Skocz do zawartości

Mode 4 - lotki


tomasz.smolarek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Czekam jeszcze na kogoś... kto napisze, że ma SW zamieniony z SK :lol: To dopiero byłoby latanie. :P

Bywa jeszcze inaczej!!! Mam kolegę który ma wysokość jakby na "rewersie". Tak się zaczął uczyć latać rc w czasach gdy balsa stanowiła główny składnik pożywienia dinozaurów ;) <cholera, chyba trochę przesadziłem ;) > . Wtedy jeszcze nie słyszał o modach i dla niego było intuicyjnie - drążek do siebie ("w dół aparatury") to ster wysokości do dołu, drążek do góry - SW w górę... I tak mu zostało... a lata świetnie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że ja kiedyś się zastanawiałem jak to ma być z tym sterem wysokości. Wiedziałem, że w prawdziwych samolotach "do siebie" to ster w górę, ale jak to ma być w modelach, nie byłem pewien. Postanowiłem, że będę latał tak, jak aparatura mi nastawi i nie będę kombinował. :D Dopiero po pewnym czasie, gdy dowiedziałem się gdzie latają inni modelarze upewniłem się, że latam normalnie. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za bzdura.

 

Kiepskiej baletnicy ...

dokładnie...

 

Ja latam od samego początku w Mode 1 i nigdy nie miałem jakiś takich "dziwnych problemów" - tzn. nie zdarzało mi się coś takiego jak ruszanie gazem, bo kontrowałem coś lotkami (raz tylko miałem dzwona podczas lądowania, ale to przeceniłem swoje możliwości i modelu, z bardzo małą prędkością i wysokością chciałem nawrócić, no i niestety model posypał się w korek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za bzdura.

 

Kiepskiej baletnicy ...

w mode 1 tez sa lotki z gazem po prawej , ja tak latam 14 lat i tylko tak :D , nie dodaje gazu przy skrecie ani nie odejmuje, ale wiadomu dla mnie każde inne mode jest równie trudne (kwestia przyzwyczajenia i tego na jakim mode trenujesz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MODE 4 da się latać

Gość na pudle Mistrzostw Świata Aircombat po prawej latał w mode 4 :D

 

 Pani poniżej też no i moja skromna osoba więc możemy zakładać klub MODE 4 trochę nas się nazbiera.

Żeby było śmieszniej Piotrek latał helikiem i szybowcami w mode 2

Mi się też zdarzyło przelatać dwie rundy zawodów w mode 2(samolot kolegi) choć przeżycie było mocne.

 

dscn1466.jpg

 

2665.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też latam w MODE 4. Przestawiłem się jakiś czas temu z "dwójki" - nie było łatwo ale udało się. Znam kilka osób, które tak latają, włączając w to byłego ośmiokrotnego mistrza Polski w klasie F3A, pana Franciszka G.

 

Teoretycznie sterowanie modelem w MODE 1 i 4 powinno być bardziej precyzyjne od 2 i 3, ale to wszystko zależy od indywidualnych preferencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do modów rozlicznych,

Osobiście samolotami latam w mode 1. Wg mnie mode 2 jest trochę zwodniczy dla samolotu - 2 podstawowe sterowania samolotem pod jednym drągiem i do tego pod lewą ręką ... jestem praworęczny.

Przez logikę mode 4 == mode1 dla osób leworęcznych.

 

Tym nie mniej to kwestia przyzwyczajenia.

Co ciekawe, zaobserwowałem bawiąc się "bzyczkami" ze mode2 dla śmigłowca jest logiczną (w miarę) konsekwencją latania samolotem w mode 1 - Dlaczego ?

Kierunki ruchu są te same z uwzględnieniem tego że zamieniony jest ster kierunku z lotkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jest nas więcej, ponieważ ja również latam na Mode 4. Wiele słyszałem, że to jest niepoprawne. Próbowałem "przejść" na Mode 2 z pomocą symulatora, ale się nie udało. Siła przyzwyczajenia, ułożenia zwojów mózgowych i połączenia z aparaturą już na tym etapie uniemożliwiają zmianę. W sumie nawet mi to bardzo pasuje i jestem w stanie swobodnie zaprząc do pracy wszystkie powierzchnie sterowe.

 

Innym problemem jest natomiast ustawienie hamulca na przełączniku a nie na drążku gazu (w motoszybowcu), co pewnie jest większym problemem, z uwagi na precyzyjne sterowaniem butterfly'em przy podejściu do lądowania lub klapami celu zwolnienia modelu. I tutaj znowu zdecydowała siła przyzwyczajenia i potrzeby kontroli na gazem.

 

Jednym słowem, trzeba dojść do wniosku, jeżeli posiada się swobobę opanowaną w danym Mode to raczej nie warto na siłę łamać własnych przyzwyczajeń. Jak widać także, również zawodniczo latają ludzie na ustawieniach, które w "towarzystwie" mogą budzić współczucie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.