polpakpol Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Ustawiłem mode 2 w Aerofly i próbowałem latać, teraz to jest niemal nie realne w mode 4 akrobacje, zawisy, starty, lądowania wszystko umiem a w mode 2 masakra Zostaję na mode 4, tak będzie lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Na miejscu Tomasza też bym już nic nie zmieniał. Ile będzie okazji latać samemu a ile na aparaturze kogoś innego z innym modem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xeo Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 To już ryzyko latającego i użyczającego ;-) Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masło Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Czekam jeszcze na kogoś... kto napisze, że ma SW zamieniony z SK To dopiero byłoby latanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy. Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Czekam jeszcze na kogoś... kto napisze, że ma SW zamieniony z SK To dopiero byłoby latanie. Bywa jeszcze inaczej!!! Mam kolegę który ma wysokość jakby na "rewersie". Tak się zaczął uczyć latać rc w czasach gdy balsa stanowiła główny składnik pożywienia dinozaurów <cholera, chyba trochę przesadziłem > . Wtedy jeszcze nie słyszał o modach i dla niego było intuicyjnie - drążek do siebie ("w dół aparatury") to ster wysokości do dołu, drążek do góry - SW w górę... I tak mu zostało... a lata świetnie!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masło Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Przyznam, że ja kiedyś się zastanawiałem jak to ma być z tym sterem wysokości. Wiedziałem, że w prawdziwych samolotach "do siebie" to ster w górę, ale jak to ma być w modelach, nie byłem pewien. Postanowiłem, że będę latał tak, jak aparatura mi nastawi i nie będę kombinował. Dopiero po pewnym czasie, gdy dowiedziałem się gdzie latają inni modelarze upewniłem się, że latam normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 a ja proszę o zmianę tematu na Mode4 bo jesy wieelce mylący Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Trzeba mieć wyczucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skraf Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Co za bzdura. Kiepskiej baletnicy ... dokładnie... Ja latam od samego początku w Mode 1 i nigdy nie miałem jakiś takich "dziwnych problemów" - tzn. nie zdarzało mi się coś takiego jak ruszanie gazem, bo kontrowałem coś lotkami (raz tylko miałem dzwona podczas lądowania, ale to przeceniłem swoje możliwości i modelu, z bardzo małą prędkością i wysokością chciałem nawrócić, no i niestety model posypał się w korek). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Co za bzdura. Kiepskiej baletnicy ... w mode 1 tez sa lotki z gazem po prawej , ja tak latam 14 lat i tylko tak , nie dodaje gazu przy skrecie ani nie odejmuje, ale wiadomu dla mnie każde inne mode jest równie trudne (kwestia przyzwyczajenia i tego na jakim mode trenujesz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 W MODE 4 da się latać Gość na pudle Mistrzostw Świata Aircombat po prawej latał w mode 4 Pani poniżej też no i moja skromna osoba więc możemy zakładać klub MODE 4 trochę nas się nazbiera. Żeby było śmieszniej Piotrek latał helikiem i szybowcami w mode 2 Mi się też zdarzyło przelatać dwie rundy zawodów w mode 2(samolot kolegi) choć przeżycie było mocne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Też latam w MODE 4. Przestawiłem się jakiś czas temu z "dwójki" - nie było łatwo ale udało się. Znam kilka osób, które tak latają, włączając w to byłego ośmiokrotnego mistrza Polski w klasie F3A, pana Franciszka G. Teoretycznie sterowanie modelem w MODE 1 i 4 powinno być bardziej precyzyjne od 2 i 3, ale to wszystko zależy od indywidualnych preferencji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Co do modów rozlicznych, Osobiście samolotami latam w mode 1. Wg mnie mode 2 jest trochę zwodniczy dla samolotu - 2 podstawowe sterowania samolotem pod jednym drągiem i do tego pod lewą ręką ... jestem praworęczny. Przez logikę mode 4 == mode1 dla osób leworęcznych. Tym nie mniej to kwestia przyzwyczajenia. Co ciekawe, zaobserwowałem bawiąc się "bzyczkami" ze mode2 dla śmigłowca jest logiczną (w miarę) konsekwencją latania samolotem w mode 1 - Dlaczego ? Kierunki ruchu są te same z uwzględnieniem tego że zamieniony jest ster kierunku z lotkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 A ja się właśnie przesiadłem z Mode 4 na Mode 2 i podoba mi się to jak nie wiem co Latam właściwie nieużywając SK, tylko posługując się lotkami. Do akrobacji mi jeszcze daleko.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Wszystko jest kwestią przyzwyczajenia jak się zaczęło tak trzeba latać. A ja mam kolegę który lata w mode 1 ale gaz ma na rewersie i co to za cudo??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Franku- ale tak nawet kiedyś było w samolotach prawdziwych- pełny gaz we francuskich był do tyłu, a w angielskich do przodu. Potem to ujednolicono- już wtedy ćwiczyli to "mode". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masło Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 I tak mają lepiej, bo mają tylko jeden drążek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rcsport.pl Opublikowano 24 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 Ja na początku próbowałem mode 2 ale jakoś lepiej mi szło na mode 4, i tak już zostało, chociaż było z tym trochę komplikacji przy testowaniu śmigłowców ale to inna bajka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 24 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 Jest nas więcej, ponieważ ja również latam na Mode 4. Wiele słyszałem, że to jest niepoprawne. Próbowałem "przejść" na Mode 2 z pomocą symulatora, ale się nie udało. Siła przyzwyczajenia, ułożenia zwojów mózgowych i połączenia z aparaturą już na tym etapie uniemożliwiają zmianę. W sumie nawet mi to bardzo pasuje i jestem w stanie swobodnie zaprząc do pracy wszystkie powierzchnie sterowe. Innym problemem jest natomiast ustawienie hamulca na przełączniku a nie na drążku gazu (w motoszybowcu), co pewnie jest większym problemem, z uwagi na precyzyjne sterowaniem butterfly'em przy podejściu do lądowania lub klapami celu zwolnienia modelu. I tutaj znowu zdecydowała siła przyzwyczajenia i potrzeby kontroli na gazem. Jednym słowem, trzeba dojść do wniosku, jeżeli posiada się swobobę opanowaną w danym Mode to raczej nie warto na siłę łamać własnych przyzwyczajeń. Jak widać także, również zawodniczo latają ludzie na ustawieniach, które w "towarzystwie" mogą budzić współczucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi