Skocz do zawartości

Budujemy Mustanga...


marcelizor

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze w zeszły piątek i sobotę udało mi się okleić częściowo skrzydło, ale dopiero dzisiaj znalazłem chwilkę, żeby wstawić zdjęcia. Niestety wolne się skończyło i trzeba wrócić do rzeczywistości, tak więc Mustang idzie znowu w odstawkę na jakiś czas :(

 

Poszycie kleiłem Soudalem

 

post-4563-0-01242200-1421257768_thumb.jpg

 

Dociskałem w czasie klejenia pomiędzy negatywami rdzeni 

 

post-4563-0-33488100-1421257911_thumb.jpg

 

Wyszło zadowalająco. Szkoda tylko, że nie zdążyłem okleić całości i podoklejać krawędzi natarcia

 

post-4563-0-02909800-1421258075_thumb.jpg

 

post-4563-0-08121500-1421258111_thumb.jpg

 

Na razie niestety tylko tyle. Przerwa w budowie potrwa co najmniej do połowy lutego... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bym powiedział ze światełko juz widać w tunelu ;)

 

Co do mojego bąka to raczej się wiąże z budowaniem go od podstaw bo kadłub to sito i nie opłaca się go naprawiać lepiej zbudować nowy. Ogólnie ostatnio nie mam weny do budowy a i czasu mało ... wziąłem się za depron ową F-18 ale jakoś projekt znowu utknął w martwym punkcie :( Mustang czeka na lepsze czasy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z wyścigów w Reno?

Taka jest historia tego samolotu:

 

 
1963: N5482V, Ben Hall, Seattle WA 
1964: September, Reno Air Races at Sky Ranch - Race #2 "Seattle Miss" 
1966: September, Reno Air Races - Race #2 "Esther's Mink" 
1967: September, Reno Air Races - Race #2 "Traveler" 
1969: Chance Enterprises Inc, Half Moon Bay CA 
1969: Michael Loening, Boise ID, Race #2 "Miss Salmon River" 
1971: September, crash landing at Reno Air Races 
1983: Bruce Morehouse, San Antonio TX 
2005: Larry Thompson, restoration 
2008: at Midwest Restorations Inc 
2010: Apr 02, N551JV, sold, Jon Vesely, Scottsdate AZ, very near to completion 
2010: July, First Flight by Vlado Lenoch. Congrats to owner Jon Vesely, Mike Vadeboncoeur of Midwest Aero Restorations and Vlado Lenoch as a test pilot. 
 
Czyli swoje przeżył, w Reno latał i to w kilku malowaniach :). Kilka lat temu został odrestaurowany i teraz wygląda tak
 
post-4563-0-81240500-1421264171.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszycie się nie zapada Bartek. Ten styrodur jest bardzo twardy i idealnie dopasowany (w końcu to negatywy od tych rdzeni ;) ). Wyszło super gładko, aż za gładko jak na warbirda :) . Co do "czyszczenia", to święta racja panie. Było trochę zabawy z wklejaniem drewnianych wzmocnień i wszystko to kleiłem soudalem, który jak wiadomo powszechnie lubi się popienić i powyłazić tu i ówdzie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przeglądając zasoby sieciowe, natrafiłem na jeszcze jedno cywilne malowanie godne uwagi. Znalazłem jednak niewiele jego zdjęć, ponieważ samolot rozbił się w 1978 roku i został odbudowany już w innych kolorach. Myślę jednak, że nawet z tego co mam da się coś wycisnąć. Ma to malowanie pewną przewagę nad innymi, a mianowicie moje ulubione kolory :)

 

post-4563-0-85197100-1422040959.jpg

 

post-4563-0-41187200-1422040989_thumb.jpg

 

Przy okazji dowiedziałem się też, że można sobie kupić nieco pomniejszoną replikę P-51D (nazywa się to T-51D), za jedyne 54k $ http://www.titanaircraft.com/t-51d.php . Zdaje się, że firmę która produkuje te repliki założył ten sam gość ,który latał w/w Mustangiem. Dorzucam jeszcze kilka linków dla ciekawskich, do przeglądania w wolnych chwilach ;)

 

Strona o Mustangach (samolotach i samochodach)- http://www.mustangsmustangs.com/p-51/

 

Forum fotografii lotniczej, wątek o p-51- http://www.fencecheck.com/forums/viewtopic.php?f=175&t=23976

 

A tutaj cała masa fotek lotniczych, w tym p-51- http://www.airic.ca/index.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wczoraj i dzisiaj posiedziałem trochę nad skrzydłem. Muszę jeszcze dopasować lotki, bo nie pasują tak jak bym sobie tego życzył.

 

post-4563-0-36768800-1424815903_thumb.jpg

 

post-4563-0-54238700-1424815946_thumb.jpg

 

post-4563-0-93208900-1424815982_thumb.jpg

 

post-4563-0-23572400-1424816030_thumb.jpg

 

post-4563-0-23584500-1424816319_thumb.jpg

 

Poskładałem go do kupy i zaczyna to przypominać samolot  ;)

 

post-4563-0-42621200-1424816149_thumb.jpg

 

post-4563-0-27993700-1424816229_thumb.jpg

 

post-4563-0-65159800-1424816286_thumb.jpg

 

W tym tempie budowy ulotnię go pewnie w przyszłym roku :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotki są za szerokie o jakieś 4mm, zdaje się, że miarka mi się "obsunęła" ;) . Muszę podszlifować ten półwałek balsowy tak żeby krawędź spływu klap i lotek tworzyły jedną linię.. Szczeliny pomiędzy lotkami i klapami znikną, bo dojdzie jeszcze wykończenie balsowe na ich końcówkach. Waga w normie , kadłub 495g, a skrzydło 462g (skrzydło jeszcze nie oklejone). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem te lotki, wykończyłem balsą i dokleiłem końcówki skrzydła. Teraz wszystko pasuje do siebie jak należy  :)

 

post-4563-0-31363300-1424957710_thumb.jpg

 

post-4563-0-87912000-1424957755_thumb.jpg

 

post-4563-0-10190400-1424957798_thumb.jpg

 

post-4563-0-40907500-1424957845_thumb.jpg

 

post-4563-0-77408000-1424957878_thumb.jpg

 

post-4563-0-75851200-1424957920_thumb.jpg

 

Ustaliłem też kąt zaklinowania skrzydła na +1st. Jak myślicie, zostawić tak, czy zwiększyć do 2st? Statecznik poziomy jest wklejony na 0st. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.