uwagi i sugestie, które takiemu laikowi jak ja umożliwiły ulotnienie tego byka Szczególne podziękowania dla kolegi " " Oczywiście zamieściłem krótki filmik. ZAPRASZAM https://www.youtube.com/watch?v=BfuPUKNZ37Y&feature=em-upload_owner WYPOSAŻENIE: - silnik Turnigy GliderDrive SK3 840kv - śmigło Aero Naut 12x6 - kołpak turbo - regulator TURNIGY Plush 60amp Speed Controller - TURNIGY 8 15A UBEC - pakiet silnika ZIPPY 3300mAh 4S 40C (do wymiany na mniejszy i lżejszy) - pakiet odbiornika i serw TURNIGY Nano-Tech 2S 2000mAh 20C (j.w. decyzja po kolejnych testach) - serwa Hitec HS-85MG (wszystkie 6szt.) - odbiornik HOTT GR-24 (wymienione anteny na 40cm i wywleczone na zewnątrz) - HOTT VARIO/GPS - kamerka MOBIUS - wszystkie połączenia przedłużaczy serw lutowane - złączki MPX w skrzydle jedna stała, drga luźna - złącze CANON (trochę niewygodne, ale już nie chce mi się przerabiać na MPX-y) Wagi modelu nie podam ponieważ nie mam odpowiedniej wagi 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byszko Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Piękne widoki. Swietne lądowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1415 Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Gratuluję udanego oblotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Jeżeli to jest silnik 3858 4.6 840kv, to spokojnie możesz założyć śmigło 13x6,5. W takiej konfiguracji lata mój Fascination, też na pakiecie 4S ale 3000mAh. Jeżeli złącze CANON masz między skrzydłami a odbiornikiem to proponuję zmienić na 15 PIN D-Sub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 WOW ! Gratulacje z oblotu. Piękne widoki na okolice, pozostaje jak najwięcej latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Osobiście - bez wyraźnej potrzeby niczego bym nie przerabiał. Latać, latać, latać ...i lądować. Lądować - bo z tym jest największy problem u większości z nas. Jak ochłoniesz - spraw sobie gadający zegarek. Nastaw na 2 min. i w górę ! Uruchamiasz "gadułę" i starasz się wylądować (dotknąć modelem ziemi) w ostatniej sekundzie jak najbliżej np. odblaskowej kamizelki położonej 3-5m od Ciebie w trawie. Cała reszta zależy od warunków w powietrzu. Natomiast prawidłowe nawyki w ocenie odległości i czasu procentują zawsze. Będziesz kiedyś chciał wystartować w zawodach - masz jak w banku. Nie wiem co to złącza Cannon. Od lat stosuję z powodzeniem na połączeniu ucho - centropłat złączkę przedłużacza serwa a na centropłat - kadłub: 6-pinowego Multiplexa. W centropłacie złączki wklejone na sztywno, w uchu i kadłubie - luźne. Jakoś tak się przyzwyczaiłem i powielam to rozwiązanie od lat. Powodzenia ! - Jurek Wojcio ! Przepraszam, może to wyglądać na krytykę bo już któryś raz mam odmienne zdanie. Ale nie jest, słowo harcerza ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Złącze D-SUB ja nazywam też CANON, obie nazwy są chyba prawidłowe. Śmigła nie wymienię, robiłem test na 13x6,5 i prąd przekraczał 55A (przy dopuszczalnym dla tego silnika 45A). Dla mojej wizji latania IDEAL-em w zupełności wystarczy to co mam czyli 12x6. Warunki pogodowe do latania - wiatr. Z tym mam ostatnio problem i nie wiem czy rzeczywisty czy urojony. W moich stronach bardzo często wieje i to dość mocno na moje odczucie (ile nie wiem, bo nie mam czym zmierzyć). Wczoraj specjalnie czekałem do wieczora, lecz niestety też wiało. Żeby dobrze wyregulować model potrzebuję bezwietrznej pogody. To samo dotyczy precyzyjnego lądowania. Latam też SOLIUS-em i czasem zdarza się, że silniejszy podmuch wiatru potrafi mi go rzucić w ułamku sekundy o 1-2 do góry lub w kierunku ziemi i nawet nie ma mowy o jakiejkolwiek precyzji w lądowaniu. Lecz oczywiście przyjmuję tę sugestię, wypadałoby też żebym wybrał się na jakieś zawody, podpatrzeć i uczyć się prawidłowych nawyków. Co do okolicy - jak widać ten fragment Wisły jest przecudnej urody Zapraszam do Kozienic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Jerzy no to sobie teraz nagrzebałeś u mnie, ale... znaj moje chamskie serce i wiedz... żeby było mi to ostatni raz Weź się uspokój z tymi przeprosinami. Po pierwsze primo - Nie zrozumiałem się z Markiem, że u niego D-Sub = CANON Po drugie primo - wymianę śmigła zaproponowałem w celu szybszego wznoszenia i spokojniejszych samodzielnych startów Obecnie mam trzy modele i każdy z nich mia inne rozwiązania połączeń: Falcon - MPX na stałe w skrzydle i MPX luźno na kablu w kadłubie (skrzydło przykręcane od góry na kadłub) Antares - MPX na stałe w skrzydle i MPX na stałe w kadłubie (skrzydła nasuwane na bagnet w kadłubie) Fascination - MPX na stałe w uchu i MPX na stałe w centropłacie, 15 PIN D-Sub luźno w centropłacie i 15 PIN D-Sub luźno w kadłubie (skrzydło przykręcane od góry na kadłub). W Minimoa miałem luźno ze skrzydła wyprowadzony kabel serwa z wtyczką a z kadłuba luźno wyprowadzony kabel serwa z gniazdem (skrzydła nasuwane na bagnet w kadłubie). Ile modeli tyle połączeń Każdy robi jak mu pasuje i jeżeli dane połączenie działa, to jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek M Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 ..(..) Lecz oczywiście przyjmuję tę sugestię, wypadałoby też żebym wybrał się na jakieś zawody, podpatrzeć i uczyć się prawidłowych nawyków. Co do okolicy - jak widać ten fragment Wisły jest przecudnej urody Zapraszam do Kozienic. Panie Marku , jak najbardziej zapraszam'y na http://pfmrc.eu/index.php?/topic/53422-puchar-polski-modeli-makiet-redukcyjno-lataj%C4%85cych-w-d%C4%99blinie/ Jest blisko , czas się zbliża , można wpaść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Dzięki za zaproszenie, postaram się przyjechać. Kilka fotek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Zapisuje sporo istotnych informacji do późniejszej analizy. Przykład na foto: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi