Skocz do zawartości

IDEAL V 3,2 m z TopModel cz. przyjemność składania i potyczki


young
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jerzy Markiton

Dziś doświadczyłem tej intrygującej termiki. Model co rusz zabierał się z kolejnym bąblem. Coś pomiędzy "0" a "+1"... Po 15 minutach nie potrafiłem utrzymać w łapach nadajnika, z radochy chyba?

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trudno powiedzieć bo to dopiero pierwsze loty  i jeszcze w trakcie ustawiania :)

Jedno co moge dodać to to że jest bardzo stabilny, swietnie reaguje i po pierwszych lotach moge powiedzieć że bardzo trudno będzię go " zwalić " świetnie trzyma się powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło Piotrze źe się odezwałeś :) Ja swój oblot przestawiłem na wiosnę ! Lepiej dla mnie i modelu, bo w styczniu będę po operacji w domu i duźo czasu na symulator i ustawienia będę miał. ( chyba że limity w nfz się skończą)

Pamiętam coś tam Tobie zalegam, liczę że przed wigilią wdepnę do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Długo wybierałem kolejny motoszybowiec do budowy, aż w końcu wybór padł na IDEAL-a z klasycznym usterzeniem.

Z waszych opisów wywnioskowałem, że model powinien swoim charakterem odpowiadać temu co lubię - czyli spokojnemu wałęsaniu się po niebie :).

 

Tak więc na długie zimowe wieczory zafundowałem sobie zajęcie  :D

 

Wyposażenie, które planuję zabudować:

 

- silnik TURNIGY SK3 3858-840

- regiel TURNIGY PLUSH 60A

- serwa HXT D-MG16

 

Zastanawiam się jeszcze nad napięciem pakietu 4S czy 5S. W zależności od napięcia dobiorę śmigło, aby zmieścić się w dopuszczalnym prądzie silnika, który wynosi 45A.

Pojemność pakietu dobiorę tak, model dało się łatwo wyważyć.

 

Na początek mam dwa pytania:

- zostawić serwa, które już mam czy lepiej kupić np. Hitec HS-85MG?

- lata ktoś w takiej konfiguracji napędu na napięciu 5S?

 

Dzięki za sugestie.

 

Pozdrawiam, Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5S wynikło z obliczeń na ecalc-u i zapytałem tak z ciekawości co Wy na to.

Przy tym napięciu silnik pracuje najefektywniej, ale też przy znacznie większych obrotach co w przypadku spokojnego modelu nie za bardzo mi odpowiada.

 

A jakie serwa jeśli nie HXT?

 

Jeszcze nie wsadzałem w model więc mam czas na ew. zmianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Mam Hextroniki 16 i jestem z nich bardzo zadowolony - za 11$ nic lepszego jeszcze nie znalazłem( 14-to porażka...). Natomiast Turnigy 306 bardzo miło mnie zaskoczyły. Praktycznie nie ustępują MKS-om i o dziwo, wszystkie 4 pracują identycznie , bez luzów. Co w wypadku Turnigy spotkało mnie 1 raz ! Ale dwukrotnie droższe niestety. Jeśli masz 16 to możesz je spokojnie zastosować. Gdybyś nie miał nic to warto byłoby się zastanowić.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wyposażenie, które planuję zabudować:

 

- silnik TURNIGY SK3 3858-840

- regiel TURNIGY PLUSH 60A

- serwa HXT D-MG16

 

 

Witam mam takie samo wyposażenie (tylko regulator HK ) Silnik sprawdza  się idealnie na śmigle 12x6,5 aku 3300. 4S 35C . Pomiary na hamowni pokazały ciąg 2,5 kg (po 30 sek pracy silnika) 43 A 700W. Model startuje i wznosi się bardzo szybko i muszę oddawać wysokością by nie szedł w pionie . Akumulator jest w kabince i dobrze wyważa model, większy musiałby być cofnięty pod skrzydło a tam mogłoby być za ciasno (serwa, odbiornik, vario i dość dużo miejsca zajmują złącza serw). Planowałem początkowo zastosować śmigło 13x6,5 ale na hamowni pociągnęło 55A 815W i 3 kg, Silnik trochę się zagrzał więc zrezygnowałem choć podejrzewam ,że w locie nie było by źle. Jest dobrze na 12x6,5 więc tak latam. Serwa rzeczywiście mają luzy co mnie trochę dziwi bo mam takie serwa kupione przed kilku laty i są lepszej jakości. Ale pod napięciem serwo trzyma dobrze i już nie czuć luzu, latam na nich i niby nic się nie dzieje. Może tylko trochę mniej "ćwierkają" niż te starsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, że tyle ciągu da, lecz jest problem ... dopuszczalny prąd silnika to 45A a moc 830W.

W takim układzie jaki Wojtku proponujesz spalę silnik, a tego bym nie chciał. Tyle ciągu też mi nie potrzeba.

Zostanę przy pierwotnej koncepcji napędu. Co do serw, to testuję D-MG16 już od trzech dni na biurku, z i bez obciążenia.

Jeśli nic dziwnego nie będzie się z nimi działo to zainstaluje w modelu.

 

Mam całą długą zimę na składanie i testy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.