Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

teraz mam zamiar nawinac wiazka 2 drutow to bedzie wiecej zwoi i zobaczymy bo tak nawionole cd roma i sie nie grzeje , mozliwe ze ten drut ktory mam ma o,25 ale sam z emalia ma wiecej a oryginalnu ma o20-025 z emalia


wlasnie wyczytalem ze wina ze smarzy mi sie emalia jest to ze po nawiniecu silnika  poskrecalem ze soba druty ktore tworza przewodu biegnace do polaczenia z regulatorem i to moze powoduje grzanie sie i w koncowym efekcie palenia sie emali na jednej z faz ale zobaczymy teraz nie bede skrecal drutow na ze soba tylko odrazy wpakuje w koszulki termo.

Opublikowano

Nie wiem, ja przewinąłem pojedynczym drutem o polu przekroju takim, jak suma 3 istniejących. Drut w podwójnej emalii i nie mam żadnych problemów. 

 

Mirek, jak zmienisz ilość zwoi, to zmienisz kV silnika. Będzie chyba wolniejszy.  

 

S=kV * ilość zwoi

 

S jest stała dla silnika.

Opublikowano

Podziwiam Was panowie,

 

mnie by się nie chciało kombinować, CF2822 kosztuje 35 złotych. Jak coś z nim nie tak, to do kosza, ewentualnie na części (ośka i łożyska).

Swoją drogą mam kilka emaxów 2822 i 2812 i nigdy nie "udało" mi się ich zepsuć. Przyznaję się, że jedynymi częściami jakie do nich posiadam są ośki, bo po krecie bez propsavera murowana wymiana na nową :)

Opublikowano

Robert, łożyska kosztują 3 zł / komplet - wymiana <2min

Drut na kilka silników 5zł - czas przewinięcia całego <45 min - można w tym czasie oglądać film. 

Opublikowano

Robert popsuc znaczy spalic przegrzac itp a wywalic szkoda moze sie przewinie i pochodzi chocby na jakims mniejszym modelu , on jest prosty jak konstrukcja cepa to na jaki eczesci sie przyda jak oska wumienoina juz ze 2 razy i lozyska tez pozostaje go tylko uzwoic i tak jak pisalem jak bedzie slabszy pojdzie do lzejszego modelu a nie do kosza. :)


TAK jak piszesz bartek a nie do kosza ja kupilem drut za 11 zlotych chyba 280 metrow

lozyska za pare groszy i osiek mam duzo z rozebranych cd romow  :)  takze tylko palic i przewijac :D

Opublikowano

chyba ok

przewinolem go poniewaz popekaly mi druciki i raz krecil w lewo raz w prawo dotychczas izolacja byla ok

nie zauwazylem zeby gdzies byla farba uszkodzona podczas nawijania drutu, juz przwinolem go ale sprawdze czy dzial za 3 tyg bo nie mam gdzie teraz sprawdzic nawinolem po 8 zwoi bo ten moj drut jest troszke grubszy niz oryginalny jak wczesniej pisalem , oby dzialal bo bede znowu musial go przewijac,

Opublikowano

 

 

raz krecil w lewo raz w prawo

Jakim cudem ? :D

 

 

nawinolem po 8 zwoi bo ten moj drut jest troszke grubszy

Będzie miał mniej mocy (W) ale więcej obrotów (kV)

 

I jeszcze... przewija to się dziecko a silnik się przezwaja :)

Opublikowano

Skoro nawijamy poszczególne uzwojenia, to i słowo przewijanie jest jak najbardziej poprawne. Obie formy są poprawne i uzywanne w elektrotechnice. W innych językach uzywa się również słowa przewijanie, a nie przezwajanie. Tak, że nie tylko przewijamy dzieci. Tam jeszcze mniej pasuje to słowo (przez analogię, powinno więc być przepieluszkowywanie). Będziesz starszy to zauważysz.  :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

e max sie znowu mi spalil po nawinieciu ,teraz chyba nawine wiazka 2 drutow, bo zdaje mi sie ze jest grobszy niz oryginal, moj ma 025mm sam plus emalia moze dlatego sie grzeje gdyz za duzo pradu bierze i emalia sie pali na jednej fazie , nie mam pojecia dlaczego tak sie dzieje nawijam bardzo ostroznie .wie ktos moze jak nawiniety jest e max 2812 ? ile zwoi i jakim gdutem i jak podlaczony jest do reg w trojkat czy gwiazde.???

