bubu2 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Test statyczny, a nie styczny. Może przejęzyczenie, ale powtarzasz kilka razy. Konrad_P silnikowi może się "stać" i regulatorowi i także baterii. I niezależnie od napięcia przyłożonego i innych parametrów. Jeżeli dowolny z tych elementów nie będzie nie będzie w stanie odprowadzać ciepła w odpowiednim czasie, to się się spali-albo silnik, albo regulator albo z baterii zrobi się piłka. Żaden z wymienionych elementów nie ma stuprocentowej sprawności, niezależnie od tego co podaje tzw. marketing. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fullrespect Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 I niezależnie od napięcia przyłożonego i innych parametrów. Jeżeli dowolny z tych elementów nie będzie nie będzie w stanie odprowadzać ciepła w odpowiednim czasie, to się się spali-albo silnik, albo regulator albo z baterii zrobi się piłka. Żaden z wymienionych elementów nie ma stuprocentowej sprawności, niezależnie od tego co podaje tzw. marketing. Bogdan, lepiej tego juz nie da sie ując - masz totalną rację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Bogdan, oczywiście że chodziło o statyczny nie wiem czemu tak wklepałem. Panowie, na jednym ze zdjęć widać jak neodym wysuną się ku górze, i to ten neodym zawadzając o izolację tak ja poszarpał. Silnik nie osiągną nawet 40 St. C, jak widać na zdjęciu silnik ma wypełnienie jakąś niebieską masa (może epoksyd) ale tylko trzech magnesów. reszta jest tylko przyłapana jakimś przezroczystym klejem. Gdyby wszystkie magnesy były zatopione, problemy raczej by nie było. Po prostu, jakiś Chińczyk nie dokończył klejenia i tyle. Silnik jak najbardziej do uratowania, trzeba wkleić ten jeden magnes i dokończyć zalanie pozostałych. Izolacja do naprawy i powinno działać. Dobrze że jak tylko zauważyłem wylatujące spod silnika pierwsze czarne paproszki od izolacji, natychmiast wyłączyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekecaj Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Miałeś trochę szczęścia w nieszczęściu, że nie stało się to w locie, bo mogłoby być różnie . Szkoda tylko, że zaczynają iść w ilość a nie w jakość . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmax Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Panowie, na jednym ze zdjęć widać jak neodym wysuną się ku górze, i to ten neodym zawadzając o izolację tak ja poszarpał. Do reklamacji. Przy próbie samodzielnego odklejania magnesu masz duże szanse go uszkodzić. Jest bardzo kruchy i z łatwością pęka. jak widać na zdjęciu silnik ma wypełnienie jakąś niebieską masa (może epoksyd) ale tylko trzech magnesów. . Moim zdaniem to celowy nadmiar poprawiający wyważenie wirnika. Widziałem to w kilku silnikach różnych producentów. Uważam że to nie przypadek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Może się przydahttp://pfmrc.eu/index.php?/topic/51272-przegląd-silnika-compact-345z-graupnera-przed-sezonem/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Do reklamacji. Przy próbie samodzielnego odklejania magnesu masz duże szanse go uszkodzić. Jest bardzo kruchy i z łatwością pęka. Moim zdaniem to celowy nadmiar poprawiający wyważenie wirnika. Widziałem to w kilku silnikach różnych producentów. Uważam że to nie przypadek. Reklamacja jak reklamacja, w moim przypadku raczej bez większego sensu. Magnes odklejony, wiec daje się unieść, na tyle żeby go przytwierdzić na jakiś bliżej nie określony klej. Jeśli chodzi o wyważenie wirnika, też w pierwszej chwili przyszła mi na myśl taka możliwość, ale mając w pamięci to co pokazywał mi mój ŚP Dziadek, w jaki sposób wyważa się wirniki, to co widzę wygląda bardzo prymitywnie i jakoś trudno mi sobie wyobrazić wyważanie w ten sposób. Ale nie dyskutuję, bo nie mam w tym temacie nic mądrego do powiedzenia, po prostu się nie znam. Ciekawi mnie tylko czy w innych silnikach magnesy są całkowicie dookoła po bokach związane takim klejem. EDYCJA: Mateusz może mieć rację, postawię wirnik na szkle w różnych pozycjach w poziomie, jak zacznie jechać w którąś stronę znaczy że źle wyważony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Magnesy w naszych