TOMSON61 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Wiam Pdoba mi się model Hawk F5B czy z rodzimych szybowców jest cos podobnego. Jako napęd chciałbym zastosować silnik z bezpośrednim napędem Mega Acn 22/35/4s ze śmigłem 14x10 Aeronauta składane.Akumulatory to pakiet 3S wysokoprądowy pojemność pomiedzy 2200 a 4000mAh Zalaczqam fotkę z netu jak ten model się prezentuje.
Shock Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Hawk to rodzimy produkt... x-modelsshop lub po polskiemu http://www.mawi-flymodels.pl/ Myślę iż po kontakcie z właścicielem takowy model możesz nabyć..
TOMSON61 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2014 Przeglądałem ofertę szybowców na stronie producenta to tylko jest jeden szybowiec w ukladzie T ale jest większy od Hawka bo ma 1.9m a Hawk ma 1.7m rozpiętości
Shock Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Strona producenta a to co faktycznie produkuje się w mawi to dwa światy.. Zadzwoń ,pogadaj...
sauberx009 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 No a Tom od blejzyka? tez 1.7m http://www.blejzyk.pl/PL/model-tom.html
samolocik Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Jest np. dobry krajowy VICTOR (ceny na stronie są nieaktualne, trzeba pisać do producenta) http://www.wistmodel.com.pl/Modele/Victor/victor.htm lub większy MILLENIUM http://www.wistmodel.com.pl/Modele/Millenium/millenium.htm
cZyNo Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 I to sa doskonale modele od bardzo dobrego producenta. Doskonale wykonanie
Ryszard_I Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Potwierdzam, Victor i Millennium to modele wykonane lekko i mocno. Mam obydwa w swoim hangarze. Latam nimi chyba już z 10 lat, jak nie dłużej. Millennium to już trzecia sztuka. Victor to model zaprojektowany do F5B (dawne lata kiedy latali na 27 później 26 ogniwach NiCd). Millennium to model zaprojektowany do F5F ale latali nim również w F5J/7cel. Kolega Krzysztof Giszterowicz z Wrocławia w 2001r zdobył tym modelem w klasie F5J 7cel 3 miejsce na " Electric Soaring F5J World Challenge 2001" w USA. Pozostaje jednak pytanie czy te modele są jeszcze produkowane w firmie WISTMODEL.
TOMSON61 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2014 Kiedyś od Witolda Stefańskiego miałem pylona i latałem na nim w wersji ECO na silniku SPEED 480 RACE ale to juz bardzo dawno temu
Ryszard_I Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Model do F5D od WISTMODEL to był "POKER".
samolocik Opublikowano 7 Stycznia 2014 Opublikowano 7 Stycznia 2014 VICTORA i MILLENIUM nie ma już w ofercie na stronie wistmodel ale na szczęście są nadal produkowane dla chętnych
heksodus Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Wcześniej tych modeli nawet nie widziałem,a może ktos z was miał Vigora?
Depesz Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 Cześć. Ja w sprawie silnika. Czy ktoś z Was miał do czynienia z tym silnikiem Mega 22/35/4S? Chciałem go zastosować w modelu F5J Pulsar 3600 i ku mojemu zdziwieniu na 3S i śmigle 16/8 silnik przy prądzie 50A niemiłosiernie się grzeje. Po kilku 20 sekundowych załączeniach był tak ciepły, że nie dało się go w ręce utrzymać. Co prawda producent zaleca śmigła 14/8 - 15/8 ale przy zasilaniu 4S. Coś mis się wydaje, że podjadę do Grzegorza z Nastika celem wymiany lub zwrotu.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 Sprawdź go jeszcze na zasilaniu zalecanym przez producenta. Może być, ze jesteś w okolicach dopuszczalnego prądu ale ze sprawnością poszedłeś w dół. Jakie są obroty z tym śmigłem na 3 celach ? - Jurek
Depesz Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 Cześć Jurku. Obrotów nie miałem jak sprawdzić, ale 3S i 50A nie powinien być taki ciepły. Jutro dam mu 4S i śmigło 14/8 jak takie znajdę. Zrobiłem też próbę na 13/10 i też się grzeje.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Te 13x10 też na 3s ? Spróbuj doregulować timing - to jest innruner. Średnio małe wyprzedzenie, rzędu 5-10 stopni. Może nie lubią się z regulatorem ? - Jurek Ale to może tak być. Przyjrzałem mu się na stronie producenta - to jest silnik do hotlinera. W Twoim modelu będzie się męczył. Obroty ewidentnie wskazują na zasilanie 4s. Moc podawana na stronie (rozmiar śmigła) może być spowodowana impulsowym charakterem pracy, 1-2 sek (0,5 sek.) a przerwy w pracy na 4 bazy wystarczą do schłodzenia uzwojenia. 20 sek. statycznie ( a chciałbyś dłużej, prawda ?) może być na granicy wytrzymałości emalii, w skrajnym przypadku - rozmagnesowania. Na 3s ze śmigłem 14x8 powinien brać 36-37A i to by była chyba góra do Twojego modelu. Powinno to kręcić koło 7 000. Teoretycznie powinno wystarczyć, ale wszystko zależy od masy modelu. To jest silnik do modelu typu Backfire, Ariane, itp. Outruner do Twojego modelu wydaje się być lepszy. Lub Mega z przekładnią. Porównując ceny - nie odbiegają specjalnie od Kontroników z przekładnią. - Jurek
Depesz Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Dziś zmieniłem timing i faktycznie trochę pomogło, prąd z 60A spadł na 45A na śmigle 16/8. Jednak silnik bardzo się grzeje. Chyba się skuszę na MVVS'a 5,6 690 Glider.
wapniak Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Proponuję zmierzyć temperaturę silnika po pracy. Określenie , że nie można go utrzymać w ręce pokazuje, że ma 50 st C lub więcej. A 50 st C to jest pikuś dla takiego silnika.
Depesz Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Zrobi się, po 30 sec pracy. Niestety baterie mi siadły w termometrze i z pomiarów nic nie wyszło, no może poza tym, że po zmianie taktowania na 5 silnik grzeje się znacznie mniej. Chyba zainwestuję w porządny regulator CC 75A, to pewnie nie zaszkodzi.
Rekomendowane odpowiedzi