Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to zaczynam, jako że prace nad fw152 zostały częściowo wstrzymane (nabiera mocy urzędowej ) a strugać coś trza, to powoli powstaje takie cudo.....

 

6b70454d7ef875a3med.jpg

11303da15524fd34med.jpg

9f059cfdab90b451med.jpg

7851a55161a58df4med.jpg

03399b25182e6508med.jpg

09b574fc7d492a36med.jpg

... Niech żyją jednopłaty:).....

Opublikowano
Jak sobie poradziłeś z przejściem profili skrzydła

 

Papierem ściernym :) ,skrzydło podzieliłem na 3 sekcje skleiłem do kupy a potem przeszlifowałem całość nadając eliptyczny kształt.

Opublikowano

Z przykrością muszę się przyznać że trochę napuściłem POGO na tego nielota.

Sergiusz gdyby nie chciał Ci latać spróbuj skrzydło takie jak na rysunku .

Jak się przymierzałem do modelu dla Aliny to narysowałem takie coś co ma krawędź natarcia dłuższą o 220 mm a mieści się jeszcze w odchyłkach ACES

post-1145-0-43609500-1390640049_thumb.jpg

Opublikowano

Bristol...

:) fajna maszynka

wycinałęm go kiedys dla jednego amerykanina :) musze napisac jak tam montaż i loty :)

 

P1010094.JPG

 

kadłub i skrzydełko cięty wg moich patentów:

P1010096.JPG

 

P1010097.JPG

 

P1010098.JPG

 

kadłub:

P1010100.JPG

 

i tak bez szlifowania powstaje samiolot pogięty w każdą stronę :)

 

PS. a czemu to ma byc nielot????

Opublikowano

Spokojnie , to cudo latać będzie na pewno , nie wiem tylko jak długo (moje motto -nawet kamień poleci wystarczy tylko mocno rzucić :)) . Nie ukrywam ,że na początku miałem plan konstrukcji skrzydła tak jak robi to Marek (podpatrzyłem w budowie spitfajera) . Na tą chwilę mam tylko obawy co do wyważenia.

Opublikowano

Nielot bo jak go zrobisz według przepisów ACES to trzeba b. mocno doważać a wtedy wychodzi straszna cegła.

Sergiusz jak nie wyażuruje stateczników to będzie miał taki problem,

Marek twój model wydaje mi się że jest nieco za chudy i z za długim nosem jak na skalę 1/8 z odchyłkami max 20 mm

Czy nie chciałoby ci się wystrugać takiego ze styroduru ale w skali 1/8 i z odchyłkami aces.

Może dałoby się to ulotnić tzn zejść z wagą do 1150-1200g.

Taki gagatek dla osób startujących for fun mógłby być ciekawy bo ma piramidę więc traci się tylko 50 pkt za dwupłata.

Opublikowano

modele pomału nabierają kształtu , prze laminowałem statecznik pionowy i dodałem wzmocnienia na poziomym .Oba stateczniki wykonane z balsy super lekkiej.....

7dde9c1f7da48303med.jpg

e74a1919decb27demed.jpg

6c6d5220bdece46fmed.jpg

 

 

Co do wyważenia , założenie jest takie że w modelu absolutnie wszystko (od aku do serw) będzie na ścianie ogniowej , więc tak jak w patyczaku powinienem wybrnąć z balansem :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

C.D.

Pomalowałem stateczniki ,jeszcze tylko mocowanie zawiasów i malowanie lakierem samochodowym dla zabezpieczenia przed paliwem.

5edaccffa584b4b9med.jpg[/url]

Skleiłem połówki skrzydeł i powycinałem miejsca na skrzydełka w kadłubie . Niestety nie wiem jeszcze jak będzie z wyważeniem ale jestem dobrej myśli. :) Skrzydła będa mocowane na gumę co jest najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o maszyny do combata .

f28ea2d58ce89840med.jpg[/url]

398484c2a80acedbmed.jpg[/url]

  • 2 lata później...
Opublikowano

Lekka aktualizacja:)

 

Reasumując , maszyna jest po zawodach ,muszę stwierdzić że ma potencjał icon_smile.gif 

Lata bardzo przewidywalne , troszkę się obawiałem czy ster pionowy nie jest za mały ale było ok. Przeciągniecie jest dosyć szybko wykrywalne i nie kończy się korkiem. Minusem okazało się łoże silnika . Podczas pierwszej rundy , po niegroźnym cyrklu , silnik wymeldował się z łożem. Model miał za sobą już pięć lotów ćwiczebnych . Rzeczy które muszę poprawić to wstawić normalne łoże plastikowe i przygotować maskę z laminatu bo z pet-u jest za delikatna icon_smile.gif 

IMG_20160812_151045%255B1%255D.jpg

 

IMG_20160812_151027%255B1%255D.jpg

Opublikowano

Widziałem budowę na forum ACES oraz widziałem szczątki które zostały po walce  :P

Taki los kombatów i każdy kto je buduje ma z tyłu głowy obawę, że długo nie polata danym modelem.

 

Mnie jednak bardzie interesuje problem jednego i dwóch płatów a dokładnie porównania w walce takich modeli.

Regulamin ACES dopuszcza takie konstrukcje i kara je ujemnymi punktami co wcale nie oddaje nakładu pracy i trudności w budowie modelu dwupłatowego a na domiar złego, moim zdaniem nie kompensuje możliwości w walce. Z tego co czytałem Sergiusz miał trzy cięcia w walce co jest super wynikiem raczej rzadko osiągalnym klasycznym dwupłatem. 

Sergiusz bardzo dobrze lata i nie mam zamiaru to nikomu nic umniejszać. Pilot z doświadczeniem i obyciem w różnych sytuacjach i z różnym sprzętem  dlatego wiem, że pytanie kieruję ku właściwej osobie ....czy model wwI z jednym płatem pozwala uzyskać lepszy wynik w walce?

 

ms

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.