silnikach są wklejane zazwyczaj zwykłą zywicą epoksydową. Na ogół jest przezroczysta. To niebieskie coś, to wywazenie silnika (co dobrze świadczy o producencie. Na ogół nie wyważają), tym magnesów sie nie wkleja. Jest to żywica zazwyczaj wymieszana z tlenkami metali, które mają duzą masę. Magnes mógł się wysunąć, gdy pierwszy raz lekko przegrzałeś silnik. Żywica "puszcza" po podgrzaniu. Czasem bywa magnes wklejony prawie na sucho.Naprawę zrób inną zywicą epoksydową, najlepiej białym DISTALEM, wpuść trochę Distalu pod magnes, a następnie podgrzej trochę suszarką obudowę wirnika i sam magnes. Distal pod wpływem podwyższonej temperatury robi się płynny jak woda i sam się zaśsie osmotycznie w szczeliny między obudową a magnesem. Radziłbym także wypełnić Distalem wszystkie przerwy między magnesami. Tak poprawione wklejenie więcej nie "puści" magnesów. Sprawdzone. Nie wyważysz wirnika turlaniem po szkle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Bogdan, dziękuję za wyczerpujące informacje. Z kładzeniem na szkle, chodziło mi o sprawdzenie, czy umieszczenie wirnika z rym wypełnieniem pod kątem np. 45 stopni do podłoża nie spowoduje jego przejechania i zatrzymania się właśnie w podstawie z tym wypełnieniem. Czyli sprawdzenie czy wypełnienie jest rzeczywiście przeciwwagą. Ok. nie kombinuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Silnik NAPRAWIONY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Czy we wrędze silnika mogę nawiercić cztery otwory wentylacyjne fi 6 ? otwory pomiędzy śrubami mocującymi silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Czy śruby mocujące silnik kleimy dodatkowo np. średnio trzymającym klejem do śrub ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Są zwolennicy i przeciwnicy Osobiście kleję średnim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Nigdy, w dziesiątkach modeli, nie kleiłem i nigdy nie potrzebowałem dokręcać. Nie odkręcają się. Na ogół stalowe śruby wkręcane w aluminium, odpowiednio dokręcone, nie odkręcają się. Uff, karkołomnie wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Ja nie kleję i jeszcze nie miałem problemów żeby się odkręciła, wręcz przeciwnie zawsze mam spore problemy z odkręceniem. Ponadto wręgę silnikową kleimy od wewnątrz a nigdy od zewnątrz. Spójrz jaki jest profil kadłuba - stożkowy. Silnik nigdy Ci nie wyrwie wręgi i nie odleci do przodu bo to jest fizycznie niemożliwe. Klejenie tylko od wewnątrz jest po to żeby wręga się odkleiła i wpadła do środka razem z silnikiem wówczas gdy zaliczysz kreta lub bardzo twarde lądowanie. Uchroni to silnik przed wygięciem ośki oraz łożyska przed wymianą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Konrad, to robota producenta, wręga była już wklejona , też się nad tym zastanawiałem, że silnik ciągnie w kierunku stożka - od strony silnika też przykleili. Panowie, dziękuję za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Dziś zrobiłem pomiar obrotów śmigła i temp. silnika. Na 100% - 11600 obr./min. na 50% -7760 obr./min Pakiet 4S Przeraża mnie dźwięk gdy śmigło kręci się na 100%. Na moje ucho, oglądając w sieci różne filmiki ze startów condor-ów przy starcie mają gdzieś w okolicach właśnie 6-7 tys. ale to tylko na ucho Temperatura silnika rośnie dosyć szybko. Doszedłem do 75-77 St.C i zaprzestałem dalszych prób. Edycja: Narzędzia pomiarowe: Obrotomierz 602-1B - Q Model Pirometr FLUKE 62 Mini Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Tomasz ,a poleci on kiedyś ? . Fajnie że tak szczegółowo wszystko badasz ale ten model się już męczy w domu... Po pierwszym locie Ci się gęba uśmiechnie i spojrzysz na to z innej perspektywy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Wstępnie oblot 9.05, więc mam jeszcze chwilkę Oblot jako pierwszy wykona Jacek. Teraz pytanie, czy nie ograniczyć w Apce tych obrotów na maksymalnym wychyleniu drążka do właśnie max 8 tyś ? zawsze to bezpieczniej dla silnika i nie kusi, a i prądy znacznie mniejsze i będzie mu chłodniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Spoko,nie poganiam,jak będziesz czuł że ten moment nadszedł ,to jazda . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi