Emhyrion Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Daj troszkę większe kółka, te mi się wydają strasznie małe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 8 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Spoko Pawle, będą większe. A dokładnie 75mm . Takie maksymalnie mogę zastosować do tego podwozia, choć aby było makietowo musiały by być jeszcze odrobinę większe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 14 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Jeszcze w zeszły piątek i sobotę udało mi się okleić częściowo skrzydło, ale dopiero dzisiaj znalazłem chwilkę, żeby wstawić zdjęcia. Niestety wolne się skończyło i trzeba wrócić do rzeczywistości, tak więc Mustang idzie znowu w odstawkę na jakiś czas Poszycie kleiłem Soudalem Dociskałem w czasie klejenia pomiędzy negatywami rdzeni Wyszło zadowalająco. Szkoda tylko, że nie zdążyłem okleić całości i podoklejać krawędzi natarcia Na razie niestety tylko tyle. Przerwa w budowie potrwa co najmniej do połowy lutego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Super zaczyna wyglądać ... podglądam cały czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 14 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Super zaczyna wyglądać ... podglądam cały czas Super będzie, jak go zobaczę w końcu w powietrzu , póki co końca nie widać... A co z Twoim p-51? Myślisz nad naprawą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 A bym powiedział ze światełko juz widać w tunelu Co do mojego bąka to raczej się wiąże z budowaniem go od podstaw bo kadłub to sito i nie opłaca się go naprawiać lepiej zbudować nowy. Ogólnie ostatnio nie mam weny do budowy a i czasu mało ... wziąłem się za depron ową F-18 ale jakoś projekt znowu utknął w martwym punkcie Mustang czeka na lepsze czasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 14 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Cały czas zastanawiam się nad malowaniem. Srebrna farba jako aluminiowe poszycie, jakoś do mnie nie przemawia i myślę nad czymś bardziej kolorowym... Może coś takiego? Albo wcześniejsze malowanie tego samego samolotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 To z wyścigów w Reno? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ali1983 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Ten zolty ladniejszy. Tak patrze na wasze modele i zastanawiam sie kiedy mnie najdzie wena na fw190 ktorego plany dostalem w zamian za relacje z budowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 14 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 To z wyścigów w Reno? Taka jest historia tego samolotu: 1963: N5482V, Ben Hall, Seattle WA 1964: September, Reno Air Races at Sky Ranch - Race #2 "Seattle Miss" 1966: September, Reno Air Races - Race #2 "Esther's Mink" 1967: September, Reno Air Races - Race #2 "Traveler" 1969: Chance Enterprises Inc, Half Moon Bay CA 1969: Michael Loening, Boise ID, Race #2 "Miss Salmon River" 1971: September, crash landing at Reno Air Races 1983: Bruce Morehouse, San Antonio TX 2005: Larry Thompson, restoration 2008: at Midwest Restorations Inc 2010: Apr 02, N551JV, sold, Jon Vesely, Scottsdate AZ, very near to completion 2010: July, First Flight by Vlado Lenoch. Congrats to owner Jon Vesely, Mike Vadeboncoeur of Midwest Aero Restorations and Vlado Lenoch as a test pilot. Czyli swoje przeżył, w Reno latał i to w kilku malowaniach . Kilka lat temu został odrestaurowany i teraz wygląda tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Ładnie wyszło. Czy te negatywy, które stosujesz jako przekładkę przy docisku, nie powodują zapadania się poszycia? Dla mnie etap kładzenia poszycia jest bardzo satysfakcjonujący. Pięknie "czyści" bryłę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 14 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Poszycie się nie zapada Bartek. Ten styrodur jest bardzo twardy i idealnie dopasowany (w końcu to negatywy od tych rdzeni ). Wyszło super gładko, aż za gładko jak na warbirda . Co do "czyszczenia", to święta racja panie. Było trochę zabawy z wklejaniem drewnianych wzmocnień i wszystko to kleiłem soudalem, który jak wiadomo powszechnie lubi się popienić i powyłazić tu i ówdzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Poszycie się nie zapada Bartek. Ten styrodur jest bardzo twardy i idealnie dopasowany (w końcu to negatywy od tych rdzeni ). ... Bardziej mi chodziło o ryzyko wygniatania miękkiego "depronu" między warstwami styroduru, ale skoro wyszło git - to git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Przeglądając zasoby sieciowe, natrafiłem na jeszcze jedno cywilne malowanie godne uwagi. Znalazłem jednak niewiele jego zdjęć, ponieważ samolot rozbił się w 1978 roku i został odbudowany już w innych kolorach. Myślę jednak, że nawet z tego co mam da się coś wycisnąć. Ma to malowanie pewną przewagę nad innymi, a mianowicie moje ulubione kolory Przy okazji dowiedziałem się też, że można sobie kupić nieco pomniejszoną replikę P-51D (nazywa się to T-51D), za jedyne 54k $ http://www.titanaircraft.com/t-51d.php . Zdaje się, że firmę która produkuje te repliki założył ten sam gość ,który latał w/w Mustangiem. Dorzucam jeszcze kilka linków dla ciekawskich, do przeglądania w wolnych chwilach Strona o Mustangach (samolotach i samochodach)- http://www.mustangsmustangs.com/p-51/ Forum fotografii lotniczej, wątek o p-51- http://www.fencecheck.com/forums/viewtopic.php?f=175&t=23976 A tutaj cała masa fotek lotniczych, w tym p-51- http://www.airic.ca/index.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Wczoraj i dzisiaj posiedziałem trochę nad skrzydłem. Muszę jeszcze dopasować lotki, bo nie pasują tak jak bym sobie tego życzył. Poskładałem go do kupy i zaczyna to przypominać samolot W tym tempie budowy ulotnię go pewnie w przyszłym roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 O co kaman z tymi lotkami? O tą szczelinę między nimi a klapami? Jednak takie połączenie pianki i drewna, jeśli zrobione tak estetycznie, ma swój wielki urok. Ważyłeś go w tym stanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Lotki są za szerokie o jakieś 4mm, zdaje się, że miarka mi się "obsunęła" . Muszę podszlifować ten półwałek balsowy tak żeby krawędź spływu klap i lotek tworzyły jedną linię.. Szczeliny pomiędzy lotkami i klapami znikną, bo dojdzie jeszcze wykończenie balsowe na ich końcówkach. Waga w normie , kadłub 495g, a skrzydło 462g (skrzydło jeszcze nie oklejone). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Poprawiłem te lotki, wykończyłem balsą i dokleiłem końcówki skrzydła. Teraz wszystko pasuje do siebie jak należy Ustaliłem też kąt zaklinowania skrzydła na +1st. Jak myślicie, zostawić tak, czy zwiększyć do 2st? Statecznik poziomy jest wklejony na 0st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Będziesz go oklejał papierem na wikolu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Pierwotnie miałem zamiar oklejać go papierem, ale w końcu zdecydowałem się na cienką tkaninę i żywicę. Tak więc statecznik pionowy i SK są oklejone papierem, reszta kadłuba tkaniną 54g, a skrzydło będzie oklejone tkaniną 24g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi