polpakpol Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Ustawiłem mode 2 w Aerofly i próbowałem latać, teraz to jest niemal nie realne w mode 4 akrobacje, zawisy, starty, lądowania wszystko umiem a w mode 2 masakra Zostaję na mode 4, tak będzie lepiej
idfx Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Na miejscu Tomasza też bym już nic nie zmieniał. Ile będzie okazji latać samemu a ile na aparaturze kogoś innego z innym modem ?
Xeo Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 To już ryzyko latającego i użyczającego ;-) Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk
Masło Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Czekam jeszcze na kogoś... kto napisze, że ma SW zamieniony z SK To dopiero byłoby latanie.
Andy. Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Czekam jeszcze na kogoś... kto napisze, że ma SW zamieniony z SK To dopiero byłoby latanie. Bywa jeszcze inaczej!!! Mam kolegę który ma wysokość jakby na "rewersie". Tak się zaczął uczyć latać rc w czasach gdy balsa stanowiła główny składnik pożywienia dinozaurów <cholera, chyba trochę przesadziłem > . Wtedy jeszcze nie słyszał o modach i dla niego było intuicyjnie - drążek do siebie ("w dół aparatury") to ster wysokości do dołu, drążek do góry - SW w górę... I tak mu zostało... a lata świetnie!!!
Masło Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Przyznam, że ja kiedyś się zastanawiałem jak to ma być z tym sterem wysokości. Wiedziałem, że w prawdziwych samolotach "do siebie" to ster w górę, ale jak to ma być w modelach, nie byłem pewien. Postanowiłem, że będę latał tak, jak aparatura mi nastawi i nie będę kombinował. Dopiero po pewnym czasie, gdy dowiedziałem się gdzie latają inni modelarze upewniłem się, że latam normalnie.
noker Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 a ja proszę o zmianę tematu na Mode4 bo jesy wieelce mylący
skraf Opublikowano 28 Marca 2014 Opublikowano 28 Marca 2014 Co za bzdura. Kiepskiej baletnicy ... dokładnie... Ja latam od samego początku w Mode 1 i nigdy nie miałem jakiś takich "dziwnych problemów" - tzn. nie zdarzało mi się coś takiego jak ruszanie gazem, bo kontrowałem coś lotkami (raz tylko miałem dzwona podczas lądowania, ale to przeceniłem swoje możliwości i modelu, z bardzo małą prędkością i wysokością chciałem nawrócić, no i niestety model posypał się w korek).
Johny88 Opublikowano 28 Marca 2014 Opublikowano 28 Marca 2014 Co za bzdura. Kiepskiej baletnicy ... w mode 1 tez sa lotki z gazem po prawej , ja tak latam 14 lat i tylko tak , nie dodaje gazu przy skrecie ani nie odejmuje, ale wiadomu dla mnie każde inne mode jest równie trudne (kwestia przyzwyczajenia i tego na jakim mode trenujesz)
TooM Opublikowano 29 Marca 2014 Opublikowano 29 Marca 2014 W MODE 4 da się latać Gość na pudle Mistrzostw Świata Aircombat po prawej latał w mode 4 Pani poniżej też no i moja skromna osoba więc możemy zakładać klub MODE 4 trochę nas się nazbiera. Żeby było śmieszniej Piotrek latał helikiem i szybowcami w mode 2 Mi się też zdarzyło przelatać dwie rundy zawodów w mode 2(samolot kolegi) choć przeżycie było mocne.
Callab Opublikowano 31 Marca 2014 Opublikowano 31 Marca 2014 Też latam w MODE 4. Przestawiłem się jakiś czas temu z "dwójki" - nie było łatwo ale udało się. Znam kilka osób, które tak latają, włączając w to byłego ośmiokrotnego mistrza Polski w klasie F3A, pana Franciszka G. Teoretycznie sterowanie modelem w MODE 1 i 4 powinno być bardziej precyzyjne od 2 i 3, ale to wszystko zależy od indywidualnych preferencji.
jpd Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Co do modów rozlicznych, Osobiście samolotami latam w mode 1. Wg mnie mode 2 jest trochę zwodniczy dla samolotu - 2 podstawowe sterowania samolotem pod jednym drągiem i do tego pod lewą ręką ... jestem praworęczny. Przez logikę mode 4 == mode1 dla osób leworęcznych. Tym nie mniej to kwestia przyzwyczajenia. Co ciekawe, zaobserwowałem bawiąc się "bzyczkami" ze mode2 dla śmigłowca jest logiczną (w miarę) konsekwencją latania samolotem w mode 1 - Dlaczego ? Kierunki ruchu są te same z uwzględnieniem tego że zamieniony jest ster kierunku z lotkami.
tomasz.smolarek Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2014 A ja się właśnie przesiadłem z Mode 4 na Mode 2 i podoba mi się to jak nie wiem co Latam właściwie nieużywając SK, tylko posługując się lotkami. Do akrobacji mi jeszcze daleko..
Francka Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Wszystko jest kwestią przyzwyczajenia jak się zaczęło tak trzeba latać. A ja mam kolegę który lata w mode 1 ale gaz ma na rewersie i co to za cudo???
zbjanik Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Franku- ale tak nawet kiedyś było w samolotach prawdziwych- pełny gaz we francuskich był do tyłu, a w angielskich do przodu. Potem to ujednolicono- już wtedy ćwiczyli to "mode".
Masło Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 I tak mają lepiej, bo mają tylko jeden drążek
rcsport.pl Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Ja na początku próbowałem mode 2 ale jakoś lepiej mi szło na mode 4, i tak już zostało, chociaż było z tym trochę komplikacji przy testowaniu śmigłowców ale to inna bajka
TommyTom Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Jest nas więcej, ponieważ ja również latam na Mode 4. Wiele słyszałem, że to jest niepoprawne. Próbowałem "przejść" na Mode 2 z pomocą symulatora, ale się nie udało. Siła przyzwyczajenia, ułożenia zwojów mózgowych i połączenia z aparaturą już na tym etapie uniemożliwiają zmianę. W sumie nawet mi to bardzo pasuje i jestem w stanie swobodnie zaprząc do pracy wszystkie powierzchnie sterowe. Innym problemem jest natomiast ustawienie hamulca na przełączniku a nie na drążku gazu (w motoszybowcu), co pewnie jest większym problemem, z uwagi na precyzyjne sterowaniem butterfly'em przy podejściu do lądowania lub klapami celu zwolnienia modelu. I tutaj znowu zdecydowała siła przyzwyczajenia i potrzeby kontroli na gazem. Jednym słowem, trzeba dojść do wniosku, jeżeli posiada się swobobę opanowaną w danym Mode to raczej nie warto na siłę łamać własnych przyzwyczajeń. Jak widać także, również zawodniczo latają ludzie na ustawieniach, które w "towarzystwie" mogą budzić współczucie
Rekomendowane odpowiedzi