jędrek Opublikowano 27 Lipca 2017 Autor Opublikowano 27 Lipca 2017 Zły kąt płaszczyzny mocowania do silnika Pochwała w jadłospisie . Ale już "smaży" się nowy.
jędrek Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2017 Dotarł nowy tłumik . Nawet lżejszy od poprzedniego, jeszcze trzeba go trochę "dopieścić". Ale jest OK. skręcony z silnikiem i przymiarka w modelu
jędrek Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Witam Niewiele się działo, otwór wylotowy tłumika w masce. Złożyłem całość, żeby sprawdzić wstępne wyważenie. Nie jest tak tragicznie, muszę "wyrzucić" serwo wysokości do tyłu i będzie chyba OK. Ale to jeszcze trochę czasu. Niestety nastąpi dłuższa przerwa w jakichkolwiek pracach, muszę się oddać w łapki chirurgów, później rehabilitacja i mam nadzieję, że będę jak nowy .
mecenas Opublikowano 15 Września 2017 Opublikowano 15 Września 2017 Andrzeju, masz naśladowcę http://papykilowatt.free.fr/html/page_cnc.htm
robertus Opublikowano 16 Września 2017 Opublikowano 16 Września 2017 Raczej prekursora. Tamten Orlik chyba się później spalił po awarii regulatora. Andrzeju nie idź tą drogą
jędrek Opublikowano 16 Września 2017 Autor Opublikowano 16 Września 2017 Andrzeju, masz naśladowcę http://papykilowatt.free.fr/html/page_cnc.htm Ten wątek znam, obejrzałem go dokładnie już wcześniej. Tam są dwa Orliki, jest jeszcze mały , chyba na Speeda 400. Raczej prekursora. Tamten Orlik chyba się później spalił po awarii regulatora. Andrzeju nie idź tą drogą No i dlatego robię spalinowy 1
robertus Opublikowano 14 Października 2017 Opublikowano 14 Października 2017 Orlik Grupy Archeo z Łasku
jędrek Opublikowano 14 Października 2017 Autor Opublikowano 14 Października 2017 Dzięki Robert za filmik, pisałem do nich z prośbą o kilka zdjęć szczegółów malowania, ale niestety brak odzewu... Poradzimy sobie .
robertus Opublikowano 14 Października 2017 Opublikowano 14 Października 2017 Szkoda, że nie wiedziałem, obcykałbym Ci wszystko.
mjs Opublikowano 16 Października 2017 Opublikowano 16 Października 2017 A, tutaj Orliki w akcji, niczym Spitfire'y:
jędrek Opublikowano 2 Listopada 2017 Autor Opublikowano 2 Listopada 2017 Przeglądając dyskietki z Internetem znalazłem coś takiego. Na RCGroups gośc buduje Orlika w wersji TC2, inną metodą niż moja, ale w tej samej skali. 1
Tomek Opublikowano 2 Listopada 2017 Opublikowano 2 Listopada 2017 Jedrek zlituj się nad nami i kończ go w końcu, balsa Ci się rozeschnie i korniki ją zjedzą .
jędrek Opublikowano 3 Listopada 2017 Autor Opublikowano 3 Listopada 2017 Jedrek zlituj się nad nami i kończ go w końcu, balsa Ci się rozeschnie i korniki ją zjedzą . Tomek, to nie wyścig F1 . Z racji chwilowego odroczenia "wyroku" na moje gnaty, zabrałem się za małe podłubanie. Jak pisałem wcześniej, przewidywałem przeniesienie serwa wysokości do tyłu (mogą być problemy z wyważeniem - i pewno będą). Tak też zrobiłem, na razie serwo wysokości, a może później kierunku. Ale jeszcze zobaczymy. trzeba było się dostać do dźwigni steru wysokości, zaklei się
jędrek Opublikowano 8 Listopada 2017 Autor Opublikowano 8 Listopada 2017 Witam Małymi kroczkami do przodu. Pylony zawieszenia klap uzupełnione balsą i przelaminowane. Zastanawiałem się nad pokryciem powierzchni modelu pod malowanie. Standard to japonka na cellon, dużo szpachlowania i przede wszystkim smród cellonu (choć go lubię ). Inną metodą jest dosyć popularna - Eze Kote + tkanina szklana. Zrobiłem małe próbki tą metodą, co prawda nie z Eze Kote ale z innym lakierem akrylowym. Nie bardzo to do mnie przemawia, ponadto twardość takiej powierzchni też jest nie za bardzo. Mam skrzydełka do motoszybowca w technologii styro pokryte balsą na Soudal. I to są elementy testowe pod wykonanie pokrycia. Płacik przeszlifowany, przeszpachlowany cieniutko lekką szpachlą Acryl-Putz z Castoramy. Na to tkanina szklana 33g/m2 z żywicą L285. Po pokryciu płacika odsączenie nadmiaru żywicy za pomocą ręczników papierowych. Po pokryciu (na razie) dołu płata, "przytył" 23g. Na mniejszej próbce, zrobiłem to samo. Po utwardzeniu żywicy, małą próbkę przeszpachlowałem cieniutko żywicą zmieszaną z Microballonem. Po utwardzeniu szlif i jednokrotnie podkład Motipa. Jakość i twardość powierzchni bardzo dobra. I tak chyba będę krył Orlika. Ale jeszcze zrobię próbę z płatami od motoszybowca. Płacik ma cięciwy 210-150 dł 1030mm.
Tom Opublikowano 8 Listopada 2017 Opublikowano 8 Listopada 2017 No to będzie twardzioszek, masz rację, będzie dobrze i mało szpachlowanio-szlifowania.
herkristo Opublikowano 8 Listopada 2017 Opublikowano 8 Listopada 2017 Przed laminowaniem polakieruj pokrycie balsowe jakimś rozcieńczonym lakierem nitro ( ak 20) , to wtedy zużyjesz jeszcze mniej żywicy.
jędrek Opublikowano 9 Listopada 2017 Autor Opublikowano 9 Listopada 2017 Przed laminowaniem polakieruj pokrycie balsowe jakimś rozcieńczonym lakierem nitro ( ak 20) , to wtedy zużyjesz jeszcze mniej żywicy. Krzysiek, gruntowane . Coby nie zaśmierdzieć w domu od nitra, dół płata był szpachlowany szpachlą z Castoramy. Jest ona na bazie akrylu i lekko zagruntowała balsę. Górę zagruntowałem rozcieńczonym lakierem akrylowym Altax. Po pokryciu górnej powierzchni płótnem, płacik "przytył" 20g. Nie jest źle . Muszę jeszcze zrobić jedną próbkę ze szpachlowaniem powierzchni tkaniny, inną niż z żywicą (ta jest bardzo dobra, ale trochę upierdliwa przy nakładaniu). Dam znać jak próby wyszły. Może moje "wypociny" z próbek wszelkiego rodzaju komuś się przydadzą
kesto Opublikowano 10 Listopada 2017 Opublikowano 10 Listopada 2017 . Muszę jeszcze zrobić jedną próbkę ze szpachlowaniem powierzchni tkaniny, inną niż z żywicą (ta jest bardzo dobra, ale trochę upierdliwa przy nakładaniu). Dam znać jak próby wyszły. Szapchla natryskowa Novol ale aplikowana wałeczkiem.
jędrek Opublikowano 20 Listopada 2017 Autor Opublikowano 20 Listopada 2017 Nowa wersja podwozia do modelu wanadowo-molibdenowa????
Rekomendowane odpowiedzi