Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chyba tyle na dzisiaj. Widoczne kolanko wlotu zalozone na potrzeby zdjecia.

 

Musze teraz zrobic ladne przejscie w okragly przekroj (w tej roli widze depron) i mozna montowac turbine :)

 

post-12314-0-82498900-1458932761_thumb.jpg

Opublikowano

Uporałem sie dzisiaj z kanałem dolotowym :D

 

Biała przegroda pelni tez funkcje rozporki

post-12314-0-78530100-1459184879_thumb.jpg

 

Troche "głebiej"

 

post-12314-0-40823600-1459184915_thumb.jpg

 

Zamkniety

post-12314-0-90914300-1459184963_thumb.jpg

 

 

Niestety nie moge zakleić gornej pokrywy dopoki nie zamontuje turbiny. Znowu turbiny nie zamontuje dopoki nie wywaze wirnika :P a zeby bylo ciekawiej to nie posiadam wywazarki wiec sie zejdzie :P :p

Opublikowano

Dzisiaj wymyśliłem ze wyważe silnik i wirnik jako jeden element. Metodą na trytke i taśme (lub jakiś klej). Jedyne na co bede musial zwrocic uwage to skrecenie silnika i wirnika turbiny w tym samym polozeniu wzgledem siebie (marker zalatwi sprawe). A poza tym ta metoda nie jest tak inwazyjna jak szlifowanie łopatek czy wirnika w silniku ;)

Opublikowano

Po 3 godzinach skapitulowałem, nie widzialem na wykresie akcelerometru zmian w wiekszosci polozen. Raz tylko bylo gorzej niz fabrycznie...

 

Wiec skreciłem wszystko do kupy i poczekam jednak troche az skombinuje wywazarke

Opublikowano

U mnie wyważanie na trytkę dużo pokazało bo miałem mocno nie wyważony silnik. Rożnica była wyraźna w trzymaniu w dłoni. Musiałem go szlifować.

Opublikowano

Po 3 godzinach skapitulowałem, nie widzialem na wykresie akcelerometru zmian w wiekszosci polozen. Raz tylko bylo gorzej niz fabrycznie...

 

Wiec skreciłem wszystko do kupy i poczekam jednak troche az skombinuje wywazarke

 

Piotr,

Co to jest metoda "na trytke"?

A takze jakiego uzywales akcelerometru?

 

Czolem

A

Opublikowano

Musze przyznac ze moj egzemplarz silnika jest tragicznie niewywazony. Moze dzisiaj sie jeszcze z tym pobawie :P tylko obnize czulosc akcelerometru

Opublikowano

Zamiast trytki można użyć drucika. Okręcałem tą pętelkę i sprawdzałem, gdzie drgania są najmniejsze. Wtedy po przeciwne stronie trochę zeszlifowałem silnik.

U mnie to on najwięcej psuł, bo nawet jak sam się kręcił to było czuć drgania na obudowie EDF. Potem sam wirnik statycznie wyważałem.

Potem metodą zegarka ustawiałem wirnik tak aby były najmniejsze drgania zespołu, a na koniec to samo kołpakiem.

A i tak idealnie nie jest ;)

Opublikowano

Wywazylem dynamicznie metoda zegarka i jestem zadowolony :P wykres nieznacznie odchyla sie od prostej a sama turbina nie wprowadza Iskry w taki rezonans jak wczesniej ;)

 

No i wlozylem turbine do iskry ale jej nie przykrecilem, po czym wlaczylem i rozkrecalem az poczulem palony styropian. Otwieram a tam kołpak turbiny wypalił ścianke kanałów... Turbinie nic sie nie stalo ;)

 

post-12314-0-35777500-1459589026_thumb.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Rozmiar całkiem słuszny, wygląd tez baba, ciekaw jestem efektu po malowaniu!!! Widywałem iskierkę na żywo niemal dzien w dzien podczas służby wojskowej , była nasza pogodynka, mimo upływu lat konstrukcja nadal bardzo ładna, twoja nie odbiega od orginalu. Powodzenia!!!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Z dupki wystaje dysza kierujaca strumien z turbiny lekko w dol, zeby samolot nie zadzieral podczas zwiekszania ciagu ;)

Środek ciezkosci mam ustawiony na 80mm od natarcia wzdluz zewnetrznej scianki wlotow. Przy tym wywazeniu Iskra jest minimalnie za ciezka na tyl. Dzisiaj przesune pakiet 5mm do przodu

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.