Skocz do zawartości

PZL-130 Orlik TC1


jędrek

Rekomendowane odpowiedzi

No nie wiem, nie wiem czy aby aż tak się bawić z tym śmigłem :huh:

Owszem, chyba że do oceny statycznej, ale do lotów? Jedno uwadzenie  o  cokolwiek, i cała robota psu w budę.

 

Jeśli już do lotów chcesz mieć pełny wypas to może coś takiego

http://www.ramoser.de/home_e/varioprop_e/varioprop_e.html

http://www.ramoser.de/home_e/varioprop_e/varioprop_e.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, nie wiem czy aby aż tak się bawić z tym śmigłem :huh:

Owszem, chyba że do oceny statycznej, ale do lotów? Jedno uwadzenie  o  cokolwiek, i cała robota psu w budę.

 

Jeśli już do lotów chcesz mieć pełny wypas to może coś takiego

http://www.ramoser.de/home_e/varioprop_e/varioprop_e.html

http://www.ramoser.de/home_e/varioprop_e/varioprop_e.html

 

Tymi "pełny wypas" nie zawadzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście to żadna tajemnica. Wkładka w piaście to sklejka 3mm lotnicza wielowarstwowa, nakładki na zewnątrz sklejka 1,5mm, kołeczki bambusowe 2,5mm. Całość klejona klejem poliuretanowym do drewnaTechnicoll. Nie pieni się tak mocno jak Soudal, tworzy twardą spoinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuuu. Słychać jak się bidula meczy... mierzyłeś temperaturę? Żeby nie skończyło się przymusowym lądowaniem po zgaśnięciu silnika w locie z powodu przegrzania.

Noo.. podocieram go jeszcze i dobiorę śmigiełko do latania. Pomierzyłem obroty max , ze śmigłem 4 i 5 łopatowym.

 

5 łopat

post-270-0-39398700-1556267770_thumb.jpg

 

4 łopaty

post-270-0-94762000-1556267776_thumb.jpg

 

muszę "zanabyć" śmigła 13" i zrobić 5 łopatowe do latania, chyba będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6700 to baaardzo słabo. Ciąg śmigła rośnie z 2 potęgą obrotów i 4 potęgą średnicy. Moc natomiast z 3 potęgą obrotów i 5 potęgą średnicy.

Wg moich pobieżnych obliczeń jak zejdziesz na 13 cali (z 14) to uzyskasz ok 7700 obrotów (+1000) i mniej więcej taki sam ciąg.

Jedyna opcja to zmniejszyć dalej skok na 4" co odciąży silnik i doda kolejne 1500 - 2000 i wtedy wylądujesz na zalecanych 10kRPM. Ale nie spodziewałbym się dużej prędkości postępowej w locie.

Ewentualnie szukaj śmigieł o wąskiej łopacie - coś jak MA Scimitar. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Przemek za info i troskę ;) . Postaram się zrobić śmigiełka 5 łopatowe do lotów w innych średnicach i skokach, mając gotowy przyrząd do klejenia to raptem dwa popołudnia do sklejenia śmigła oprócz malowania. A te które nie będą "latać" będą robiły za wiatraczki na balkonie :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.