TeBe Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Mówisz, żeby jednak usterzenie T zamiast motylka? Też rozważałem, ale kwestia wymaganej sztywności nieco mnie zniechęciła. To może za dużo ważyć, a Józek już jest lekko przyciężki. Ale skoro tak mówisz, to może jednak przemyślę.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 glownie chodzilo mi o domek ale usterzenie tez mozna by zaczerpnac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Dywagacje wieczorne przy wodzie rozmownej Aparatura w naprawie, czekam na dostawę kadłuba, to siedzę i ględzę .... No i bardzo dobrze! Jest sobotni wieczór i merytoryczne dywagacje można odłożyć do poniedziałku . Zmontowałem kiedyś coś bardzo podobnego do "józka", tylko bez lotek. Skrzydła ze styroduru, kadłub styropianowy, a belka ogonowa z profilu aluminiowego od anteny satelitarnej .Trochę tylko ten profil podziurawiłem wiertarką, co by wagi odeszło...Wykłonu ni jak nie mogłem ustawić, więc w końcu zmiksowałem gaz z kierunkiem. Model latał bardzo poprawnie i dzięki niemu opanowałem drążki w aparaturze. Miałem tam stery T z podkładów 6mm wzmocnione jakąś listewką 5x5 z OBI. Krawędzie w sterach były tylko lekko zaokrąglone i oklejone taśmą pakową. Buduj i po prostu to ulotnij. Na pewno poleci... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 No dobrze, skoro większość czytaczy chciałaby usterzenie T, to nie mam wyjścia, trzeba będzie włączyć mózg i zaprojektować. Motylek miał być zrobiony z kanapki balsa/depron/balsa i taką technologię przyjmę do nowego projektu usterzenia. Statecznik pionowy zrobię z kanapki balsa 1mm/depron 6mm/balsa 1mm, a statecznik poziomy z kanapki balsa 0,8/depron 3mm/balsa 0,8. Martwi mnie tylko napęd sterów, w motylku planowałem estetycznie prowadzić popychacze w kadłubie, a tu tak łatwo nie będzie. Trzeba poszukać i coś wymyślić. No i w tej sytuacji trzeba będzie zmniejszyć powierzchnię SK i SW, bo znajdą się w strumieniu zaśmigłowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 moze na zewnatrz pociagnij napedy sterow - jako metalowe ciegna podparte co kawalek? podobnie jak to sie robi w modelach sylwetkowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Napęd SW to żaden problem. Po prostu prowadzisz bowden łukiem przez statecznik pionowy . Na samo podłączenie bowdena do SW jest kilka patentów, szukaj w tematach szybowcowych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Znam patenty szybowcowe. Ale Józek jest malutki i występują problemy z promieniem gięcia bowdena i zwiększonym tarciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 No bez przesady Panie Kolego! To Pański projekt i Pan tutaj ustala zasady!!! Statecznik pionowy można zaprojektować tak, aby bowden w nim umiejscowiony szedł lekkim łukiem . Dasz radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Powstał projekt ukrytego napędu SW, napędzanego z wnętrza belki kadłubowej. Wymaga zwiększenia grubości balsy zewnętrznej w kanapce tworzącej statecznik pionowy do 2mm. Teraz czas na ukryty napęd SK, tu będzie trudniej. UPDATE: Jest projekt. Napęd SK i SW będzie ukryty w konstrukcji.Żadnych komponentów napędu nie będzie widać na zewnątrz. Konstrukcja będzie mocno skomplikowana. Teraz muszę popracować nad złożeniem. Bo narysować da się wszystko, ale wyzwaniem jest sposób montażu :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Pamiętaj tylko, że najprostsze rozwiązania są najlepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Najprostsze rozwiązania są najlepsze do latania, ale nie dają satysfakcji konstrukcyjnej. Jeśli uda zrobić mi się to, co dziś narysowałem, to zrobię minikonkursik pt. "Jak to działa" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 27 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Ja czasem staram się upraszczać proste rozwiązania. To jest dopiero wyzwanie konstrukcyjne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 27 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 No mam to już narysowane. Nie pokażę, bo to będzie niespodzianka. Najciekawszym fragmentem rozwiązania jest napęd SK bez wystającej dźwigni. Pokażę działające rozwiązanie za około 10 dni, po dostawie belki ogonowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 27 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Zamówiłem dziś (niedziela) belkę ogonową w horejsi.cz. Ciekawe skąd dojdzie szybciej, z Horejsi (zamówione dziś) czy z Nastika (zamówione tydzień temu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 27 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Najprostsze rozwiązania są najlepsze do latania, ale nie dają satysfakcji konstrukcyjnej. Jeśli uda zrobić mi się to, co dziś narysowałem, to zrobię minikonkursik pt. "Jak to działa" Teraz to sie znajdzie więcej chętnych na konkurs pt. "Znajdź jak najwięcej wad tego rozwiązania." Czy przy wszelkich kombinacjach wziąłeś pod uwagę wyważenie modelu? Może warto od razu wepchać w statecznik pionowy, który przy usterzeniu T będzie dość masywny, serwo wysokości a może i nawet oba serwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 27 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Rozważałem takie rozwiązanie, tak zrobiłem w Piaggio. Ale Józek jest malutki i 9g na ogonie go zabije. Będzie zrobione sprytniej. A co do masywności... Statecznik pionowy będzie miał grubość 8mm. Kanapka balsa1/depron6/balsa1. Właśnie się klei. Statecznik poziomy będzie z kompozytu balsa0,8/depron3/balsa0,8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 27 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Znając Ciebie to będzie mechanizm jak w wicherku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 27 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Robercie, będzie bardziej skomplikowany Pokazałbym rysunki, ale się wstydzę . EDIT: No dobra, pokazuję projekt, ale w tajemnicy DSCN7740 by TeBeWAW, on Flickr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 27 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Robercie, będzie bardziej skomplikowany Pokazałbym rysunki, ale się wstydzę . Daaawaj, daaawaj, daaawaj! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilDudek Opublikowano 27 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Obrazki, obrazki... !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi