Skocz do zawartości

"Józek 1100"


TeBe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mówisz, żeby jednak usterzenie T zamiast motylka? Też rozważałem, ale kwestia wymaganej sztywności nieco mnie zniechęciła. To może za dużo ważyć, a Józek już jest lekko przyciężki. Ale skoro tak mówisz, to może jednak przemyślę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dywagacje wieczorne przy wodzie rozmownej  ;) Aparatura w naprawie, czekam na dostawę kadłuba, to siedzę i ględzę ....

:D No i bardzo dobrze! Jest sobotni wieczór i merytoryczne dywagacje można odłożyć do poniedziałku ;). Zmontowałem kiedyś coś bardzo podobnego do "józka", tylko bez lotek. Skrzydła ze styroduru, kadłub styropianowy, a belka ogonowa z profilu aluminiowego od anteny satelitarnej :) .Trochę tylko ten profil podziurawiłem wiertarką, co by wagi odeszło...Wykłonu ni jak nie mogłem ustawić, więc w końcu zmiksowałem gaz z kierunkiem. Model latał bardzo poprawnie i dzięki niemu opanowałem drążki w aparaturze. Miałem tam stery T z podkładów 6mm wzmocnione jakąś listewką 5x5 z OBI. Krawędzie w sterach były tylko lekko zaokrąglone i oklejone taśmą pakową. Buduj i po prostu to ulotnij. Na pewno poleci... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, skoro większość czytaczy chciałaby usterzenie T, to nie mam wyjścia, trzeba będzie włączyć mózg i zaprojektować. 

Motylek miał być zrobiony z kanapki balsa/depron/balsa i taką technologię przyjmę do nowego projektu usterzenia.

Statecznik pionowy zrobię z kanapki balsa 1mm/depron 6mm/balsa 1mm, a statecznik poziomy z kanapki balsa 0,8/depron 3mm/balsa 0,8.

Martwi mnie tylko napęd sterów, w motylku planowałem estetycznie prowadzić popychacze w kadłubie, a tu tak łatwo nie będzie. Trzeba poszukać i coś wymyślić.

No i w tej sytuacji trzeba będzie zmniejszyć powierzchnię SK i SW, bo znajdą się w strumieniu zaśmigłowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powstał projekt ukrytego napędu SW, napędzanego z wnętrza belki kadłubowej. Wymaga zwiększenia grubości balsy zewnętrznej w kanapce tworzącej statecznik pionowy do 2mm. Teraz czas na ukryty napęd SK, tu będzie trudniej.


UPDATE: Jest projekt. Napęd SK i SW będzie ukryty w konstrukcji.Żadnych komponentów napędu nie będzie widać na zewnątrz. Konstrukcja będzie mocno skomplikowana. Teraz muszę popracować nad złożeniem. Bo narysować da się wszystko, ale wyzwaniem jest sposób montażu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam to już narysowane. Nie pokażę, bo to będzie niespodzianka. Najciekawszym fragmentem rozwiązania jest napęd SK bez wystającej dźwigni. Pokażę działające rozwiązanie za około 10 dni, po dostawie belki ogonowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostsze rozwiązania są najlepsze do latania, ale nie dają satysfakcji konstrukcyjnej. Jeśli uda zrobić mi się to, co dziś  narysowałem, to zrobię minikonkursik pt. "Jak to działa"  :)

Teraz to sie znajdzie więcej chętnych na konkurs pt. "Znajdź jak najwięcej wad tego rozwiązania."

 

Czy przy wszelkich kombinacjach wziąłeś pod uwagę wyważenie modelu?

Może warto od razu wepchać w statecznik pionowy, który przy usterzeniu T będzie dość masywny, serwo wysokości a może i nawet oba serwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważałem takie rozwiązanie, tak zrobiłem w Piaggio. Ale Józek jest malutki i 9g na ogonie go zabije. dzie zrobione sprytniej.

 

A co do masywności... Statecznik pionowy będzie miał grubość 8mm. Kanapka balsa1/depron6/balsa1. Właśnie się klei.

 

Statecznik poziomy będzie z kompozytu balsa0,8/depron3/balsa0,8. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.