Opublikowano

Wojtek ja nic innego nie robie tylko czytam, przezwajam  i pale i tak dookola Wojtek :) wydaje mi sie ze mam chyba za groby drut , nawine teraz wiazka 2 drutow i zobaczymy co bedzie sie dzialo ale w domu bo zapomnialem wziac teraz drutu ze soba , pozdrawiam.


dla przyklady powiem ze nawinolem silniczek od CD romu tym samym drutem ,wiazka 2 drutow i polaczylem w trojkat i silnik chodzi bez problemu i nie pali sie emalia.

Opublikowano

Wojtek ja nic innego nie robie tylko czytam, przezwajam  i pale i tak dookola Wojtek :) wydaje mi sie ze mam chyba za groby drut , nawine teraz wiazka 2 drutow i zobaczymy co bedzie sie dzialo ale w domu bo zapomnialem wziac teraz drutu ze soba , pozdrawiam.

dla przyklady powiem ze nawinolem silniczek od CD romu tym samym drutem ,wiazka 2 drutow i polaczylem w trojkat i silnik chodzi bez problemu i nie pali sie emalia.

Albo robisz zwarcie do stojana albo faktycznie znacząco zwiększyłeś kv silnika. Silnik ma więcej czy mniej mocy względem oryginału (zanim się zakopci)?

Opublikowano

Nie wsiąkałem w szczegóły, ale im grubszy drut tym mniejsza rezystacja / większy prąd i może to jest powód problemów, jeśli się uzwojenia nie przepalą to emalia od temperatury stopi powodując zwarcie zwojów i jeszcze mniejszą rezystację = większy prąd, w końcu się w jakimś momencie spali. Opcje dwie - za gruby drut albo za mało zwojów tego drutu.

Opublikowano

no wlasnie topi sie emalia na calej dlugosci fazy zaczyna smierdziec juz po wlaczeniu silinka i to bez smigla, i bardzo goracy sie robi ze palcami dotknac nie mozna i zrywa przy starcie , wydaje mi sie ze mocy brakuje  mu w stosunku do oryginalu, teraz po nawinieciu sprawdze czy zeczywiscie nie ma przebicia, a poboru proadu nie mam czym zmiezyc ale moze sasiad mi uzyczy bo jest elektrykiem, wiec tez sprawdze i tym razem nawine wiazka 2 drutow.

Opublikowano

... zaczyna smierdziec juz po wlaczeniu silinka i to bez smigla, i bardzo goracy sie robi ze palcami dotknac nie mozna i zrywa przy starcie , wydaje mi sie ze mocy brakuje  mu w stosunku do oryginalu

Na 100% robisz zwarcie przy nawijaniu. Zwróć uwagę na izolację stojana gdy pozbędziesz się uzwojenia, zapewne jest w którymś miejscu uszkodzona.

Opublikowano

tzn chodzi o te zielona farbe ktora sa pomalowane zeby czy miejsce laczenia stojana tzn tego wienca zebatego z tym walkiem w ktorym znajdujje sie os i lozyska ??

Opublikowano

tzn chodzi o te zielona farbe ktora sa pomalowane zeby czy miejsce laczenia stojana tzn tego wienca zebatego z tym walkiem w ktorym znajdujje sie os i lozyska ??

Dokładnie tak. Po przezwojeniu każdego silnika lepiej najpierw sprawdzić symetrię uzwojeń, bo niesprawnym silnikiem można narobić dymu i uszkodzić regulator. Sprawdzisz jednocześnie poprawność nawinięcia, poprawność liczenia zwojów i przebicia.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.