Togo Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Witam serdecznie, jestem nowy na forum i nowy w tej "branży". Na początku chciałem kupić jakiś motoszybowiec, ale im dłużej brnąłem w temat tym bardziej zapragnąłem zrobić coś własnymi rączkami , do tej pory składałem rowery szosowe... zobaczymy jak pójdzie z samolotami. Po tygodniu analiz zacząłem budować RWD-5 z planów skazoo. Kiedy emocje opadły po ożebrowaniu skrzydeł zorientowałem się, ze wzdłużnice w jednym skrzydle są lekko nierównoległe w miejscu gdzie planowałem lotkę.... i powstaje pytanie.... czy to będzie latać, czy brać się za skrzydła od nowa ? Czuję, że i tak pewnie raczej prędzej niż później się rozbiję więc na pewno będę miał okazję zrobić lepsze skrzydła. Boję się tylko, że takie niedoskonałości sprawią, że nie da się tego wytrymować... co sądzicie ? Na zdjęciu widać przewężenie i być może nie było by wielkiej różnicy gdybym nie planował lotek... ale czuję, że jak wytnę lotki, które nie sa identyczne hydraulicznie to nie polatam. PS. Wiem, że taki błąd to totalna amatorka i powinienem się wstydzić.
robertus Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Polatasz, nie będą co prawda pracować symetrycznie, ale latać będzie.
Wojtek Sz Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 ... ale czuję, że jak wytnę lotki, które nie sa identyczne hydraulicznie to nie polatam. Tomek, co miałeś na myśli.
Togo Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2014 Tomek, co miałeś na myśli. Miałem na myśli, że jak nie są identyczne to powietrze może opływać je w nieco inny sposób, co może poważnie wpływać na możliwość sterowania. Problem w tym, że niczym nigdy nie latałem i nie budowałem modelu i nie mam absolutnie żadnego wyczucia w tym temacie więc może po prostu bredzę. Pozdrawiam
stema Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 To słowo powinno być "aerodynamicznie". Nie ma sprawy.
Togo Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2014 To słowo powinno być "aerodynamicznie". Nie ma sprawy. O przepraszam... podobieństwo geometryczne figur, przekłada się na podobieństwo hydrauliczne w płynach. A, że powietrze to płyn, to podobieństwo jest ogólnie hydrauliczne Ale nie będę się kłócił... niech będzie, że chodziło konkretnie o aerodynamikę kwadrat to też prostokąt. Ale co tam dzięki za czujność. A przy okazji pytanie. Czy ktoś podpowie gdzie w Krakowie bądź Warszawie kupić taką tablicę [modelarską?], jaką często widać na zdjęciach ? Chodzi o tę z równoległościami kątami itd... W sklepach internetowych nie widzę...
Tomak Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Witaj Tomku, chyba chodzi Ci o coś takiego? http://www.abc-rc.pl/p/45/3390/tools-mata-modelarska-a2-hobbico-samonaprawcza-do-ciecia-455x610-narzedzia-modelarskie.html
Patryk900 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Wytnij lotki w obu mniej więcej tak i nie powinno być problemu
stema Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 O przepraszam... podobieństwo geometryczne figur, przekłada się na podobieństwo hydrauliczne w płynach. A, że powietrze to płyn, to podobieństwo jest ogólnie hydrauliczne Ale co tam dzięki za czujność. Powietrze to płyn, ale dość szczególny bo ściśliwy. Tymi "płynami" rządzi Mechanika Cieczy i Gazów dokładnie je rozdzielając. Natomiast aerodynamika to nauka o zachowaniu się brył/ kształtów w powietrzu. Hydro - woda, aero - powietrze. Tak, że jednak nie da się ich przyrównać do prostokątokwadratu. Hydraulika zajmuje się zachowaniem płynów, a aerodynamika zachowaniem czegoś w powietrzu. To tylko tak dla ścisłości, aby nie powstały jakieś nowe nauki Lotkami się nie przejmuj, zrób jak radzi Patryk.
Togo Opublikowano 13 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2014 Zawziąłem się i spróbuję to wyprostować a dopiero potem ciąć lotki. Wtedy będzie równolegle i będę miał czyste sumienie Powietrze to płyn, ale dość szczególny bo ściśliwy. Tymi "płynami" rządzi Mechanika Cieczy i Gazów dokładnie je rozdzielając. Natomiast aerodynamika to nauka o zachowaniu się brył/ kształtów w powietrzu. Hydro - woda, aero - powietrze. Tak, że jednak nie da się ich przyrównać do prostokątokwadratu. Hydraulika zajmuje się zachowaniem płynów, a aerodynamika zachowaniem czegoś w powietrzu. To tylko tak dla ścisłości, aby nie powstały jakieś nowe nauki Nie ma co robić akademii. Myślę, że zgodzimy się co do wersji, że zarówno gazy jak i ciecze są płynami (prostokąty i kwadraty) i lwia część mechaniki płynów stanowi fundament zarówno hydro jak i aerodynamiki Rozumiem, że na tym forum przy samolotach raczej mówimy o aero- więc za nieścisłość przepraszam Pozdrawiam
stema Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Nie ma co robić akademii. Zgoda. lwia część mechaniki płynów stanowi fundament zarówno hydro jak i aerodynamiki :)Pozdrawiam Nie. Podtrzymuję j/w i na tym kończę.
damiankad70 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 a może te lotki chce zrobić kolega na siłownikach hydraulicznych zamiast na serwach elektrycznych
Togo Opublikowano 13 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2014 a może te lotki chce zrobić kolega na siłownikach hydraulicznych zamiast na serwach elektrycznych No może, może... ale zgryźliwości bym już sobie darował i odsyłam do literatury, również kończąc temat. Lewandowski J.B.: Mechanika płynów. Wyd. AR w Poznaniu, 2006 Mitosek M.: Mechanika płynów w inżynierii i ochronie środowiska. PWN 2001 Kubrak J.: Hydraulika techniczna. Wydawnictwo SGGW, Warszawa 1998 A tym czasem mocowanie steru kierunku.
Togo Opublikowano 14 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2014 Tak sobie myślę, że może warto niektóre elementy, które potem ciężko będzie bezzniszczeniowo rozłączyć pokryć przed montażem folią pokryciową ? Myślę przede wszystkim o sterach i lotkach. Co radzicie ? Pozdrawiam
Patryk900 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Oklejałem rwd taśmą pakowa już gotowego bez problemów ale przed złożeniem ogona może być łatwiej.
Togo Opublikowano 14 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2014 Chciałem taki ładny biało czerwony zrobić Czym najlepiej i najtrwalej to zrobić tak, żeby niewprawną ręką nie spieprzyć już wykonanej roboty ? mieszkam koło Muzeum lotnictwa i stałem się lotniczym patriotą Czuję, że następny będzie PZL P1!
robertus Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Ja bym nie oklejał. Ewentualnie trochę dziób i brzuch modelu. To będzie model do nauki i nie obciążałbym go zbędną wagą. Lżejszy będzie wolniej latał i mniej się uszkodzi przy zderzeniu z ziemią.
Togo Opublikowano 14 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2014 Ja bym nie oklejał. Ewentualnie trochę dziób i brzuch modelu. To będzie model do nauki i nie obciążałbym go zbędną wagą. Lżejszy będzie wolniej latał i mniej się uszkodzi przy zderzeniu z ziemią. Chyba racja... jak się nauczę a model to przetrwa to okleję docelowo i oddam siostrzeńcowi Niech się chłopak uczy
brzęczyszczykiewicz Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Oklejanie taśmą pakową wzmacnia trochę konstrukcje ale niestety kosztem masy i estetyki. Moja rada: skup się na wzmocnieniu dzioba. Jest to chyba najbardziej newralgiczny punkt w tym modelu. Zobacz jak zrobił to p. Tomasz w TOTO 0 http://www.tbm.lasow...t/toto000a.html Uważam, że na prawdę warto. i mały offtop mieszkam koło Muzeum lotnictwa Szukam w necie i nie mogę znaleźć- jakie maszyny można zobaczyć w tym muzeum. Chodzi mi głównie o jednostki militarne.
Rekomendowane odpowiedzi