Wenar Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 czyli poprostu zrobic obwod z dioda i bateria AA.. ok.. dzis juz nie jutro wolne to sie za to zabiore... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Do tego modelu (wydaje się 800 mm rozpiętości i grzecznego latania) ten Emax jest za mocny. Wystarczy słabszy 300g ciągu i będzie dłuższe latanie na profilu clark Y. Śmigło mocowane na gumkę bo przy lądowaniu wyrwie wręgę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Vertigo to deskowaty akrobat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Tak się zakłada prop-saver Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 18 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Ile waży Twoje Vertigo do lotu? Jak robisz intensywne manewry pionowe to waga samolotu może mieć znaczenie na obciążenie silnika. Śmigło 10x4,7 to pewnie SF. To jest maksymalne śmigło do tego silnika na 3S. Jak się oparzyłeś to temperatura za wysoka dla silnika. Czy uzwojenie pociemniało? Sprawdź czy silnik nie ociera dolną częścią o wręgę silnika, czy kręci się luźno. Proponuję też zmienić śmigło na normalne nie SF. W ultimacie mam 10x5 APC i jest ciepły, że daje się dotknąć. vertigo ok 450g waży, manewry były dość internsywne, tak smigło 10x4,7 to SF i tak wiem ze to maksymalne śmigło do tego silnika. Sprawdź czy nie ma przebicia uzwojeń na stojan. Bez śmigła też się grzeje ?????? bez śmigła nie grzeje się tzn nie ma odczuwalnej temperatury przy dotyku ręką.. sprawdziłem przebicie.. c6c80d586e598b94998138b3c494894c.jpg Prościej się chyba nie da sprawdź ten obwód dla każdego wariantu A,B,C: sprawdziłem tak jak jest na tym schemacie.. nie ma przebicia.. wniosek z tego taki, że latałem agresywniej niż ten silnik ma możliwość.. przy maksymalnym śmigle.. zaraz się pakuję i idę latać, póki ładna pogoda, tzn wiat 9 mph, i ma spadać.. będę robił testy na śmigłach jakie posiadam czyli 8x4, 9x5, 9x4,7 oraz 10x5 i 10x4,7 zobaczę co i jak z tego wyjdzie przy jednakowym planie lotu.. ps, Vertigiem wleciałem w drzewo więc nic z niego nie zostało. teraz silnik poleci w rwd-5 by skazoo.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 18 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Czyli wszystko sprawne, próbuj z mniejszymi śmigłami lub lżejszymi bo moim zdaniem taki silnik ma ciężko machać ciężkim śmigłem od spaliny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 18 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 coż mogę powiedzieć, wygląda że tak.. kolejny oblot rwd-5 depron dziś latałem na 8x4 9x5 9x4.7 i 10x5 na 9x4,7 i na 10x5 grzal się zdecydowanie bardziej.. na 9x4,7 ciąg niezauważalnie większy od 8x4 zauważyłem go tylko przy pionowym wznoszeniu rwd-5 a model dociążony pakietem 2200 mah 3s.. na 10x5 ciąg zdecydowanie większy ale przez grzania się silnika po ok 1,5 minuty silnik zwalniał mniej wiecej do połowy obrotów. na 8x4 bez problemów wykonał pętlę.. grzanie prawie nie zauważalne, ale się podgrzał. to zapewne normalne, tyle że nie chciał iść pionowo w górę.. za mały ciąg. co do 9x5 nie zauważyłem dużych różnić między 9x4,7 prócz mniejszego grzania się.. na 10x4,7 dziś wykonałem jeden lot ok 40sek i silnik zwolnił z przegrzania.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 10x4.7 używaj bardzo ostrożnie. Doskonałe śmigło do akrobata, ale na pełny gwizdek lata się kilka sekund a potem model bardzo ładnie potrafi wolno latać by znowu mu przygrzać. To jest śmigło dla 2822 ale dla pakietu 2S !! Na 3S zaraz ugotujesz silnik. Druga rzecz - producent podaje zawsze, że na max. prądzie (a na 10x4.7 go przekraczasz) silnik może pracować max. 60 sekund. W Twoim przypadku na pełnym gazie i 30 sekund będzie za dużo. 9x4.7 też piłuje silniczek i daje porządny ciąg, też trzeba z wyczuciem. Zapoznaj się z tym : http://pfmrc.eu/index.php?