Jump to content

Zmiana pakietu w aparaturze


BishopLocke

Recommended Posts

Witam

 

Wyciągnąłem leżącego ze 2 lata Graupnera MX-12 z szuflady i pakiet oczywiście nie żyje.

Opłaca się szukać (wstępnie sprawdziłem parę sklepów, jest raczej niedostępny) oryginalny pakiet lub jakiś zamiennik NiMH (8 NH-1700 TX)?

Czy może łatwo można by zastosować jakiś pakiet Li-Po? Jakie mogą być wady takiego rozwiązania?

 

Mam zamiar wrócić do modelarstwa RC i jednak spróbować polecieć jakimś modelem :)

 

BishopLocke

Link to comment
Share on other sites

mozesz pakiet sam polutowac z 8 np poluszków aku lub z 8 akumulatorów typu R14(taki był orginalny lub zastosowac LI-POLa 3s Jaki byś sobie nie założył z tych co napisalem zwróc szczególna uwage na polaryzacje we wtyczce (nie podlacz odwrotnie bo sie zadymi Graupner).

Link to comment
Share on other sites

Oryginalny to 8xR14? Mnie to bardziej wygląda jednak na paluszki.

Właśnie widziałem na portalu aukcyjnym takie "zestawy" 8 paluszków (Sanyo Eneloop) - te eneloopy ogólnie są bardzo dobre, więc może by zdało egzamin, nie wiem tylko czy mi się to zmieści do gniazda, bo są w jakiejś takiej cienkiej obudowie, czy folii.

A jak się potem ładuje takie polutowane paluszki? Wszystkie trzeba osobno, czy razem polutowane? Ile to wtedy trwa? (standardowe eneloopy maja 2000 mAh, a XX 2500mAh)?

Link to comment
Share on other sites

Oryginalne akku do MX-12 to 8xAA (R6). Osiem Enelopów będzie ok a ładowanie? Razem - bez wyjmowania z radia (przez oryginalne gniazdo) tylko trzeba zwrócić uwagę na polaryzację (plus na zewnątrz, minus w środku). Czas ładowania zależny od ustawionego prądu i stanu rozładowania (napięcia na wyświetlaczu). Możesz ustawić prąd ładowania 200mA i doładowywać przez kilka godzin przed każdym wypadem na loty. W przypadku głębszego rozładowania (alarm w radiu) trzeba odbębnić takim prądem 14-15 godzin.

Link to comment
Share on other sites

Osobiście uważam, że skoro i tak pakiet do wymiany to nie lepiej przejść na LI-FE ? - 10% napięcie większe nie powinno stanowić problemu.

Jak dobrze liczę pakiet 4S w tym przypadku ogarnie temat - a ładowanie w 30 minut takiego pakietu od 0 to nie problem ...można zrobić w razie awarii na lotnisku w przerwie pomiędzy jednym lotem a drugim.

Link to comment
Share on other sites

Z paru względów wg mojej wiedzy i oceny to LI-Fe :

1. Akumulatory są bezpieczniejsze w użytkowaniu.

2. Mają niższe napięcie znamionowe : 3,3V/celę a nie 3,6V/celę -> przy 4S dostajesz 13,2V a nie 14,4V

3. O wiele lepszą charakterystykę rozładowania.

Link to comment
Share on other sites

Pytanie, czy 13,2V przy tak sztywno trzymających napięcie akumulatorach LiFe będzie bezpieczne dla aparatury? W takim wypadku powinien się wypowiedzieć ktoś, kto dłuższy czas bezawaryjnie używa takiej aparatury z opisanym zasilaniem.

Link to comment
Share on other sites

Używam dokładnie tego samego pakietu w Taranisie ale on ma akurat dość szeroki zakres tolerancji ... W sanwie rd6000 używałem z powodzeniem 3S LI-Pol (Li-Fe wtedy jeszcze nie było)

A ona miała nominalne zasilanie 9,6 V.

 

P.S. chyba babola strzeliłem ... policzyłem 8x1,5V a nie 1,2V i stąd mi wyszła bzdura z 4S .. posypuje niniejszym głowę popiołem ... Zaprezentowany wyżej pakiet ogarnie w 100% tę aparaturę - powyższa pomyłka to młyn w robocie +poniedziałek, przepraszam.

Link to comment
Share on other sites

W moim mx-12 po tygdniu od kupienia wymieniłem oryginalną baterię na której nadajnik piszczał po 15min na li-po 3s połowę mniejszej pojemności. Wszystko działa bez problemu, wskaxnik napięcia wyskalowany do 12,6V, działa spokojnie kilka godzin.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi, trochę mi się rozjaśniło.

Pewnie zdecyduję się na takie LiFe 3S, zobaczę jeszcze jaka jest cena bezpośrednio na HK, może będzie taniej niż ta aukcja na allegro.

Tym bardziej, że pewnie będę jeszcze potrzebował jakieś Li-Po, bo te co miałem, to też ze 2 lata przeleżały, więc pewnie do niczego się nie nadają.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.