Jump to content

Hawk F5B coś podobnego ale krajowego da się ?


TOMSON61

Recommended Posts

Wiam

 

Pdoba mi się model Hawk F5B czy z rodzimych szybowców jest cos podobnego.

Jako napęd chciałbym zastosować silnik z bezpośrednim napędem Mega Acn 22/35/4s ze śmigłem 14x10 Aeronauta składane.Akumulatory to pakiet 3S wysokoprądowy pojemność pomiedzy 2200 a 4000mAh

Zalaczqam fotkę z netu jak ten model się prezentuje.

post-4293-0-90594800-1388928720.jpg

Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam, Victor i Millennium to modele wykonane lekko i mocno. Mam obydwa w swoim hangarze. Latam nimi chyba już z 10 lat, jak nie dłużej. Millennium to już trzecia sztuka. Victor to model zaprojektowany do F5B (dawne lata kiedy latali na 27 później 26 ogniwach NiCd). Millennium to model zaprojektowany do F5F ale latali nim również w F5J/7cel. Kolega Krzysztof Giszterowicz z Wrocławia w 2001r zdobył tym modelem w klasie F5J 7cel 3 miejsce na " Electric Soaring F5J World Challenge 2001" w USA. Pozostaje jednak pytanie czy te modele są jeszcze produkowane w firmie WISTMODEL.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Cześć.

Ja w sprawie silnika. Czy ktoś z Was miał do czynienia z tym silnikiem Mega 22/35/4S? 

Chciałem go zastosować w modelu F5J Pulsar 3600 i ku mojemu zdziwieniu na 3S i śmigle 16/8 silnik przy prądzie 50A niemiłosiernie się grzeje. Po kilku 20 sekundowych załączeniach był tak ciepły, że nie dało się go w ręce utrzymać. Co prawda producent zaleca śmigła 14/8 - 15/8 ale przy zasilaniu 4S. Coś mis się wydaje, że podjadę do Grzegorza z Nastika celem wymiany lub zwrotu.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Sprawdź go jeszcze na zasilaniu zalecanym przez producenta. Może być, ze jesteś w okolicach dopuszczalnego prądu ale ze sprawnością poszedłeś w dół. Jakie są obroty z tym śmigłem na 3 celach ?

- Jurek

Link to comment
Share on other sites

Cześć Jurku.

 

Obrotów nie miałem jak sprawdzić, ale 3S i 50A nie powinien być taki ciepły. Jutro dam mu 4S i śmigło 14/8 jak takie znajdę. Zrobiłem też próbę na 13/10 i też się grzeje.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Te 13x10 też na 3s ?

Spróbuj doregulować timing - to jest innruner. Średnio małe wyprzedzenie, rzędu 5-10 stopni. Może nie lubią się z regulatorem ?

- Jurek


Ale to może tak być. Przyjrzałem mu się na stronie producenta - to jest silnik do hotlinera.  W Twoim modelu będzie się męczył. Obroty ewidentnie wskazują na zasilanie 4s. Moc podawana na stronie (rozmiar śmigła) może być spowodowana impulsowym charakterem pracy, 1-2 sek (0,5 sek.) a przerwy w pracy na 4 bazy wystarczą do schłodzenia uzwojenia. 20 sek. statycznie ( a chciałbyś dłużej, prawda ?) może być na granicy wytrzymałości emalii, w skrajnym przypadku - rozmagnesowania. Na 3s ze śmigłem 14x8 powinien brać 36-37A i to by była chyba góra do Twojego modelu. Powinno to kręcić koło 7 000. Teoretycznie powinno wystarczyć, ale wszystko zależy od masy modelu. To jest silnik do modelu typu Backfire, Ariane, itp.  Outruner do Twojego modelu wydaje się być lepszy. Lub Mega z przekładnią. Porównując ceny - nie odbiegają specjalnie od Kontroników z przekładnią.

 

- Jurek

Link to comment
Share on other sites

Dziś zmieniłem timing i faktycznie trochę pomogło, prąd z 60A spadł na 45A na śmigle 16/8. Jednak silnik bardzo się grzeje. Chyba się skuszę na MVVS'a 5,6 690 Glider.

 
Link to comment
Share on other sites

Proponuję zmierzyć temperaturę silnika po pracy.

Określenie , że nie można go utrzymać w ręce pokazuje, że ma 50 st C lub więcej. A 50 st C to jest pikuś dla takiego silnika. 

Link to comment
Share on other sites

Zrobi się, po 30 sec pracy. 

 

Niestety baterie mi siadły w termometrze i z pomiarów nic nie wyszło, no może poza tym, że po zmianie taktowania na 5 silnik grzeje się znacznie mniej.

Chyba zainwestuję w porządny regulator CC 75A, to pewnie nie zaszkodzi.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.