janegab Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Jak mogę Ci podpowiedziec to wzmocnij - zabezpiecz końcowki przewodow przy wtyczce gdzie zalozyłes dodatkowo koszylki termo... z żywicy+talk oklej / taka ala plastelina/ wszystko - sciśnij.. bedzie dzieci-po dzieciach i napisz kiedy oblot w Michalkowie..pozdrawiam janek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Wtorek - wczesny wieczór lub późne popołudnie, jak kto woli i miał szanse Falcon polecieć ale... zrobiło mi się żal szyb w oknie.Sorry ale dzisiaj nie chce mi się już robić zdjęć jak wygląda.Wystarczy jak powiem, że drób i inne mięso tłukło się o ściany gęsto.Na początek mocowanie bowdenów od kierunku i wysokości.Okazało się, że serwa Tower Pro MG16R są wyższe od standardowych czy tych co zaplanował producent o jakieś 5mm i bowden przechodzi pod dźwignią serwa.Przyjdzie pokombinować z bowdenem kulowym.Kwintesencją było ustawienie aparatury. Jeżeli ustawienie różnicowe lotek i steru wysokości z kierunkiem było banalnie proste, to ustawienie buterfly'a i klap wydobyło z mojego gardła takie wiązanki tekstów, których nie powstydziłby się niejeden szewc-moczymorda po którego wiązance uszy zwijają się w trąbkę.Klapy - no OK udało się nawet przypisać przełącznik 3-pozycyjny tylko w pozycji 0 serwa są na 0, w pozycji 1 serwa wychylają się o zdefiniowany zakres i w pozycji 2 serwa ustawiają się na 0.Gdzie jest to cholerne ustawianie pozycji przełącznika...Jest On, Off, Off, znieniam na On, On, Off... dupa bez różnicy...Wchodzę w funkcje... dostępne tylko włącz-wyłącz przełącznik...Niby taka uniwersalna aparatura (Futaba 8FG) i intuicyjna... no może intuicyjna ale różnie pojmujemy intuicyjność (ja i producent aparatury).Jest, wreszcie znalazłem... kur...a czemu to nie działa... kto mi rozbindował odbiornik... jak się tą pomarańczową podróbę orange bindowało... zasilanie odbiornika, wcisnąć przycisk, włączyć aparaturę... dupa nie działa... przy n-tej kombinacji połączeń i przełączania przełączników na aparaturze zaskoczyło... programując klapy przestawiłem przełącznik silnika z SC na SE z rewersem... przy włączeniu gaz był na max i odbiornik wchodził w tryb programowania.Działa… trzy pozycje… nie, nie tak, 0 – brak wychyleń, 1 – wychylenie na maksimum, 2 – wychyla się jeszcze o kilka stopni. Jak to odwrócić? Jest… dobra udało się.Idę do łazienki zmyć pot i zmienić t-shirt na suchy.Bierzemy się za buterfly’a… chodzi na drążku od gazu… wolałbym na przełączniku 2 lub 3 pozycyjnym ale jak sobie przypomnę przypisanie przełącznika od klap… OK, może być drążek gazu.Ustaw rewersy, bo klapy i lotki w te samą stronę latają…Hurrra, jest OK., po przesunięciu drążka gazu na maksimum lotki w górę jakieś 25-30 stopni, klapy w dół ok. 60 stopni. Przełączając przełącznik klap mogę je jeszcze wychylić o jakieś 15 stopni i lotki na drążku zachowują sterowność w zakresie ok. 10 stopni w obydwu kierunkach.Uff… udało się… co jest kurna lotki w drugą stronę się wychylają… na buterfly’u jest OK. a na samych lotkach odwrotnie… sru, rewers… dupa, teraz na lotkach jest OK a na buterfly’u odwrotnie… kurna mam klapę przez całe skrzydło. Przełączam, włączam, wyłączam w aparaturze wszystko co się da i gdzie się da, wreszcie zaskoczyło.Idę do łazienki… kolejny t-shirt… kolacja lekko przyschła, herbata zimna ale co tam Jutro planuję podłączać bowdeny i ustawić zakres wychylania się powierzchni sterowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Wojtek, w taki sytuacjach często sprawdza się zasada odłożyć wszystko na dzień, dwa i zająć sę czymś innym. Potem Wracasz i okazuje się, że to co było trudne zaczyna wychodzić Powodzenia w ustawianiu modelu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 ale po co odkrywać ameryke na nowo? http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1391103 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Między inn. dlatego wolę programować model jak całą elektronikę mam na stole. MX-20 tak się uczyłem 3 wieczory. W końcu zrobiłem sobie drinka i przyszło "olśnienie" ! Ale logiki programowania i konieczności skakania po oprogramowaniu nie potrafię do dziś zrozumieć. Jednak "JR" to "JR".. Patrząc z pozycji właściciela Spektrum. Ale to temat na IVWW ! W butterfly,u nie przestawiaj rewersów tylko wstaw ujemne wartości wychyleń. Lotek dodawaj ostrożnie, bo to , że jeszcze się wychylają nie oznacza, że model będzie ich słuchał w powietrzu. Zazwyczaj w Butterfly,u daję klapy na maksa i w powietrzu ustalam wielkość kontry wysokością. Jak mi to z grubsza działa - dodaję lotek w górę ujmując kontry wysokością. Serwa "V-ki" - może obniżyć półkę mocującą ? W starszym Falconie chyba były planowane HS-81. Mocowanie snapów kulowych z dołu dźwigni serwa - odradzam. Osobiście zmieniłbym serwa jeśli inaczej nie można. Albo się pospiesz, albo odłóż na 2 tygodnie... W Wielkim Tygodniu tyle mięsa ? Eeee, raz w roku można się powstrzymać. To wychodzi na zdrowie ! Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Ogólnie nie podoba mi sie ustawianie modelu przez skakanie po menu. Aparature zawsze sie powinno programować w jeden sposób bez względu na aparaturę 0. poprawnie zrobić elementy sterujące w modelu - punkt 0 można stosować/sprawdzać z punktem 2 1. wybór konfiguracji modelu 2. ustawienie serw - wychylenia, kierunek ruchu, maksymalne wychylenia (endpointy) 3. potem dopiero różnocowość i podstawowe miksy 4. hamulce 5. dr/expo jeśli potrzeba 6. oblot (najlepiej tylko fazy lotu start, normal i lądowanie z ich doregulowaniem) 7. dalsze zabawy z miksami i kolejnymi fazami lotu 8. potem pozostaje nam cieszyć się z latania Między inn. dlatego wolę programować model jak całą elektronikę mam na stole. MX-20 tak się uczyłem 3 wieczory. W końcu zrobiłem sobie drinka i przyszło "olśnienie" ! Ale logiki programowania i konieczności skakania po oprogramowaniu nie potrafię do dziś zrozumieć. Jednak "JR" to "JR".. Patrząc z pozycji właściciela Spektrum. Ale to temat na IVWW ! Jurku - w MX20 logika jest prosta. Ustawiasz wszystko po kolei jak idzie to w menu. Od góry do dołu. Jak zaczynasz skakać po menu to nic nie da. Potem tylko wraca się jeśli dorabiasz nowe fazy lotu. Dalesze doregulacje właściwie już tylko robię w menu 'wing mxer' i 'free mixer'. Mi zawsze sie udawało bez problemu I nie tylko mi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Wygląda to tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 jak beczki się nie blokują na obudowie serwa to może być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 No nie blokują się tylko nie bardzo wiem jak teraz dokręcić śrubkę imbusową blokującą bowden Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Wojtek, zdejmij orczyki z serw (i snapy ze statecznika) obróć i dokręć - nie da się tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Wojtek, Miałem podobny problem w jednym z kadłubów Starlinga. Śrubę dociskowa wkręciłem wstępnie w baryłkę (najmniejsza), następnie ustawiłem neutrum i zdjąłem orczyk przekręcając go tak żeby można było dokręcić śrubę dociskowa. Potem tylko założenie orczyka i po wszystkim Do nowego kadłuba dobieralem serwa tak zeby takich kombinacji nie trzeba bylo juz robic Wybor padl na TGY-306 i po problemie Co do ustawień radia to wydaje mi się że powinien powstać ogólny poradnik z opisem (cos na wzor punktów przytoczonych przez Jurka ale bardziej rozbudowanych) za i przeciw pewnych rozwiązań. Np: jak regulować wychylenia - ograniczać je ustawieniem wychylen serw czy D/R, ale yo temat na inny watek:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Podobnie myślałem. Ustawić bowdeny, kropelką CA przykleić je do beczułki aby przy zdejmowaniu orczyka z serwa się nie przestawiły, zdjąć orczyki dokręcić śrubkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Milocha Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Zawsze można wygiąć imbus w kształcie litery c Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Podobnie myślałem. Ustawić bowdeny, kropelką CA przykleić je do beczułki aby przy zdejmowaniu orczyka z serwa się nie przestawiły, zdjąć orczyki dokręcić śrubkę. Po co łapać na CA, wystarczy zaznaczyć mazaczkiem... milimetr, czy dwa wyregulujesz przy snapie (z tyłu), no chyba że wywaliłeś ten metalowy łącznik z gwintem? Zawsze można wygiąć imbus w kształcie litery c Eryk, to już pod zegarmistrzostwo podpada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 LOTKI I KLAPY USTERZENIE OGONOWE LOTKI I KLAPY 2 P.S. Dlaczego trzeci link wyświetla się jako link a nie jako podgląd Nie ogarniam tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 A czy to ważne PS Nie ląduj na samych klapach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 PS Nie ląduj na samych klapach... Nie rozumiem. Proxima II robiła to fantastycznie a była większa o 65cm Jak nie będzie miejsca na podejście i ścieżka schodzenia będzie musiała być krótka,to buterfly ale na lotnisku gdzie można pobawić się w realistyczne lądowania z dolotem i takie tam to czemu nie. Pamiętać trzeba, że tuż przed przyziemieniem należy podnieść klapy. Głupio by było co lądowanie wymieniać serwa od klap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Wojtku, chodzi mi o to że klapy masz na przełączniku i jak wywalisz taki max to będziesz musiał ostro kontrować wysokością. Może chociaż je troszkę spowolnij? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Piotr pomalutku, dopiero zaczynam się dogadywać z aparaturą. Wiesz jak jest, Minimoa SK, SW, L, M więc nie było co miksować, to i nie było potrzeby zagłębiania się w możliwości aparatury. Falcon to inna bajka i zaczynam odkrywać różne ciekawostki jakie oferuje Futaba, m.in. spowalnianie serw, miks klapy-wysokość i 1001 innych ciekawostek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 I bardzo dobrze, że to odkrywanie jak mniemam sprawiam Ci przyjemność. Udanego oblotu!!! (nie dziękuj by nie zapeszyć ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi