Emhyrion Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 Zobaczymy. Ja nie mam takiego doświadczenia dlatego raczej z uporem trzymam się projektu. Z drobnym odstępstwem tu i tam, ale bez ingerowania w konstrukcję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 1 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 Zalaminowałem pierwszy dolny pas dźwigara. Pas składa się z 4 warstw przyciętej wzdłuż słojów sklejki 11x0,8mm i dwu rowingów węglowych 10x0,5 ułożonych na przemian. Całość jest ściśnięta w formie z wymodelowanych listew sosnowymi z naklejoną na listwy taśmą przeźroczystą zabezpieczającą przed przed przypadkowym przyklejeniem pasa do formy. Przed klejeniem powierzchnie rowingu zostały zmatowane papierem ściernym dla lepszego związania klejem. Klej to Epidian 55. Sklejka jest wycięta szerzej aby potem ją móc wyrównać do wymiaru 10 mm. Jak wyszło zobaczymy jutro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Pas dźwigara wyjął się z formy bez problemu. Obróbka na wymiar była łatwa. Pas wyszedł o ok. 10 g cięższy niż sosnowy to chyba sprawa kleju, którego poszło właśnie 10g. Ale wyraźnie czuje się w rękach jego wytrzymałość i sprężystość. No i już wygięty do kształtu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Ponieważ muszę czekać na pasy dźwigarów aż się "wyprodukują", zająłem się atrapą silnika. Moja atrapa będzie miała naklejone cylindry (w postaci półwalców) na pierścień sklejki wklejonej na stałe w laminatową osłonę silnika. Jeden taki cylinder waży 11 g więc przy 9 cylindrach jak jest w planie modelu całość atrapy wyjdzie gdzieś ok. 120 g i będzie gęsto do cylindrów hamujących przepływ powietrza. Zastanawiam się czy nie dać w atrapie tylko 6 cylindrów będzie lżej ok. 80 g i dobre wietrzenie napędu. Jeden cylinder: 6 cylindrów: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Pewnie się nie znam. Na pewno się nie znam... Dlatego zrobiłem wg planów 9 cylindrów A poważniej - zapewne masz ten sam zestaw co j, czyli nie dość, że od cholery krążków to jeszcze podstawę do ich mocowania. Między ściankami tego domku mieści się silnik - jest tam sporo miejsca. za domkiem jest otwarta przestrzeń. No i jest ujście ciepłego powietrza między osłoną silnika a kadłubem. U Ciebie też, może mniej, ale jakieś tam otwory zrobiłeś. Silnik nie jest zabudowany na sztywno w kadłubie, tylko jak te gwiazdowe prawdziwe chłodzony jest głównie powietrzem. Robiłem symulację. Założyłem śmigło, wsadziłem pakiety (co prawda tylko 3s, ale takie miałem pod ręką,, przymocowałem model i odpaliłem silnik. Całość miała co prawda służyć czemu innemu, szukałem "punktu zero" dla SMS, ale tak czy inaczej silnik już przepracował swoje pierwsze minuty. Po tych około dwóch minutach nie zagrzał się bynajmniej, a przecież chłodziło go tylko śmigło, nie było pędu powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Pewnie się nie znam. Na pewno się nie znam... Dlatego zrobiłem wg planów 9 cylindrów A poważniej - zapewne masz ten sam zestaw co j, czyli nie dość, że od cholery krążków to jeszcze podstawę do ich mocowania. Między ściankami tego domku mieści się silnik - jest tam sporo miejsca. za domkiem jest otwarta przestrzeń. No i jest ujście ciepłego powietrza między osłoną silnika a kadłubem. U Ciebie też, może mniej, ale jakieś tam otwory zrobiłeś. Silnik nie jest zabudowany na sztywno w kadłubie, tylko jak te gwiazdowe prawdziwe chłodzony jest głównie powietrzem. Robiłem symulację. Założyłem śmigło, wsadziłem pakiety (co prawda tylko 3s, ale takie miałem pod ręką,, przymocowałem model i odpaliłem silnik. Całość miała co prawda służyć czemu innemu, szukałem "punktu zero" dla SMS, ale tak czy inaczej silnik już przepracował swoje pierwsze minuty. Po tych około dwóch minutach nie zagrzał się bynajmniej, a przecież chłodziło go tylko śmigło, nie było pędu powietrza. Dzięki za opinię, może ktoś się jeszcze dołączy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Na dobrą sprawę silnik jest w cieniu kołpaka, czy zmiana ilości cylindrów wpłynie na cokolwiek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Na dobrą sprawę silnik jest w cieniu kołpaka, czy zmiana ilości cylindrów wpłynie na cokolwiek? Cylindry będą tak zamontowane tak aby były widoczne między kołpakiem a krawędzią osłony. Silniki PZL były 14 cylindrowe w dwu rzędach więc w pierwszym rzędzie widać było 7 cylindrów a nie 9 jak przewiduje projekt. Wiem że atrapa silnika musi być ale nie lubię wozić nadmiernego balastu w modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Ponieważ muszę czekać na pasy dźwigarów aż się "wyprodukują", zająłem się atrapą silnika. Moja atrapa będzie miała naklejone cylindry (w postaci półwalców) na pierścień sklejki wklejonej na stałe w laminatową osłonę silnika. Jeden taki cylinder waży 11 g więc przy 9 cylindrach jak jest w planie modelu całość atrapy wyjdzie gdzieś ok. 120 g i będzie gęsto do cylindrów hamujących przepływ powietrza. Zastanawiam się czy nie dać w atrapie tylko 6 cylindrów będzie lżej ok. 80 g i dobre wietrzenie napędu. (...) Właściwe chłodzenie silnika (każdego) jest realizowane poprzez właściwy dobór kanałów dolotowego i wylotowego w masce silnika lub gondoli. Chodzi o to, aby przekrój WYLOTOWY był zdecydowanie Większy od wlotowego. Nie masa (ilość) powietrza wlotowego decyduje o temperaturze silnika lecz prędkość wypływu powietrza nagrzanego przez silnik osłoniętego maską. Tak więc przekrój wylotowy powinien być możliwie największy (zgodnie z prawem przepływu Bernulliego). Oczywiście mówimy tutaj o locie samolotu. Z tego powodu zagęszczenie cylindrów zmniejszy przekrój dolotowy co poprawi utrzymywanie stałej temperatury pracy i doda walorów estetycznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Właściwe chłodzenie silnika (każdego) jest realizowane poprzez właściwy dobór kanałów dolotowego i wylotowego w masce silnika lub gondoli. Chodzi o to, aby przekrój WYLOTOWY był zdecydowanie Większy od wlotowego. Nie masa (ilość) powietrza wlotowego decyduje o temperaturze silnika lecz prędkość wypływu powietrza nagrzanego przez silnik osłoniętego maską. Tak więc przekrój wylotowy powinien być możliwie największy (zgodnie z prawem przepływu Bernulliego). Oczywiście mówimy tutaj o locie samolotu. Z tego powodu zagęszczenie cylindrów zmniejszy przekrój dolotowy co poprawi utrzymywanie stałej temperatury pracy i doda walorów estetycznych. To może dodać 7 cylinder będzie bardziej historycznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Jeśli przekrój wylotowy ma być większy niż wlotowy to chyba musisz Piotrze dorobić trochę otworów w tej tylnej części osłony silnika. Nota bene w oryginałach nie było takiej maskownicy... Jeśli już obcinać to zrobiłbym siedem, a za nimi jakąś atrapę kolejnych siedmiu, choćby z balsy, jeśli nie chcesz zbędnego balastu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Będzie 7 cylindrów, lepiej wygląda i zgodnie z historią w uproszeniu rzecz jasna.- dzięki wszystkim za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Jeśli przekrój wylotowy ma być większy niż wlotowy to chyba musisz Piotrze dorobić trochę otworów w tej tylnej części osłony silnika. Nota bene w oryginałach nie było takiej maskownicy... Jeśli już obcinać to zrobiłbym siedem, a za nimi jakąś atrapę kolejnych siedmiu, choćby z balsy, jeśli nie chcesz zbędnego balastu. A takie to trochę podobne do siebie nie uważasz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 średnio własnie... U Ciebie jest ścianka, w oryginałach jej nie widzę, a przejrzałem sporo zdjęć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Ja robię P11 więc mam 9 cylindrów. I brak tylnej ścianki. Ty robisz P24 więc masz 14. I TEORETYCZNIE brak tylnej ścianki... Zresztą - mi tam rybka. Tylko jak kolega napisał powyżej, powinieneś mieć więcej ujścia dla ciepłego powietrza niż wejścia dla chłodnego. A tymczasem chyba jest odwrotnie. W sumie nie mój cyrk nie moje małpy, to Twój model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Zresztą co tu dużo pisać. Zapraszam Ciebie już dzisiaj na nasz piknik modelarski w czerwcu do Lublina. Tam sobie dokładnie obejrzymy i porównamy nasze rożnie wykonane modele. Będziesz mógł zaprezentować swoją P11 w locie a może nawet polecimy we dwa modele ? To była by atrakcja dla miłośników lotnictwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 9-cylindrowy, sprężarkowy, chłodzony powietrzem PZ Skoda-Bristol Mercury V S2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Piotrze, bardzo dobry wybór z siedmioma cylindrami. Warto przy tej okazji wspomnieć o pierścieniu Townenda stosowanym w samolotach PZL P-11 z powodów zapewnienia właściwego chłodzenia silnika i o pierścieniu NACA stosowanym w samolotach PZL P-24 z tego samego powodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 3 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Piotrze, bardzo dobry wybór z siedmioma cylindrami. Warto przy tej okazji wspomnieć o pierścieniu Townenda stosowanym w samolotach PZL P-11 z powodów zapewnienia właściwego chłodzenia silnika i o pierścieniu NACA stosowanym w samolotach PZL P-24 z tego samego powodu. Dzięki z ocenę. Pierścień o którym wspominasz schowa się u mnie za dużym kołpakiem - zasugerowałem się rysunkiem modelu i nabyłem dość duży kołpak a i również z powodu na wyważenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi