Skocz do zawartości

F-14 twinEDF 70mm (post edytowany + zdjęcia w poście)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za materiały :)

 Marcin, F-14 to locha o rozp 19.1m Kabina jest wąska. Znalazłem kilka zdjęć i rysunków na których widać że jest wąska . Zmienić ją na szerszą nie ma problemu

 

Np.https://fightersweep.com/wp-content/uploads/2014/08/JDerden_AJ101_F14_NTU_SEPT06_B1_FS.jpg

 

Tu ładnie  widać http://ayay.co.uk/backgrounds/transport/aircraft/F14-Tomcat-Take-off-From-Carrier.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa wysokość, źle przeczytałem. Wysokość zgodnie z rysunkami i zdjęciami, mylące może być to że w prawdziwym Kocurze szkło podnosi się z dość dużą ramką.  Może tak się wydaje. Z drugiej jednak strony to połmakieta więc o 3-4mm nie będę się spierał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem i mam kilka pomysłów. Zanim przymierzyłem się do tego tematu przemyślałem kilka spraw.  Wg mnie rozwiązanie mocowania skrzydeł które jest na planach a z których wykonywał model autor tego tematu nie ma szans na przeżycie przy większych prędkościach (klaśnięcie skrzydeł prawie na sto procent)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawy mają się tak. Turbinka Change Sun 90mm jest już w Polsce (jedna jak się okazało ale to nie jest żaden problem, druga będzie potem)

 Druga wiadomość jest taka że dzięki koledze MASK pozyskam dokładne plany modelu F14 i nie będę się musiał męczyć z niedokładnymi opracowaniami. Prace nad projektem wznowię po uzyskaniu nowych planów.

 

Edit: 17 czerwca, paczka z turbiną leży od 15-tego w WER Warszawa i jak to mówią "ani MEE ani BEE ani pocałuj mnie w DEE"

 Rozumiem że trafi na cło i VAT co osobiście mało mnie obchodzi ale mogli by to wrzucić jako informację. No cóż, trochę jeszcze mamy do nadrobienia wobec krajów rozwiniętych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o cierpliwość.Kilka innych, nie modelarskich paczek przyszło bez leżakowania a tracking pokazywał bez opóźnień stan przesyłki. Problem w tym że rzadko jestem w domu w sensie miasta a jak przyjdzie wypisywać jakieś kwity i wysyłać do UC to dobrze było by o tym wiedzieć wcześniej. Cło i VAT to małe piwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki uprzejmości Marcina "MASK" pozyskałem odpowiednie plany. Dziękuję Marcin za pomoc :)

 Plany są naprawdę dobre z mnóstwem detali. Teraz obrysuję to wszystko w CAD, przerobię na własne potrzeby i coś wreszcie się ruszy w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrysowanie wszystkich elementów z oryginalnych planów to mnóstwo roboty. Po lewej wręgi do obrysowania , po prawej obrysowane. Więcej jak połowa odleci z mojej wersji F14 a te co zostaną i tak będą zmienione.

 Co do turbinki- dziś dzwoniłem do poczty polskiej. WER to odrębna instytucja ale pani wyjaśniła że był strajk celników i ci się jeszcze nie ogarnęli, ministerstwo finansów ponoć pracuje nad  tym żeby przywrócić normalną (?) pracę celników. Fora aż huczą a "kpina" to chyba najlżejsze określenie jakie jest stosowane do WER Warszawa. Poza tym że ludzie czekają po 20 dni żeby ich paczki wyszły z owego WER nic więcej się nie dowiedziałem i pewnie się nie dowiem.Żenada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja niedawno miałem lepszy numer, zadzwonił człowiek z firmy kurierskiej, że paczka z HK została zatrzymana i mam zapłacić podatek - kwota całkiem niezła w stosunku do wartości zamówienia. Ale ponieważ coś mi ta kwota wydała się za słona zacząłem pana podpytywać i okazało się że ten podatek to w zasadzie około 1/4 kwoty, a reszta to opłata dla firmy kurierskiej za obsługę i dostarczenie paczki. Trochę w tym momencie mną zatrzęsło, gdyż w końcu zapłaciłem za przesyłkę. Pan usiłował mnie przekonywać, że paczka dotarła do granic PL, a aby dotarła do mnie do domu to muszę zapłacić, coraz bardziej byłem wkurzony i stanowczo odmówiłem płacenia drugi raz za dostarczenie, więc pan łaskawie mnie poinformował, że mogę zapłacić upoważnienie w celu załatwienia formalności przez firmę kurierską, potem opłacić ten podatek i z pierwotnej kwoty wyszła 1/3, tylko w ramach sankcji cała procedura zajęła 2 tygodnie (z W-wy do W-wy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja biorę poleconym przesyłki ale ich przetrzymywanie w celnym to jest po prostu kpina. Zastrajkujmy wszyscy i tyle. Nie chce się nawet o tym pisać. Póki co mam rysowanie więc jest co robić ale będę musiał pamiętać o uwzględnieniu średnic zewnętrznej i wewnętrznej turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbinka dotarła do Ostrowca, ja jestem na wyjazdach. Na trackingu jest WER Warszawa z 15-stego a dziś od razu " Przesyłka przekazana do doręczenia UP Ostrowiec Św...."  Cła i VAT-u nie naliczono. Pewnie kupiłbym ją w Polsce ale z jednego sklepu dostałem dość pokrętną odpowiedź w sprawie terminu dostępności a w drugim cena zaporowa. Tak czy inaczej zdjęcie dopiero w sobotę, jak będzie ok to domówię drugą.

 

EDIT Ponieważ  przerysowanie z konwertowanych z pdf-a planów naraża na różne "przypały" całość należy dość często sprawdzać pod kątem geometrii i osiowości poszczególnych elementów. Poniżej przykład takiego sprawdzania. Wydawało by się że przesunięcie wręgi w pionie o 2,23mm przy rysunku kadłuba o długości 2650mm to niewiele ale to jest bardzo dużo. Całość po skorygowaniu będzie zmniejszona o prawie metr i dopasowana do edf 90mm. Roboty od groma ale za to będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projektowanie tego modelu jest bardzo żmudne. Okazało się że plany z usa również mają błędy ale dość łatwe do usunięcia. Pomijam błędy skanowania planów bo jest małe piwo. Projektant modelu poszerzył niemal dwukrotnie profilowanie komory podwozia głównego- zapewne po to żeby zmieściło się dostępne dla niego podwozie. Idąc w tym samym kierunku co człowiek robiący dużą makietę na helifreak.com przerobiłem to tak jak jest w oryginale. Nie silę się na obrotowe składane podwozie ale będzie ono składane na 100%.

 Udało mi się dojść do ładu z geometrią modelu. Konwersja PDF do CAD plus błędy wcześniejszego skanowania wymusiły kontrolowanie wszystkiego na każdym kroku. Łączenie splajnami wręg w rzutach 3D świetnie pokazuje niedokładności ciągłości linii poszycia. Robienie modelu 3D zajęło by zbyt dużo czasu więc odpuszczam. Doprowadzenie przekrojów kadłuba do takiego stanu jak na rysunku to jakieś 25 godzin ciągłej roboty (dziś  około 9 godzin)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnąłem przekroje, roboty z tym co nie miara ale geometria i linie teoretyczne są w porządku. W głowie mam już koncepcję konstrukcji kadłuba i rozwiązania techniczne w tym łącznik skrzydeł. Skrzydło składa się w zakresie (kąt liczony od natarcia) 22-68st a właściwie 75 st do transportu na lotniskowcach co w transporcie modelu też będzie miało znaczenie.  Generalnie zrobię napęd jednym serwem obliczając oczywiście punkt mocowania popychaczy do skrzydeł w taki sposób aby zakres pracy ramion serwa dał odpowiedni kąt wychylenia. Napęd skrzydeł będzie za osią ich obrotu bo im dalej odsunę punkt napędu tym mniejsze znaczenie będą miały luzy na trybach serwa. Niemniej jednak serwo będzie musiało być precyzyjne. Rzut kadłuba na screenie.

 Turbinka Change sun 12 łopatkowa 90mm wygląda na solidną. ma rozbierany wirnik na 12 oddzielnych łopatek. Jutro wstawię zdjęcia. Jest duża...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.