Jump to content

Stary ale jary RWD-5 build on line :)


Togo
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie, jestem nowy na forum i nowy w tej "branży".

 

Na początku chciałem kupić jakiś motoszybowiec, ale im dłużej brnąłem w temat tym bardziej zapragnąłem zrobić coś własnymi rączkami :), do tej pory składałem rowery szosowe... zobaczymy jak pójdzie z samolotami.

 

Po tygodniu analiz zacząłem budować RWD-5 z planów skazoo. Kiedy emocje opadły po ożebrowaniu skrzydeł zorientowałem się, ze wzdłużnice w jednym skrzydle są lekko nierównoległe w miejscu gdzie planowałem lotkę.... i powstaje pytanie.... czy to będzie latać, czy brać się za skrzydła od nowa ?

Czuję, że i tak pewnie raczej prędzej niż później się rozbiję więc na pewno będę miał okazję zrobić lepsze skrzydła. Boję się tylko, że takie niedoskonałości sprawią, że nie da się tego wytrymować... co sądzicie ?

 

Na zdjęciu widać przewężenie i być może nie było by wielkiej różnicy gdybym nie planował lotek... ale czuję, że jak wytnę lotki, które nie sa identyczne hydraulicznie to nie polatam.

PS. Wiem, że taki błąd to totalna amatorka i powinienem się wstydzić.

post-14212-0-91687000-1389556683_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tomek, co miałeś na myśli.

 

Miałem na myśli, że jak nie są identyczne to powietrze może opływać je w nieco inny sposób, co może poważnie wpływać na możliwość sterowania.

 

Problem w tym, że niczym nigdy nie latałem i nie budowałem modelu i nie mam absolutnie żadnego wyczucia w tym temacie więc może po prostu bredzę.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

To słowo powinno być "aerodynamicznie".

Nie ma sprawy.

 

O przepraszam... podobieństwo geometryczne figur, przekłada się na podobieństwo hydrauliczne w płynach.

A, że powietrze to płyn, to podobieństwo jest ogólnie hydrauliczne :) Ale nie będę się kłócił... niech będzie, że chodziło konkretnie o aerodynamikę :) kwadrat to też prostokąt.

 

Ale co tam dzięki za czujność.

 

A przy okazji pytanie. Czy ktoś podpowie gdzie w Krakowie bądź Warszawie kupić taką tablicę [modelarską?], jaką często widać na zdjęciach ? Chodzi o tę z równoległościami kątami itd... W sklepach internetowych nie widzę...

Link to comment
Share on other sites

O przepraszam... podobieństwo geometryczne figur, przekłada się na podobieństwo hydrauliczne w płynach.

A, że powietrze to płyn, to podobieństwo jest ogólnie hydrauliczne

Ale co tam dzięki za czujność.

 

Powietrze to płyn, ale dość szczególny bo ściśliwy.

Tymi "płynami" rządzi Mechanika Cieczy i Gazów dokładnie je rozdzielając.

Natomiast aerodynamika to nauka o zachowaniu się brył/ kształtów w powietrzu.

Hydro - woda, aero - powietrze.

Tak, że jednak nie da się ich przyrównać do prostokątokwadratu.

Hydraulika zajmuje się zachowaniem płynów, a aerodynamika zachowaniem czegoś w powietrzu.

To tylko tak dla ścisłości, aby nie powstały jakieś nowe nauki :D

Lotkami się nie przejmuj, zrób jak radzi Patryk.

Link to comment
Share on other sites

Zawziąłem się i spróbuję to wyprostować a dopiero potem ciąć lotki. Wtedy będzie równolegle i będę miał czyste sumienie :)

 

 

Powietrze to płyn, ale dość szczególny bo ściśliwy.

Tymi "płynami" rządzi Mechanika Cieczy i Gazów dokładnie je rozdzielając.

Natomiast aerodynamika to nauka o zachowaniu się brył/ kształtów w powietrzu.

Hydro - woda, aero - powietrze.

Tak, że jednak nie da się ich przyrównać do prostokątokwadratu.

Hydraulika zajmuje się zachowaniem płynów, a aerodynamika zachowaniem czegoś w powietrzu.

To tylko tak dla ścisłości, aby nie powstały jakieś nowe nauki :D

 

 

Nie ma co robić akademii.

Myślę, że zgodzimy się co do wersji, że zarówno gazy jak i ciecze są płynami (prostokąty i kwadraty) i lwia część mechaniki płynów stanowi fundament zarówno hydro jak i aerodynamiki :)

Rozumiem, że na tym forum przy samolotach raczej mówimy o aero- więc za nieścisłość przepraszam :)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

a może te lotki chce zrobić kolega na siłownikach hydraulicznych zamiast na serwach elektrycznych

 

No może, może... ale zgryźliwości bym już sobie darował i odsyłam do literatury, również kończąc temat.

Lewandowski J.B.: Mechanika płynów. Wyd. AR w Poznaniu, 2006

Mitosek M.: Mechanika płynów w inżynierii i ochronie środowiska. PWN 2001

Kubrak J.: Hydraulika techniczna. Wydawnictwo SGGW, Warszawa 1998

 

 

A tym czasem mocowanie steru kierunku.

post-14212-0-80859200-1389642852_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tak sobie myślę, że może warto niektóre elementy, które potem ciężko będzie bezzniszczeniowo rozłączyć pokryć przed montażem folią pokryciową ?

Myślę przede wszystkim o sterach i lotkach. Co radzicie ?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Chciałem taki ładny biało czerwony zrobić :) Czym najlepiej i najtrwalej to zrobić tak, żeby niewprawną ręką nie spieprzyć już wykonanej roboty ?

 

mieszkam koło Muzeum lotnictwa i stałem się lotniczym patriotą :) Czuję, że następny będzie PZL P1!

Link to comment
Share on other sites

Ja bym nie oklejał. Ewentualnie trochę dziób i brzuch modelu. To będzie model do nauki i nie obciążałbym go zbędną wagą. Lżejszy będzie wolniej latał i mniej się uszkodzi przy zderzeniu z ziemią.

 

Chyba racja... jak się nauczę a model to przetrwa to okleję docelowo i oddam siostrzeńcowi :) Niech się chłopak uczy

Link to comment
Share on other sites

Oklejanie taśmą pakową wzmacnia trochę konstrukcje ale niestety kosztem masy i estetyki.

Moja rada: skup się na wzmocnieniu dzioba. Jest to chyba najbardziej newralgiczny punkt w tym modelu. Zobacz jak zrobił to p. Tomasz w TOTO 0 http://www.tbm.lasow...t/toto000a.html Uważam, że na prawdę warto.

 

i mały offtop

 

mieszkam koło Muzeum lotnictwa

 

Szukam w necie i nie mogę znaleźć- jakie maszyny można zobaczyć w tym muzeum. Chodzi mi głównie o jednostki militarne.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.