Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Z przykrością muszę się przyznać że trochę napuściłem POGO na tego nielota.

Sergiusz gdyby nie chciał Ci latać spróbuj skrzydło takie jak na rysunku .

Jak się przymierzałem do modelu dla Aliny to narysowałem takie coś co ma krawędź natarcia dłuższą o 220 mm a mieści się jeszcze w odchyłkach ACES

post-1145-0-43609500-1390640049_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bristol...

:) fajna maszynka

wycinałęm go kiedys dla jednego amerykanina :) musze napisac jak tam montaż i loty :)

 

P1010094.JPG

 

kadłub i skrzydełko cięty wg moich patentów:

P1010096.JPG

 

P1010097.JPG

 

P1010098.JPG

 

kadłub:

P1010100.JPG

 

i tak bez szlifowania powstaje samiolot pogięty w każdą stronę :)

 

PS. a czemu to ma byc nielot????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie , to cudo latać będzie na pewno , nie wiem tylko jak długo (moje motto -nawet kamień poleci wystarczy tylko mocno rzucić :)) . Nie ukrywam ,że na początku miałem plan konstrukcji skrzydła tak jak robi to Marek (podpatrzyłem w budowie spitfajera) . Na tą chwilę mam tylko obawy co do wyważenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nielot bo jak go zrobisz według przepisów ACES to trzeba b. mocno doważać a wtedy wychodzi straszna cegła.

Sergiusz jak nie wyażuruje stateczników to będzie miał taki problem,

Marek twój model wydaje mi się że jest nieco za chudy i z za długim nosem jak na skalę 1/8 z odchyłkami max 20 mm

Czy nie chciałoby ci się wystrugać takiego ze styroduru ale w skali 1/8 i z odchyłkami aces.

Może dałoby się to ulotnić tzn zejść z wagą do 1150-1200g.

Taki gagatek dla osób startujących for fun mógłby być ciekawy bo ma piramidę więc traci się tylko 50 pkt za dwupłata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

modele pomału nabierają kształtu , prze laminowałem statecznik pionowy i dodałem wzmocnienia na poziomym .Oba stateczniki wykonane z balsy super lekkiej.....

7dde9c1f7da48303med.jpg

e74a1919decb27demed.jpg

6c6d5220bdece46fmed.jpg

 

 

Co do wyważenia , założenie jest takie że w modelu absolutnie wszystko (od aku do serw) będzie na ścianie ogniowej , więc tak jak w patyczaku powinienem wybrnąć z balansem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

C.D.

Pomalowałem stateczniki ,jeszcze tylko mocowanie zawiasów i malowanie lakierem samochodowym dla zabezpieczenia przed paliwem.

5edaccffa584b4b9med.jpg[/url]

Skleiłem połówki skrzydeł i powycinałem miejsca na skrzydełka w kadłubie . Niestety nie wiem jeszcze jak będzie z wyważeniem ale jestem dobrej myśli. :) Skrzydła będa mocowane na gumę co jest najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o maszyny do combata .

f28ea2d58ce89840med.jpg[/url]

398484c2a80acedbmed.jpg[/url]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Lekka aktualizacja:)

 

Reasumując , maszyna jest po zawodach ,muszę stwierdzić że ma potencjał icon_smile.gif 

Lata bardzo przewidywalne , troszkę się obawiałem czy ster pionowy nie jest za mały ale było ok. Przeciągniecie jest dosyć szybko wykrywalne i nie kończy się korkiem. Minusem okazało się łoże silnika . Podczas pierwszej rundy , po niegroźnym cyrklu , silnik wymeldował się z łożem. Model miał za sobą już pięć lotów ćwiczebnych . Rzeczy które muszę poprawić to wstawić normalne łoże plastikowe i przygotować maskę z laminatu bo z pet-u jest za delikatna icon_smile.gif 

IMG_20160812_151045%255B1%255D.jpg

 

IMG_20160812_151027%255B1%255D.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem budowę na forum ACES oraz widziałem szczątki które zostały po walce  :P

Taki los kombatów i każdy kto je buduje ma z tyłu głowy obawę, że długo nie polata danym modelem.

 

Mnie jednak bardzie interesuje problem jednego i dwóch płatów a dokładnie porównania w walce takich modeli.

Regulamin ACES dopuszcza takie konstrukcje i kara je ujemnymi punktami co wcale nie oddaje nakładu pracy i trudności w budowie modelu dwupłatowego a na domiar złego, moim zdaniem nie kompensuje możliwości w walce. Z tego co czytałem Sergiusz miał trzy cięcia w walce co jest super wynikiem raczej rzadko osiągalnym klasycznym dwupłatem. 

Sergiusz bardzo dobrze lata i nie mam zamiaru to nikomu nic umniejszać. Pilot z doświadczeniem i obyciem w różnych sytuacjach i z różnym sprzętem  dlatego wiem, że pytanie kieruję ku właściwej osobie ....czy model wwI z jednym płatem pozwala uzyskać lepszy wynik w walce?

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.