Piecz Opublikowano 23 Maja 2015 Opublikowano 23 Maja 2015 Guardian zamontowany, skalibrowany, aparatura ustawiona, jak się uda jutro planuję polecieć i sprawdzić to w działaniu.
Piecz Opublikowano 23 Maja 2015 Opublikowano 23 Maja 2015 A już tak zupełnie nie w temacie Condora, bardzo lubię popatrzyć na wyczyny tego Gościa: Wiele lotów zarejestrował swoim szybowcem, często oglądając jego loty, staram się wyłapać coś dla siebie
Piecz Opublikowano 24 Maja 2015 Opublikowano 24 Maja 2015 Dzisiejszy oblot z Guardianem na pokładzie niestety nie należał do udanych. Sam Guardian działał zgodnie z założeniami. Niestety nie wykonałem drugiego oblotu ze startem w funkcji 3D, czyli uprzednio zapisanym położeniem modelu (czyt. kątem wznoszenia i poziomem skrzydeł) którego podczas startu bez dotykania drążków miał pilnować stabilizator. Nie udało się, z prozaicznego powodu - od gorąca puścił klej trzymający rzepy do których trzyma się dodatkowy balast (powrót do domu) Natomiast zaskoczył mnie start ze 100 % mocy i dosyć mocno zestresował. Kolejna sprawa to za bardzo przesunięty do przodu balast. Co przy ostatnio ustawionych klapach spowodowało że po ich włączeniu Condor tracił wysokość, ale i znacznie nabierał prędkości. I na koniec bardzo brzydkie lądowanie, podczas którego w ostatnich chwilach przed przyziemieniem przyszedł podmuch wiatru, którego się nie spodziewałem ale to i tak nie zwalnia mnie z odpowiedzialności że totalnie dałem ciała nie reagując, tylko w zasadzie przyglądając się temu co się dzieje. Dodam że miałem zamiar lądować na siebie bo tak lubię... i z tego kierunku też powiało - a jak wyszło widać na filmie. Grunt, że Condor w całości wrócił do domu EDYCJA: Filmy bez żadnych cięć, na "żywca"
Jacekecaj Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 Tomek testuje stabilizator, ja natomiast założyłem do swojego modelu inny silnik (zapożyczony od SpaceWalker-a) - Dualsky XM4250CA-6. Okazuje się, że jest to prawie ten sam silnik, który zastosował Adrian, z tą różnicą, że mój ma przednią część korpusu stożkową, dzięki czemu jest jeszcze bardziej przystosowany do montażu w dziobie szybowca . Do Condora pasuje wręcz idealnie: Jeśli chodzi o parametry, ma lepsze od zastosowanego wcześniej Turnigy 3858. Pomiar statyczny na max. gazie i łopatkach 12x8 oraz 13x5 przy pakiecie 4s był bardzo zbliżony i wykazał pobór prądu 53-55A (przy dopuszczalnych 65) oraz moc ok. 810W. Obserwacje modelu podczas startu i wznoszenia to potwierdzają. Jego waga to 200g ,co jest również korzystne akurat dla tego modelu. Optymalne śmigło dla tego silnika to 12x6 więc takie założę i nic więcej kombinował nie będę. Pozostaje tylko latać, latać i latać .
amolduch Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Opublikowano 25 Maja 2015 Widzę że silnik zmieścił się bez problemu , śmigło 12x6 miałem u siebie w condorze i był duży zapas ciągu , teraz tylko latać i pakiety ładować
Jacekecaj Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 Może tak to wygląda na zdjęciu, ale po 2-ch lotach wyjąłem silnik i nie ma śladów otarcia.
Piecz Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 Jacek, znalazłem wreszcie te łopatki 12 x 6,5 - jutro postaram się wysłać
Jacekecaj Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 Tak - 4s 5000mAh. Zarówno z silnikiem Turnigy SK3 3858 840Kv jak i XM4250CA-6 wyważa model bez dokładania ołowiu
Piecz Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 Potwierdzam, ja zrobiłem błąd z tym pakietem 4S 4000mAh teraz muszę kombinować z ołowiem - strata czasu, a lepiej wozić dodatkową 1Ah niż ołów
Anluk Opublikowano 27 Maja 2015 Opublikowano 27 Maja 2015 Czy jest sens w tym modelu dobierać inne serwa na klapy, inne lotki i inne na SK i SW? Mój najnowszy pomysł to zastosować wszędzie te http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=65_455_456&products_id=895 Ewentualnie poszukać trochę lżejszych na SW skoro ono jest na ogoni. A tak w ogóle to jakie siły działają na SW? 1
bubu2 Opublikowano 27 Maja 2015 Opublikowano 27 Maja 2015 Bardzo małe. A serwa możesz stosować oczywiście jednakowe-jeśli się mieszczą, i sa odpowiednie siłą działania. 1
Jacekecaj Opublikowano 27 Maja 2015 Opublikowano 27 Maja 2015 Myślę, że dobry wybór, choć na SW wystarczyłoby o sile 2,0 - 2,5 jeśli dobrałbyś lżejsze (SW ma stosunkowo małą powierzchnię i jego wychylenia są również niewielkie). Dużo zależy od charakteru latania . 1
Piecz Opublikowano 27 Maja 2015 Opublikowano 27 Maja 2015 u mnie puki co wszystkie z wyjątkiem SK to 1,5-1,8kg (micro serwo 9g) i jeszcze lata...
Piecz Opublikowano 29 Maja 2015 Opublikowano 29 Maja 2015 Ponieważ wklejona wręga silnika jest prawie na wprost , postanowiłem podłożyć 3 podkładki fi3 pod jedno z mocowań silnika (od wewnątrz) tak aby silnik trochę skierować w dół i w prawo. Tak wygląda to przesunięcie - Czy nie jest za duże? Wiem że na oko to chłop w szpitalu, ale wiem też że oczy fachowców czasem nie potrzebują miarki by pewne rzeczy stwierdzić...
Anluk Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Cześć, Kupiłem regulator Dualsky 65A XC-65-Lite. W instrukcji jest napisane coś na temat BEC, a mianowicie, że BEC nie powinien być używany dla pakietów powyżej 3S. Mam zamiar użyć pakietu 4S lub 5S. Czy to znaczy że nie mogę użyć tego regulatora do zasilania serw i odbiornika i muszę kupić inny BEC czy coś źle rozumiem? Załączam tę ulotkę do poczytania. dualsky.pdf
TeBe Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Tak wynika z instrukcji. Jest napisane, że wydajność prądowa BECa spada ze wzrostem napięcia. Czyli przy 4S da jakieś miliampery i nie obsłuży serw. Musisz dokupić osobnego BECa.
Rekomendowane odpowiedzi