Piecz Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 WINGLETY - krótko mówiąc dałem ciała, montując winglety skupiłem się na tym żeby możliwie jak najlepiej licowały się z powierzchnią skrzydła. Docisnąłem i zapomniałem sprawdzić czy oba są pod takim kątem wklejone (jakim ? tego nie wiem bo tego nie ma w instrukcji) przyjąłem że powierzchnia ostatniego żeberka powinna mi to wyznaczyć. Nie piszę o bolcach ustalających, bo były tak wklejone, że z niczym nie pasowały jeden w górę drugi w dół. Efektem jest przesunięcie miedzy wingletami o 6 stopni. Teraz pytanie, jak znacząco to wpłynie na kierunek lotu ? a tak to wygląda: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Nie przejmuj się tym,akurat większego wpływu na lot to nie będzie miało a wizualnie nie do porównania bo są od siebie oddalone o 3 m . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Mam tylko nadzieję że się nie mylicie... to przecież koniec skrzydła i jeśli będzie on stawiał inny opór to wydaje mi się, że model powinien skręcać na to skrzydło. Ale ok. przyjmuję na wiarę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 To tylko jako ciekawostka: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fullrespect Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Oj... cieżko ma to serwo na sterze kierunku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Wszystkie serwa na pokładzie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekecaj Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Jeszcze tylko dobierz pakiet i łopatki, drobne prace estetyczne - zmień tą czarną taśmę maskującą na lotkach i klapach, obetnij wystające końcówki dźwigni lotek i klap, no i w górę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fullrespect Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 (edytowane) Tomasz, nie zapomnij o wyważeniu maszyny, bez tego nawet nie podchodz do ulatniania. Ten programik sie przyda: http://www.piotrp.de/MIX/sp.htm Edytowane 15 Kwietnia 2015 przez fullrespect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 A co tu wyliczać ?? środek jest określony przez producenta a i tak po pierwszych lotach nastąpi delikatna korekta przód/tył . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fullrespect Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Ja zawsze sprawdzam te chinskie konstrukcje bo ten 'producent' po prostu 'strzela' ze srodkiem ciezkosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Zgadzam się zdecydowanie Tomek że czasem fabryczne wyliczenia nijak się mają do rzeczywistości ale tu raczej chyba standard z CG czyli ok 1/3 cięciwy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fullrespect Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Tak jak mowisz - 1/3 to standard a i tak wszystko wychodzi w praniu. Niemniej jednak - programik warty uwagi dla wlasnych doswiadczen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Tak, o programie warto pamiętać ,zresztą na stronie Piotra wiele jest ciekawostek wartych uwagi . Wracając do tematu -Tomasz (Piecz) kiedy oblot ?? model widać praktycznie na ukończeniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Jeszcze tylko dobierz pakiet i łopatki, drobne prace estetyczne - zmień tą czarną taśmę maskującą na lotkach i klapach, obetnij wystające końcówki dźwigni lotek i klap, no i w górę No tak, teraz kleję kabinkę jakimś dziwnym klejem, Pattex TOTAL- zobaczymy czy nie sklei mi jej razem z kadłubem jescze osłony na serwa, muszę wymyślić jakiś sposób mocowania - chciałem na folię dwustronnie klejącą , bo żeby je przykręcić, to powinienem podkleić pod poszycie od spodu jakieś kawałki sklejki co by się to trzymało ze śrubą. Muszę kupić jeszcze kompletne śmigło z mocowaniem (oryginalne mam 11x7 - silnik 1200 kv więc Tomek fullrespect poleca żeby kupić 11x6 lub 11x5). dodatkowo powinienem chyba zrobić jakąś półeczkę pod pakiet, albo na rzep "kleić" go bezpośrednio do spodu kadłuba ? Aaaa i upiąć w środku odbiornik i regulator... Jak zrobiłeś mocowanie dekielka do otworu statecznika pionowego ? No i pierwszy lot chciałbym aby należał do Ciebie - w okolice Włocławka mogę śmiało podjechać w któryś weekend. Tomasz, nie zapomnij o wyważeniu maszyny, bez tego nawet nie podchodz do ulatniania. Ten programik sie przyda: http://www.piotrp.de/MIX/sp.htm A ty składaj wreszcie tego DG 1000 ile lat może leżeć na szafie ? Zapomniałeś już jaki byłeś napalony żeby go ulotnić ? Tak, o programie warto pamiętać ,zresztą na stronie Piotra wiele jest ciekawostek wartych uwagi . Wracając do tematu -Tomasz (Piecz) kiedy oblot ?? model widać praktycznie na ukończeniu... A no nie wiem tak jak wyżej napisałem, jeszcze takie drobiazgi, ale w tygodniu po pracy nie mam siły żeby do tego usiąść. więc zostaje weekend na dokończenie, a potem to już tylko decyzja Jacka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekecaj Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Osłony serw przyklej zwykłą taśmą klejącą dookoła. Okrągłą zaślepkę serwa SW kleiłem na taśmę dwustronną. Co do śmigła najlepiej byłoby dobrać w/g specyfikacji silnika - podaj dokładną pełną jego nazwę i oznaczenie - coś wykombinujemy (ze strony producenta dowiedziałem się tylko, że ma 1200 kv, zalecany pakiet do modelu 5s 3200 15C ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Osłony serw przyklej zwykłą taśmą klejącą dookoła. Okrągłą zaślepkę serwa SW kleiłem na taśmę dwustronną. Co do śmigła najlepiej byłoby dobrać w/g specyfikacji silnika - podaj dokładną pełną jego nazwę i oznaczenie - coś wykombinujemy (ze strony producenta dowiedziałem się tylko, że ma 1200 kv, zalecany pakiet do modelu 5s 3200 15C ) Jacku, i tyle samo dokładnie wiem na temat tego silnika Może napiszę do nich żeby podali jakieś dane tech. Jutro go wyjmę zważę i zmierzę. Ciekawi mnie jego moc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Trochę mniej w temacie ale znalazłem przypadkiem jak fajnie ten model lata na żaglu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Dziś postanowiłem że zrobię próbę obciążenia silnika i regla, żeby zobaczyć jak to się na tym śmigle stock-owym (11x7) grzeje. Coś mnie podkusiło żeby nie robić tego w domu, tylko wyjść z kadłubem przed dom. Zamontowałem dokręciłem z wyczuciem i rozpędziłem do pełnych obrotów jakie dał radę wykręcić pakiet 3S 25C 2200mAh. Chwilę się pokręciło nagle trzask i śmigła nie ma Na szczęście nikomu i niczemu nic się nie stało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fullrespect Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 (edytowane) Tomasz, teraz mozesz wspomniec moje slowa - wywal to chińskie smigło... pamietasz ? PS. ja nadal w pracy, ale jak znajde chwile to oblicze ci jakie to smiglo dokladnie powinno byc pod twój silnik. Napisz mi tylko tutaj jakie bebechy bedziesz mial Regiel, paliet (parametry prosze) Edytowane 16 Kwietnia 2015 przez fullrespect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekecaj Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Trochę mniej w temacie ale znalazłem przypadkiem jak fajnie ten model lata na żaglu Krzyśku, start i lądowanie - bajka (prawie tak jak mój ) PS. ja nadal w pracy, ale jak znajde chwile to oblicze ci jakie to smiglo dokladnie powinno byc pod twój silnik. Napisz mi tylko tutaj jakie bebechy bedziesz mial Regiel, paliet (parametry prosze) Tomku obliczasz to za pomocą e-calc, czy inaczej? Dziś postanowiłem że zrobię próbę obciążenia silnika i regla, żeby zobaczyć jak to się na tym śmigle stock-owym (11x7) grzeje. Coś mnie podkusiło żeby nie robić tego w domu, tylko wyjść z kadłubem przed dom. Zamontowałem dokręciłem z wyczuciem i rozpędziłem do pełnych obrotów jakie dał radę wykręcić pakiet 3S 25C 2200mAh. Chwilę się pokręciło nagle trzask i śmigła nie ma Na szczęście nikomu i niczemu nic się nie stało. Tomaszu - jakiś wizjoner jesteś czy cuś - sama piasta ok, tylko kołnierz kołpaka dał ciała. Tych wynalazków należy raczej unikać, przynajmniej w większych modelach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi