Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z moich doświadczeń ze śmigłem pchającym wynika, że należy stosować silniki o dużym kv i małe śmigła. Wykłon=0. Ale to kwestia doświadczalna, tym bardziej, że to Twój własny projekt właściwie...

Opublikowano

Na oblot wykłon będzie na zero. Zobaczymy co się stanie. 

Informacyjnie, silnik jest 1400kV, śmigło 7x4 3-łopatowe. 

Opublikowano

Jakiś delikatny skłon i wykłon na oblot nie zaszkodzi. Miałem Wing Dragona o takiej samej konfiguracji jak Józek z tym, że silnik był pod skrzydłem i tam nie miałem skłonu i wykłonu, lub był niezauważalny. A po oblocie będziesz wiedział w którą stronę poprawić.

Opublikowano

Stefanie, czyli wykłon robi się odwrotnie niż przy ciągnącym? Dla śmigła prawego oś silnika w lewo?

Opublikowano

Zależy od punktu siedzenia.

Ale jak sobie wyobrazisz, że jesteś za śmigłem to skłon i wykłon robi się w tą samą stronę  bez względu na konfigurację.

Opublikowano

No własnie na tym zdjęciu wektor ciągu jest odchylony w lewo od osi kadłuba. Dla smigła ciągnącego prawego wektor ciągu odchyla się w prawo, a tu jest w lewo.

Opublikowano

Stefanie, czyli wykłon robi się odwrotnie niż przy ciągnącym? Dla śmigła prawego oś silnika w lewo?

Silnik ten sam, śmigło to samo nadal przodem do przodu tylko SC przed silnikiem/śmigłem, a nie za.

Opublikowano

Tak się zastanawiam.... tu pytanie do doświadczonych Kolegów.

 

Czy takim modelu jak Józek opór indukowany wynikający z grubej krawędzi spływu SK i SW jest jakoś znaczący? 

To znaczy czy ma sens inny niż estetyczny robienie zbieżnego SK i SW? Czy pozostawienie tego jako płaską płytkę 4,5mm będzie miało jakiekolwiek wpływ na własności lotne?

Model jest czysto rekreacyjny i treningowy, do spokojnego latania bez acro.


w tym wsporniku boli mnie bardzo zaburzony przeplyw tuz przed smiglem, mozna do zrobic bardziej filigranowo, wierze w ciebie tomku ze cos wymyslisz ;)

 

No nie bardzo ... silnik mieści się w tej budce na styk. Ale jak już powiedziałem, będę oprofilowywał.

Opublikowano

Poniżej kilka zdjęć z detalami:

 

14565126277_b5865275f6_c.jpgDSCN7731 by TeBeWAW, on Flickr

 

14749229404_159094f56b_c.jpgDSCN7732 by TeBeWAW, on Flickr

 

14751570415_20818dd1a1_c.jpgDSCN7733 by TeBeWAW, on Flickr

 

14728568296_6c97d3a508_c.jpgDSCN7734 by TeBeWAW, on Flickr

 

EDIT: Kadłub jak na zdjęciu (bez dolnego zamknięcia i wręg do mocowania belki ogonowej) waży 143g. Gdyby był budowany od podstaw, to zapewne dałoby się zmieścić w całości w 100g. Belka ogonowa będzie ważyła 12g.

Opublikowano

Dywagacje wieczorne przy wodzie rozmownej  ;) Aparatura w naprawie, czekam na dostawę kadłuba, to siedzę i ględzę ....

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.