Piecz Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Guardian zamontowany, skalibrowany, aparatura ustawiona, jak się uda jutro planuję polecieć i sprawdzić to w działaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 A już tak zupełnie nie w temacie Condora, bardzo lubię popatrzyć na wyczyny tego Gościa: Wiele lotów zarejestrował swoim szybowcem, często oglądając jego loty, staram się wyłapać coś dla siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Dzisiejszy oblot z Guardianem na pokładzie niestety nie należał do udanych. Sam Guardian działał zgodnie z założeniami. Niestety nie wykonałem drugiego oblotu ze startem w funkcji 3D, czyli uprzednio zapisanym położeniem modelu (czyt. kątem wznoszenia i poziomem skrzydeł) którego podczas startu bez dotykania drążków miał pilnować stabilizator. Nie udało się, z prozaicznego powodu - od gorąca puścił klej trzymający rzepy do których trzyma się dodatkowy balast (powrót do domu) Natomiast zaskoczył mnie start ze 100 % mocy i dosyć mocno zestresował. Kolejna sprawa to za bardzo przesunięty do przodu balast. Co przy ostatnio ustawionych klapach spowodowało że po ich włączeniu Condor tracił wysokość, ale i znacznie nabierał prędkości. I na koniec bardzo brzydkie lądowanie, podczas którego w ostatnich chwilach przed przyziemieniem przyszedł podmuch wiatru, którego się nie spodziewałem ale to i tak nie zwalnia mnie z odpowiedzialności że totalnie dałem ciała nie reagując, tylko w zasadzie przyglądając się temu co się dzieje. Dodam że miałem zamiar lądować na siebie bo tak lubię... i z tego kierunku też powiało - a jak wyszło widać na filmie. Grunt, że Condor w całości wrócił do domu EDYCJA: Filmy bez żadnych cięć, na "żywca" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekecaj Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Tomek testuje stabilizator, ja natomiast założyłem do swojego modelu inny silnik (zapożyczony od SpaceWalker-a) - Dualsky XM4250CA-6. Okazuje się, że jest to prawie ten sam silnik, który zastosował Adrian, z tą różnicą, że mój ma przednią część korpusu stożkową, dzięki czemu jest jeszcze bardziej przystosowany do montażu w dziobie szybowca . Do Condora pasuje wręcz idealnie: Jeśli chodzi o parametry, ma lepsze od zastosowanego wcześniej Turnigy 3858. Pomiar statyczny na max. gazie i łopatkach 12x8 oraz 13x5 przy pakiecie 4s był bardzo zbliżony i wykazał pobór prądu 53-55A (przy dopuszczalnych 65) oraz moc ok. 810W. Obserwacje modelu podczas startu i wznoszenia to potwierdzają. Jego waga to 200g ,co jest również korzystne akurat dla tego modelu. Optymalne śmigło dla tego silnika to 12x6 więc takie założę i nic więcej kombinował nie będę. Pozostaje tylko latać, latać i latać . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amolduch Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Widzę że silnik zmieścił się bez problemu , śmigło 12x6 miałem u siebie w condorze i był duży zapas ciągu , teraz tylko latać i pakiety ładować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 a silnik nie ociera o te kable? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekecaj Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Może tak to wygląda na zdjęciu, ale po 2-ch lotach wyjąłem silnik i nie ma śladów otarcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Jacek, znalazłem wreszcie te łopatki 12 x 6,5 - jutro postaram się wysłać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anluk Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Jacek, czy do tego masz pakiet 4S? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekecaj Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Tak - 4s 5000mAh. Zarówno z silnikiem Turnigy SK3 3858 840Kv jak i XM4250CA-6 wyważa model bez dokładania ołowiu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Potwierdzam, ja zrobiłem błąd z tym pakietem 4S 4000mAh teraz muszę kombinować z ołowiem - strata czasu, a lepiej wozić dodatkową 1Ah niż ołów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anluk Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Czy jest sens w tym modelu dobierać inne serwa na klapy, inne lotki i inne na SK i SW? Mój najnowszy pomysł to zastosować wszędzie te http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=65_455_456&products_id=895 Ewentualnie poszukać trochę lżejszych na SW skoro ono jest na ogoni. A tak w ogóle to jakie siły działają na SW? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Bardzo małe. A serwa możesz stosować oczywiście jednakowe-jeśli się mieszczą, i sa odpowiednie siłą działania. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekecaj Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Myślę, że dobry wybór, choć na SW wystarczyłoby o sile 2,0 - 2,5 jeśli dobrałbyś lżejsze (SW ma stosunkowo małą powierzchnię i jego wychylenia są również niewielkie). Dużo zależy od charakteru latania . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 u mnie puki co wszystkie z wyjątkiem SK to 1,5-1,8kg (micro serwo 9g) i jeszcze lata... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Ponieważ wklejona wręga silnika jest prawie na wprost , postanowiłem podłożyć 3 podkładki fi3 pod jedno z mocowań silnika (od wewnątrz) tak aby silnik trochę skierować w dół i w prawo. Tak wygląda to przesunięcie - Czy nie jest za duże? Wiem że na oko to chłop w szpitalu, ale wiem też że oczy fachowców czasem nie potrzebują miarki by pewne rzeczy stwierdzić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Za duze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 Dzięki, zamiast trzech podkładek dam dwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anluk Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 Cześć, Kupiłem regulator Dualsky 65A XC-65-Lite. W instrukcji jest napisane coś na temat BEC, a mianowicie, że BEC nie powinien być używany dla pakietów powyżej 3S. Mam zamiar użyć pakietu 4S lub 5S. Czy to znaczy że nie mogę użyć tego regulatora do zasilania serw i odbiornika i muszę kupić inny BEC czy coś źle rozumiem? Załączam tę ulotkę do poczytania. dualsky.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 Tak wynika z instrukcji. Jest napisane, że wydajność prądowa BECa spada ze wzrostem napięcia. Czyli przy 4S da jakieś miliampery i nie obsłuży serw. Musisz dokupić osobnego BECa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi