mariopilot Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Witam wszystkich i gratuluje podjętego wyzwania ,widzę że jest moda na P 11 którą też się zaraziłem bo kończę taką tylko trochę większą bo 360cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Mariuszu ja się zaraziłem P11 od kolegi Piotra Kaplona , ma ten model ale dużo większy o rozpiętości 330cm,silnik DA 150cm3 waga 24,5kg był u nas w Bobrownikach na pikniku,bardzo mi się spodobał podczas lotu i postanowiłem go zbudować,ale o mniejszej rozpiętości. Pochwal się tu na forum budową swojego modelu,jestem ciekawy jak go budujesz i jaki silnik będzie napędzał tak dużego potwora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariopilot Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Mi sie podobają modele co cos ciekawego mają w swoiej konstrukcji ,dlatego zbudowałem Ju 52 ,456cm potem Stinson Reliant 260cm ostatnio Wilge 280cm no i teraz p11 360 w Zadnej mojej konstrukcji nie pracuje silnik modelarski wszystko to silniki przerobione .W ju52 są to dwie piły 45cm itrzeci to odkurzacz do lisci 26cm i dają rade w Stinsonie to 50cm od kłada ,Wilga to dwie 50 od kłada w układzie boxer wP11 na razie jest silnik dwie 50 od kłada wzmocnione z przekładnia na pasku zebatym smigło 32 / 10 układ cylindrów to v 90 stopni konstrukcje w trakcie prób morzna obejrzec na filmiku pod tytułem < Silnik modelarski> a na <Ju52 model > widac jak sobie radzą silniki od pił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 co do ezy cote, potwierdzam słowa Adama, dziś oklejałem nim stateczniki do kombata - rewelk, żadnych pęcherzy tkanina 25. no i można się nim bawić w pokoju przy żonie, zero zapachu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czesław Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Mariusz pochwal się na forum, chętnie wszyscy będziemy ogłądac Twoje modele. Czesław. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariopilot Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Wilga 2.8m kadłub laminat skrzydła styropian oklejone folią silnik 2 razy 50cm połączone w układzie boxer śmigło 25 /10 JU52 456cm kadłub konstrukcja skrzydła styropian oklejony szyfonem a na to blacha aluminiowa ,silniki 2 razy 45cm a środek 23 cm Stinson Reliant 2,6m zestaw silnik 50cm od mini quada To jest mój dorobek klasy gigant obecnie kończe P11 3,6m wielkością bedzie pasować miedzy Ju52 a Wilgą już nie wspomnę o moim planktonie poniżej 2m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariopilot Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 P11 rozpiętość 3,6 m, kadłub i skrzydła konstrukcja(balsa, sklejka, sosna), silnik w układzie V 2x50ccm z przekładnią na pasku zębatym, śmigło 32/10 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 15 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 No Mariuszu piękne duże modele , tylko zastanawiam się nad tymi silnikami co opisujesz,w Wildze 2x50 cm3 i połączone w układzie boxser,jak ty je łączysz,dorabiając nowy karter czy w inny sposób. P11c też opisujesz że silnik o układzie V 2x50cm3,możesz mi to wyjaśnić jak ty to robisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariopilot Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Silniki te mają wał obustronię zakończony stożkiem , łącze je sprzęgłem kłowym i dowolnie ustawiam czy to ma być boxer czy inna kompozycja ,jak chcesz zobaczyć to są filmy wpisz < silnik modelarski >tam jest kilka moich pomysłów a jak coś więcej to pytaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Świetne modele Mariusz. Możesz podać obciążenie powierzchni ? Generalnie chodzi o to, czy jeżeli wychodzi mi 180g/dm2 w modelu 2,3m rozpiętości to dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariopilot Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Powiem Ci tak Wilga ma 115g ,Ju52 około110g Troche dużo ci wyszło ,a ile waży model to Ci powiem jak to sie ma do moich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Powiem Ci tak Wilga ma 115g ,Ju52 około110g Troche dużo ci wyszło ,a ile waży model to Ci powiem jak to sie ma do moich Model dopiero planuję, ma mieć rozpiętość 230cm, pow. skrzydła 70dm2, a wagę planuję na około 10kg Nie wiem jak to wyjdzie, bo części drewniane (żebra, wręgi itp) i wyposażenie dają mi na razie 8kg 10kg dałoby 140g/dm2 - takie max obciążenie widziałem w podobnych rozmiarów "gigantach" Top Flite http://www.top-flite.com/airplanes/gold-arfs.html Natomiast identyczny jak mój model zbudował pewien Kanadyjczyk i wyszło mu właśnie 13,2kg - ponad 180g/dm2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariopilot Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Mój Stinson 260cm miesci sie w 9kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Odbiegając od tematu - Spitfire 2,33 m masa 22 kg czyli obciążenie powierzchni ma więcej jak przyzwoite. http://www.youtube.com/watch?v=HPcfiCMj_i4&list=UU1QF2Z_FyZTRpr9GSWRoxrA&feature=share Pytanie do Henryka, czy wręga silnikowa wraz z "domkiem" jest z zestawu czy to własna dokładka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Tak ,ale z tych 22 kg -blisko 6 to dwucylindrowy silnik KOLM o mocy około 12 KM ,który pociągnął by i wrota ze stodoły i to z fajnym dźwiękiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Krzysztofie wręga silnikowa była w zestawie,ale domek robiłem sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czesław Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Tak potwierdzam to, domek Henryk budował sam ,byłem u niego w domu ma też garaż, łazienkę, pomieszczenie na modelarnie ładny salon itp. Czesław. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Tak ,ale z tych 22 kg -blisko 6 to dwucylindrowy silnik KOLM o mocy około 12 KM ,który pociągnął by i wrota ze stodoły i to z fajnym dźwiękiem no wlasnie nawet wychodzac z petli niezdiol gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Budowa modelu pomalutku posuwa się do przodu,przyczyną tej powolnej budowy jest ta piękna pogoda,zamiast budować model to wolny czas spędzam na lataniu.Cały model już przygotowałem do malowania,okleiłem włóknem szklanym ale zamiast żywicy użyłem Eze-Kote,jest to super środek do laminowania,nie śmierdzi i włókno szklane klei się do balsy,jak much do lepu, Ma też swoje wady,gdyż jest to środek na bazie wody,cienka balsa po gruntowaniu Eze-Kote zaczęła się fałdować,ale po wyschnięciu powracała prawie do poprzedniego kształtu,robiłem próbę na balsie 1,5 mm.Ja zapobiegłem fałdowaniu się balsy,malując cały model bardzo rzadkim cellonem,wtedy balsa była już zabezpieczona przed wilgocią. Teraz kilka zdjęć mojego modelu i kolegi Piotra. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Panie Henryku interesuje mnie ta ostatnia fota i amortyzatorki. Gdzie Pan to znalazł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi