motofan11 Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Kuba jest jeszcze jedna kwestia,jesteście młodymi ludźmi i macie inicjatywę i to popieram i to bardzo ale powiedz w jaki sposób chcecie testować swoje układy, jak zmierzycie moc w danym zakresie obrotów, jakie jest wasze doświadczenie w strojeniu silników a szczególnie w dwusuwach gdzie występują bardzo skomplikowane zjawiska falowe . . . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Z pewnością nie bd komplikował sprawy zjawiskami falowymi itp. Pierwsza wersja zapłonu ma działać. Nie chce tu trzaskać pustych słów, bo na tym forum bardzo łatwo o krytykę. Jak już bd to działać, to bd miał obraz sytuacji, co dalej ? Sprawdzę obroty, ciąg, zobaczę jak z rozruchem, sprawdzę działanie zapłonu w różnych temperaturach. Za niedługo bd miał skończone stanowisko pomiarowe do B2 120P, wiec bd miał na czym mierzyć różne silniki. Doświadczenie jakieś tam mam. Powinno wystarczyć. Jak bd ew. robić zapłony z mapami, to z pewnością spojrzymy na temat bardziej globalnie. Np. moim autorskim pomysłem jest uzależnienie krzywej zapłonu od kolejnego czynnika - temperatury. (nie wiem czy tylko otoczenia czy silnika jeszcze) Jeżeli taki układ powstanie, to z pewnością łatwiej bd taki silnik odpalać (przykład). I tu przydałaby się hamownia pewnie. Przyszedłby też czas na uwzględnienie ew. zjawisk falowych i innych parametrów jak obecność dyfuzora, kształt komory spalania itd. Testy samego zapłonu to bd robił Mikołaj, np czas pojawienia się iskry od momentu zakłócenia (ważny parametr), pobór prądu, moc iskry.itd. Póki co poczekajmy. Powoli zakładam swój kanał na youtubie, więc bd dużo filmików dla wszystkich ciekawych i krytyków. Jeżeli jesteś ciekawy to mogę podesłać Ci płytkę jak ją dostanę. :) Tylko w tej najpierwszej wersji jest goła płytka. Musisz mieć cewkę 6V, żeby taki zapłon wykorzystać. W czerwcu bd płytka z cewką- transformatorkiem już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motofan11 Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Rozumiem , poczekajmy na pierwsze uruchomienie, a co do mapy ,to myślę ,że temp. sobie odpuście,myślę ,że jest mało znacząca poza uruchomieniem,fajnie by było gdyby wyprzedzenie było w funkcji podciśnienia a nie obrotów, gdyż podciśnienie to obraz obciążenia ale to pewnie doskonale wiesz, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Tylko musiałbym mieć elektroniczny czujnik podciśnienia i do każdego silnika go montować.. (Problem) A to mają być uniwersalne zapłony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Z jakim najmniejszym niemodelarskim cylindrem dwusuwowym się spotkaliście? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśnowóz Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Co do silników od pilarek, to przed ewentualnym zakupem pilarki jako dawcy, radzę dokładnie się jej przyjrzeć, gdyż w wielu z nich silnik stanowi integralną część z korpusem pilarki. Np. w Stihlu, Partnerze choć może nie we wszystkich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Dla mnie to nie ma znaczenia potrzebuje cylindra z tłokiem , im mniejszy tym lepszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motofan11 Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Z tego co wiem w kosach były silniki 23ccm ale nie wiem jakiej marki były te kosy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 to duże, za duże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Cichoband masz plusa za patryjotyzm gospodarczy, Norwegowie, Szwedzi wolą przepłacać i to dużo za swoje produkty niż kupować u obcych. My kupujemy od nich szajs w Ikei który spada na głowe (zaobserwowane osobiście) Co zagraniczne to dobre nawet HOMOŚ z brodą, dlatego jak zmajstrujesz ten zapłon, będzie działał, to go zakupie nawet jak będę musiał przepłacić. Pozdrawiam tak trzymaj. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 22 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Więc póki co ciągnę temat zapłonu. Przyszła do mnie pierwsza wersja (bez cewki) - dziś jeszcze bd próbował ją przetestować. Specjalnie nie została zalana, zobaczymy co z tego wyniknie. Ogólnie jeżeli chodzi o koszty układu to wyszło bardzo pozytywnie (razem z opakowaniem ok. 10zł), wszystko ręcznie lutowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Przewody przegrzane, lutowanie straszne, płytka straszna...ale rozumiem, że prototyp to prototyp. W wersji finalnej nastawiaj się raczej na smd - utniesz koszty najmniej o połowę a i płytka łatwiejsza do wykonania, mniej ręcznej pracy. Rezystory na oko 0,25 i 0,5W - muszą być aż tak wielkie? Sugeruje to duże straty czyli mało wydajny układ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 22 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Od czegoś trzeba zacząć. Ten układ nigdzie nie poleci. Wszystko co jest na tej płytce nie dzieje się bez przyczyny - rezystory są duże, bo sprawdzam układ dużymi napięciami i natężeniami. (układ ma być uniwersalny więc powinien chodzić i na 6V i na 7,2 a może i 3S) Płytka w wersji ostatecznej nie bd lutowana ręcznie. Estetyka nie ogrywa tu żadnej roli. Układ jest solidnie polutowany i nie ma przynajmniej wątpliwości, że coś nie bd działać Układ działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Może nie modelarski ale związany z lataniem, mój silniczek MZ-150 za cewką zapłonową od kosy i kołem zamachowym od piły spalinowej. Teraz została dołożona szarpaczka od kosiarki B&S i po podlaniu benzyny udało się silnik odpalić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Może nie modelarski ale związany z lataniem, mój silniczek MZ-150 za cewką zapłonową od kosy i kołem zamachowym od piły spalinowej. ... Teraz została dołożona szarpaczka od kosiarki B&S i po podlaniu benzyny udało się silnik odpalić ... Toście zaszaleli z tymi płytami spawanymi do karterów. Jaka wyszła waga silnika z przekładnią? Jakie przełożenie? Jakie śmigło? Jaki planujecie wydech? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Silnik jeszcze przed ważeniem Jedna dospawana płyta - mocowanie do kosza, druga - podstawa przekładni. Obydwie będą jeszcze obcinane i pewnie ażurowane, poza tym jeszcze jest sporo szlifowania, ale najważniejsze że DZIAŁA! Śmigło według wyliczeń 124x30 klejony buk - też jeszcze do szlifowania i dogłaskania. ps. bo Ty też jesteś glajciarz jak dobrze pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motofan11 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Jak tam testy modułu zapłonowego? W oczekiwaniu na testy układu zapłonowego, odbiegnę troszkę od tematu, silnik o którym wcześniej pisałem (z piły Jonsered)ma pojemność 36,3ccm moc 1,9KM i maksymalne obroty 1300 obr/min waży bez tłumika i koła magnesowego 1500 gram i tu moje pytanie jaki model może napędzić ten silnik chodzi o dobór rozpiętości, ma to być model rekreacyjny np typu Wicherek, wszelkie sugestie mile widziane:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 15 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2014 Z zapłonem nic nie robiłem od czasu pierwszego testu - brak czasu. Biorę się za to na początku lipca, jak skończę samozapłon. 1300 obr/min - to mnie dziwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motofan11 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2014 Przepraszam za te 1300 miało być 13000obr/min to czekam na testy bo mój silnik będzie potrzebował zapłonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Znalazłem chwile czasu i dorobiłem piastę do Ryobi ze Stihla (nie ma jeszcze docisku) - (dokładnie jest to silnik FS 36 ). Ma 1 KM i charakterystykę pracy, więc czysta rekreacja. W dodatku jest zużyty. Nowy zestaw cylinder-tłok kosztuje 230zł i nie wiem czy mi się to opłaca. Mam za to drugi silnik Ryobi (chińśki -całkowicie nowy), który jest mocniejszy (1,5KM ) , w najbliższym czasie dorobię piaste (pod zapłon elektroniczny) i bd chciał go sprzedać - ma on sporo mocy. Dla zainteresowanych silnikiem wrzucam manuala - silnik jest warty uwagi, jako materiał do przerabiania Kosa stihl instrukcja budowy FS36_FS40_FS44.pdf AAaaa. Zapłon jest pomierzony, kolega pracuje nad odpowiednim układem, ten zużywa dużo prądu... jest też kwestia obudowy - jest kilka nowatorskich pomysłów, szczegóły to może kolega poda dla zainteresowanych. Być może założy tu konto i oddzielny temat - materiałów jest sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi