Skocz do zawartości

TRENER - Modela - rozp. 1270 - Made in Czechoslovakia


Zefirek

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo ładnie i pożytecznie: taki recykling modelarski. Po co bez przerwy kupować nowe jak można zregenerować .

A starsze konstukcje są niejednokrotnie lepsze od tych nowych jednorazówek.

Pozwól ,że zasugeruję jedną rzacz bo mam duże doswiadczenie w lataniu i budowie tej wielkości i klasy modeli: nie wiem czy jest sens montowania podwozia w tak małym modelu, chyba ,że zależy Ci na startach z ziemii choć w małych modelach bywa to trudne i trzeba się wykazać sporym refleksem . Taki model wspaniale wystartuje z ręki a lądowanie na brzuchu to żaden problem. Wystarczy ustawić śmigło tak aby się zatrzymywało poziomo i nie ma prawa sie złamać. Latałem tak podobnym modelem około 7 sezonów na jednym śmigle i nic się nie działo. A bez podwozia model będzie lżejszy i zmniejszą się opory.

Oczywiście wszystko zależy od tego co kto planuje i co się każdemu podoba , niemniej jednak myslę,że to co napisałem warte jest przemyślenia.

Model odnowiłeś wspaniale i na ostatnim zdjęciu prezentuje się bardzo dobrze. Ładna sylwetka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięx Ares. Odnośnie podwozia - zgadzam się z Tobą co do zasady. Już widać, że ten egzemplarz będzie cięższy niż bym chciał i w związku z tym podwozie przyda mi się do startu, a ponieważ mam dostęp do dużego lądowiska zwykle wykoszonego to oblot planuję z podwoziem. Jak się oswoję i oszacuję, że wystarczy mi ręki, to wtedy ewentualnie je zdejmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, RobertK napisał:

Czy autor przewiduje zastosowanie dedykowanego tłumika do MVVS-a 3,5 ?

Oczywiście! Chciałbym uzyskać rasowego Trenera i ten tłumik jest istotnym elementem jego sylwetki. Nie miałem mvvs-a w tej pojemności i dość długo szukałem, ale skończyło się na tym, że teraz mam dwa. Jeden nowy, jeden używany. Do modelu pójdzie używany, bo sprawdziłem go, pozwolił się wyregulować i wygląda, że jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, art_c napisał:

Mam:)

super...o jak byś  nie miał  to ja mam ...lekko używany , troszke pogięty( zasługa Trenera) ale jest..więc już wiesz gdzie szukać ;-D

3 godziny temu, Ares napisał:

A starsze konstukcje są niejednokrotnie lepsze od tych nowych jednorazówek.

zdecydowanie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.11.2022 o 17:15, art_c napisał:

MVVS-em 3,5. A przy okazji zapytam: na rysunku montażowym nie pokazano skłonu/wykłonu - oś wału silnika jest narysowana w osi kadłuba. Czy tak go ustawić?

20220723_192215.jpg

 

Fajny rowerek! Jezdzisz cos, czy sluzy tylko za podstawke w modelarni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu z Tobą to w zasadzie nie jeżdżę:) Ale na serio - miniony sezon był dla mnie bardzo dobry: pierwszy raz pokonałem 100 i dwa razy byłem w górach. Co prawda Świętokrzyskich, ale i tak w kość dostałem. Mój kolega serdeczny jest b. aktywny i mnie ta jego aktywność się udziela. Jeżdżę już parę lat.

 

20220713_195710.jpg

15 godzin temu, RobertK napisał:

Jest też istotnym elementem tego silnika (rezonans)

Tak, zauważyłem, że mvvs-y lubią te tłumiki:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mialem kiedys ten model! Pamietam, ze kupilem go osobiscie w Karlowych Varach (gdzies w okolicy 2002-2005 roku). Nawet nie wiem CO sie z nim pozniej stalo. Choc jednak nie, to nie byl ten sam. Mial po pierwsze niemalowany kadlub, a po drugie chyba wieksza rozpietosc. Az musze sprawdzic, co MODELA miala wtedy jeszcze w menu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.