Skocz do zawartości

IAR -80 1/12 Drukowany


Autsajder1983
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Skrzydło już prawie gotowe.

Przemek podpowiedział, że zawiasy można zrobić z dyskietki lub drukować z gumy.(na razie na szybko złożone na kawałki tektury)

Zostało wklejenie zawiasów , wkręcenie serw.

Kadłub też już powili sklejam.

Więcej zdjęć niebawem.

 

IMG_20211118_182900.thumb.jpg.a35418ca59f032532deef1a65d1b68f9.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawiasy wydrukowałem z TPU, zdobyłem nową umiejętność drukarza :)

3 warstwy (grubość 0,6 mm), pasują idealnie do szczelin i bardzo fajnie pracują.

 

IMG_20211122_072117_resized_20211122_072355778.thumb.jpg.e675edc26e94a86a29ae60e6b0bc4384.jpg

 

Gotowe skrzydło, w pełni uzbrojone waży 192g.

 

IMG_20211122_200452_resized_20211122_080516693.thumb.jpg.b8af942580883c02d16a9a1a1fc567e0.jpg

 

Następnie zabrałem się za kadłub.

 

Sporo tu ciekawych rozwiązań:

- Mocowanie skrzydła na 2 śruby:

 

IMG_20211119_212233_resized_20211122_072358324.thumb.jpg.61d79c03f7eb41040c0e767b066b798b.jpg

 

- Miejsca na nakrętki we wrędze silnikowej:

Te dwie części skleja się ze sobą pleckami.

 

IMG_20211122_072230_resized_20211122_072355448.thumb.jpg.721c91e36669314d445bc665a543b63d.jpg

 

- Serwa umiejscowione w półkach maksymalnie wysuniętych do przodu.

- Pakiet przed skrzydłem nad silnikiem.

 

IMG_20211121_221600_resized_20211122_072356938.thumb.jpg.9d2b3d1f3e69928570e00e3eeb94811a.jpg

 

IMG_20211118_201138_resized_20211122_072359361.thumb.jpg.e97f54f4a6ad7ec3817f6b035f894ba0.jpg

 

Tak wygląda ogon:

- 2 popychacze do steru wysokości

- 1 do kierunku

 

IMG_20211121_160624_resized_20211122_072357844.thumb.jpg.1a1918038418cecd941ecda9fd1e3240.jpg

 

IMG_20211121_160644_resized_20211122_072357402.thumb.jpg.ed38f4dade552e3a239c6b7491c7b43a.jpg

 

Tak wygląda całość na dzień dzisiejszy :)

 

IMG_20211122_071941_resized_20211122_072356443.thumb.jpg.9c4f24838e12d974e9a887965e67d085.jpg

 

Do zrobienia zostało:

Zamocowanie silnika (muszę pomierzyć i wydrukować odpowiednią podkładkę).

Wprowadzenie kabli od serw do kadłuba.

Malowanie

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa.  No właśnie. Kalkomanie. Musze usiąść i narysować. Kiedyś patrzylem jak wyglada kwestia kalkomanii i to trochę skomplikowana sprawa. Szczególnie dla jednostkowy produkcji. Dla moich dotychczasowych modeli starczała zwykla kartka A4 i wydruk z atramentówki przyklejany po wycięciu zwyklym klejem do papieru typu Scotch lub Herlitz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuję też druku z LWPLA
Wagowo wygląda bardzo obiecująco.
Ostatni segment wydrukowany z PETG waży 18g z LWPLA 10g.

Wytrzymałościowo wydaje się ok, w dotyku przypomina papier czerpany, powierzchnia jest matowa.

Parametry wydruku:

- 225 stopni

- stół 55 stopni

- flow 55% (ustawione na drukarce)

 

IMG_20211123_063237_resized_20211123_063305745.thumb.jpg.fe27cf020818ccbf2ef51aa44e927f35.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
19 godzin temu, tytan12 napisał:

Szkoda że nie założyłeś tasiemki?

 

Jak widać na prostej dawał rade - ale w zakrętach strasznie zwalniał. Napęd źle dobrany - za małe kV, za duże śmigło - za wolno latał. 

No i szykuje się wersja drukowana całkowicie z LW - to powinno pozwolić zastosować ultra lekki ale szybki napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.