/topic/39017-cf2822-10x47/?hl=cf2822 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Wenar, taka sugestia, są kalkulatory napędów (choć nie wiem, czy taki silnik jest w ich bazie). Prosta zasada na przyszłość w kwestii doboru śmigła, wejdź sobie na www naprawdę dobrej firmy np. Model Motors AXI, Hacker Motor i poszukaj zbliżonego do Twojego silnika. Jeżeli tam producent zaleca np. 9x4,7 APC jako optimum do swojego (wysokiej jakości silnika) to do takiego za 30 parę PLN można założyć, że to jest absolutny max. Już w powietrzu ważny jest oczywiście doby przepływ powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzyl Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Mam podobny silnik (GF2210) teoria mówi iz to jest nowsza wersja Twojego. najlepsze osiągi ma prze smigle 9x5 (pomarańczowy GWS) spory ciąg ok 650gr i prąd max 13,5A. edit: Na wszystkich sf sinik pobiera zdecydowanie wiecej prądu, generując mniejszy ciąg statyczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Zainstaluj sobie darmowy program http://www.drivecalc.de/ Jest w bazie Twój silnik. Wyniki jakie otrzymałem są zgodne do 10% z później pomierzonymi. Warto. ps. Jak nie znalazłem silnika w bazie, szukam o podobnej nazwie, potem wśród znalezionych szukam podobnego (kV, Imax itd). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 edit: Na wszystkich sf sinik pobiera zdecydowanie wiecej prądu, generując mniejszy ciąg statyczny wg. mnie pobiera więcej prądu i generuje większy ciąg statyczny. a kalkulator polecam ten: http://www.ecalc.ch/motorcalc.php?ecalc&lang=en Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek w Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Czy któryś z kolegów miał taki problem jak ja-mianowicie dziś podczas latania silnik się rozpadł. Zostało samo mocowanie przykręcone do wręgi. Śmigło pocięło kable i gdzieś poleciało z resztą silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Tak. Ostrzegałem w innym wątku, że te silniki tak mają (w kiepsko dopasowanych egzemplarzach). Mnie uratowało to, że miałem silnik pchający. Zalecam wklejać "naśmierć". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Nie rozpadł, tylko poluzowały się śruby w tależyku i po prostu go śmigło wyciągnęło. NIewyważenie śmigła, lub niezcentrowany propsaver lub piasta wywołuje drgania, które mogą poluzować te małe śrubeczki imbusowe. Wystarczy je wkleić na loctide lub lakier do paznokci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 lub os silnika krzywa ja swojego emaxa 2822 bede juz 5 raz przewijal bo za kazdym razem pali sie jedna faza calkowicie i kupa dymu jest niewiem dlaczego i silnik tez bardzo goracy jest , juz po starcie czuc zapach palonej emalji, na ten przyklad tym samym drutem nawinolem silnik od cd romu i chodzi jak burza i zimny jest . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japko95 Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Miro ja bym stawiał, że masz za gruby drut, i płynie za duży prąd I=U/R, mając grubszy drut masz mniejszą rezystancje, długość drutu też jest mniejsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 mam drut ok 025 wiec prawie jak oryginal choc po nawinieciu 13 zwoi wiazka 3 drutow tez grzal sie tak samo jak po nawinieciu 7 zwoi 3 drutami i palil sie tak samo niewiem bede probowal do skutku az nawine dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japko95 Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Spróbuj więcej nawinąć żeby zwiększyć rezystancje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi