TeBe Opublikowano 25 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 To ma latać. Jak poleci, to może dołożę COŚ :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Z moich doświadczeń ze śmigłem pchającym wynika, że należy stosować silniki o dużym kv i małe śmigła. Wykłon=0. Ale to kwestia doświadczalna, tym bardziej, że to Twój własny projekt właściwie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Na oblot wykłon będzie na zero. Zobaczymy co się stanie. Informacyjnie, silnik jest 1400kV, śmigło 7x4 3-łopatowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Jakiś delikatny skłon i wykłon na oblot nie zaszkodzi. Miałem Wing Dragona o takiej samej konfiguracji jak Józek z tym, że silnik był pod skrzydłem i tam nie miałem skłonu i wykłonu, lub był niezauważalny. A po oblocie będziesz wiedział w którą stronę poprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Stefanie, czyli wykłon robi się odwrotnie niż przy ciągnącym? Dla śmigła prawego oś silnika w lewo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Zależy od punktu siedzenia. Ale jak sobie wyobrazisz, że jesteś za śmigłem to skłon i wykłon robi się w tą samą stronę bez względu na konfigurację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Zdjęcie Stefana temu zaprzecza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Dorysuj wektor ciągu od śmigła i sprawa stanie się jasna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 No własnie na tym zdjęciu wektor ciągu jest odchylony w lewo od osi kadłuba. Dla smigła ciągnącego prawego wektor ciągu odchyla się w prawo, a tu jest w lewo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 No to domaluj sobie jeszcze SC i wszystko Ci się rozjaśni ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Masz rację. Teraz mnie olśniło.Ze skłonem to działa, ale z wykłonem niekoniecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Stefanie, czyli wykłon robi się odwrotnie niż przy ciągnącym? Dla śmigła prawego oś silnika w lewo? Silnik ten sam, śmigło to samo nadal przodem do przodu tylko SC przed silnikiem/śmigłem, a nie za. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 w tym wsporniku boli mnie bardzo zaburzony przeplyw tuz przed smiglem, mozna do zrobic bardziej filigranowo, wierze w ciebie tomku ze cos wymyslisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Tak się zastanawiam.... tu pytanie do doświadczonych Kolegów. Czy takim modelu jak Józek opór indukowany wynikający z grubej krawędzi spływu SK i SW jest jakoś znaczący? To znaczy czy ma sens inny niż estetyczny robienie zbieżnego SK i SW? Czy pozostawienie tego jako płaską płytkę 4,5mm będzie miało jakiekolwiek wpływ na własności lotne? Model jest czysto rekreacyjny i treningowy, do spokojnego latania bez acro. w tym wsporniku boli mnie bardzo zaburzony przeplyw tuz przed smiglem, mozna do zrobic bardziej filigranowo, wierze w ciebie tomku ze cos wymyslisz No nie bardzo ... silnik mieści się w tej budce na styk. Ale jak już powiedziałem, będę oprofilowywał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 ja tam widze ze silnik jest za budka, moze jakas fota od tylu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Poniżej kilka zdjęć z detalami: DSCN7731 by TeBeWAW, on Flickr DSCN7732 by TeBeWAW, on Flickr DSCN7733 by TeBeWAW, on Flickr DSCN7734 by TeBeWAW, on Flickr EDIT: Kadłub jak na zdjęciu (bez dolnego zamknięcia i wręg do mocowania belki ogonowej) waży 143g. Gdyby był budowany od podstaw, to zapewne dałoby się zmieścić w całości w 100g. Belka ogonowa będzie ważyła 12g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Nie masz innych problemów? . W deproniakach mam same prostokatne krawędzie a latają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Dywagacje wieczorne przy wodzie rozmownej Aparatura w naprawie, czekam na dostawę kadłuba, to siedzę i ględzę .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 wlasnie, nic nie rozbite to sie mozna rozmarzyc... ja bym to widzial jakos tak jak ICON5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi