hubert_tata Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Czyli na filmie jest 0,5kg wg mojej nomenklatury ? Jakoś przyzwyczaiłem się do kilogramów [kg] (nawet nie kG). Dobrze byłoby zobaczyć w przyszłości pełne wyniki tej turbinki z silnikiem: ciąg, prąd w zależności od zasilania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Kiepsko, nawet noża nie zdmuchnęło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Wszystko jeszcze będzie zweryfikowane jak będzie dolot i wylot zrobiony Wyslane z Note3 przy użyciu Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol p Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Ewentualny dolot i wylot tylko pogorszą wynik. przy 5kg to krzesło powinno zacząć chodzić. Czy to już było maksymalne napięcie dla tej turbiny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Nie, to było na pakiecie 5S, planowane są 2 pakiety 10S każdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Dolot w tym modelu raczej polepszy wynik jak będzie z głową zrobiony. Hubert kiedyś robił testy z "otake ring" o ile się nie mylę. Wylot zmniejszy ciąg ale zwiększy prędkość. Pamiętajcie że ciąg to nie wszystko. Może w modelach halowych gdzie lot odbywa się często na innych zasadach. Nie należy się podniecać tylko ciągiem a zwłaszcza w edf-ach. Zobaczcie jak latają pylony na speed 400 jakiż tam jest ciąg? 300g? Wyslane z Note3 przy użyciu Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol p Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Fajne było by zwężanie wylotu zsynchronizowane z chowaniem podwozia. Przy otwartym podwoziu byłby większy ciąg, a przy schowanym większa prędkość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 28 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2015 Po prawie roku myślenia i przymierzania się rozpoczynam budowę tego modelu. Od razu pierwsze pytanie do Kolegów. Poszukuję jakiegoś sprawdzonego patentu na ustawianie wręg kadłuba do montażu, coś niedrogiego i prostego w budowie. Podzielicie się? I drugie pytanie... Czy ja dobrze myślę, że w dzisiejszych czasach istnieją na tyle mocne i lekkie serwa, że lepiej je montować w SK i SW, niż budować skomplikowane systemy popychaczy? PS. Dla zainteresowanych plany w skali 1:6 na 2 spalinach tunelowanych. Na tych planach robię, przeskalowując do 1:8. HAREI_A-10-01.pdfHAREI_A-10-02.pdfHAREI_A-10-03.pdfHAREI_A-10-04.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Gdy kadłuby są bardziej skomplikowane używałem pręta gwintowanego i nakrętek - w tym A-10 też to powinno wystarczyć. Znalazłem jakieś zdjęcie (akurat niezbyt skomplikowany Mosquito) https://alexrc.pl/viewtopic.php?f=14&t=6126&hilit=mosquito&start=9 EDIT: przeliczyłem sobie - model będzie miał 2m kadłub - nie jestem już pewien, czy metoda pręta i nakrętek będzie wystarczająco sztywna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Coś jak jig-jag dla skrzydła. Nie wiem czy poprawnie to napisałem☺ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Spojrzałem na te plany i sobie przeliczyłem wielkości z tabelki na ark. 1 (wagę i obciążenie dla 1:8 sam wpisałem).Pomniejszony, ale i tak spory będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 1 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Kadłub będzie dzielony, tak jak w planach, na wrędze F4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Hubert, popraw skale w tabeli . Tomek, jakoś sobie wyobrażałem, że będziesz budował większego, ale taki też jest słusznych rozmiarów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Hubert, popraw skale w tabeli . Poprawiłem - dzięki za uwagę. Tomasz jakoś nie zauważył, a na pewno ma już policzone zgrubnie założenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 1 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Zgrubnie to będzie za kilka dni, własnie siedzę nad excelem z materiałami, chcę maksymalnie dokładnie oszacować wagę całkowitą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grabek1985 Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Witam, @TeBe dzięki za plany, przy okazji chciałbym się dopytać jak idzie projekt? Przymierzam się do zrobienia w skali 1/10 na dwóch EDF 70mm, te plany są OK czy warto na coś zwrócić uwagę, coś zmienić itp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 W dniu 26.04.2014 o 20:13, TeBe napisał: Dziś odważyłem się odpalić turbinę. Jest moc ? Tomasz, czy musiałeś wyważać turbinki-śmigiełka? Pozdrawiam Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi