Skocz do zawartości

Silniki benzynowe niemodelarskie 10-25ccm


Ciachoband
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kuba jest jeszcze jedna kwestia,jesteście młodymi ludźmi i macie inicjatywę i to popieram i to bardzo ale powiedz w jaki sposób chcecie testować swoje układy, jak zmierzycie moc w danym zakresie obrotów, jakie jest wasze doświadczenie w strojeniu silników a szczególnie w dwusuwach gdzie występują bardzo skomplikowane zjawiska falowe . . .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością nie bd komplikował sprawy zjawiskami falowymi itp. Pierwsza wersja zapłonu ma działać. Nie chce tu trzaskać pustych słów, bo na tym forum bardzo łatwo o krytykę.  Jak już bd to działać, to bd miał obraz sytuacji, co dalej ? Sprawdzę obroty, ciąg, zobaczę jak z rozruchem, sprawdzę działanie zapłonu w różnych temperaturach. Za niedługo bd miał skończone stanowisko pomiarowe do B2 120P, wiec bd miał na czym mierzyć różne silniki.

Doświadczenie jakieś tam mam. Powinno wystarczyć.

 

Jak bd ew. robić zapłony z mapami, to z pewnością spojrzymy na temat bardziej globalnie. Np. moim autorskim pomysłem jest uzależnienie krzywej zapłonu od kolejnego czynnika - temperatury. (nie wiem czy tylko otoczenia czy silnika jeszcze)  Jeżeli taki układ powstanie, to z pewnością łatwiej bd taki silnik odpalać (przykład). I tu przydałaby się hamownia pewnie. Przyszedłby też czas na uwzględnienie ew. zjawisk falowych i innych parametrów jak obecność dyfuzora, kształt komory spalania itd.

 

Testy samego zapłonu to bd robił Mikołaj, np czas pojawienia się iskry od momentu zakłócenia (ważny parametr), pobór prądu, moc iskry.itd.

 

Póki co poczekajmy. Powoli zakładam swój kanał na youtubie, więc bd dużo filmików dla wszystkich ciekawych i krytyków. :)

 

Jeżeli jesteś ciekawy to mogę podesłać Ci płytkę jak ją dostanę. :) :) Tylko w tej najpierwszej wersji jest goła płytka. Musisz mieć cewkę 6V, żeby taki zapłon wykorzystać. W czerwcu bd płytka z cewką- transformatorkiem już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem , poczekajmy na pierwsze uruchomienie, a co do mapy ,to myślę ,że temp. sobie odpuście,myślę ,że jest mało znacząca poza uruchomieniem,fajnie by było gdyby wyprzedzenie było w funkcji podciśnienia a nie obrotów, gdyż podciśnienie to obraz obcią:)żenia ale to pewnie doskonale wiesz, :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silników od pilarek, to przed ewentualnym zakupem pilarki jako dawcy, radzę dokładnie się jej przyjrzeć, gdyż w wielu z nich silnik stanowi integralną część z korpusem pilarki.

Np. w Stihlu, Partnerze

choć może nie we wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cichoband masz plusa za patryjotyzm gospodarczy, Norwegowie, Szwedzi

wolą przepłacać i to dużo za swoje produkty niż kupować u obcych.

My kupujemy od nich szajs w Ikei który spada na głowe (zaobserwowane osobiście)

Co zagraniczne to dobre nawet HOMOŚ z brodą, dlatego jak zmajstrujesz ten zapłon,

będzie działał, to go zakupie nawet jak będę musiał przepłacić.

Pozdrawiam tak trzymaj.

post-3617-0-72721600-1400335975.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc póki co ciągnę temat zapłonu. Przyszła do mnie pierwsza wersja (bez cewki) - dziś jeszcze bd próbował ją przetestować.

 

Specjalnie nie została zalana, zobaczymy co z tego wyniknie. Ogólnie jeżeli chodzi o koszty układu to wyszło bardzo pozytywnie (razem z opakowaniem ok. 10zł), wszystko ręcznie lutowane.

 

post-14555-0-28784200-1400760206_thumb.jpg

 

post-14555-0-37872400-1400760228_thumb.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody przegrzane, lutowanie straszne, płytka straszna...ale rozumiem, że prototyp to prototyp.

W wersji finalnej nastawiaj się raczej na smd - utniesz koszty najmniej o połowę a i płytka łatwiejsza do wykonania, mniej ręcznej pracy.

Rezystory na oko 0,25 i 0,5W - muszą być aż tak wielkie? Sugeruje to duże straty czyli mało wydajny układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czegoś trzeba zacząć. Ten układ nigdzie nie poleci.

Wszystko co jest na tej płytce nie dzieje się bez przyczyny - rezystory są duże, bo sprawdzam układ dużymi napięciami i natężeniami. (układ ma być uniwersalny więc powinien chodzić i na 6V i na 7,2 a może i 3S)

 

Płytka w wersji ostatecznej nie bd lutowana ręcznie. Estetyka nie ogrywa tu żadnej roli. Układ jest solidnie polutowany i nie ma przynajmniej wątpliwości, że coś nie bd działać :) 

 

Układ działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie modelarski ale związany z lataniem, mój silniczek MZ-150 za cewką zapłonową od kosy i kołem zamachowym od piły spalinowej.

 

post-825-0-68315500-1401012313_thumb.jpg

 

post-825-0-62054200-1401012354_thumb.jpg

 

Teraz została dołożona szarpaczka od kosiarki B&S i po podlaniu benzyny udało się silnik odpalić :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie modelarski ale związany z lataniem, mój silniczek MZ-150 za cewką zapłonową od kosy i kołem zamachowym od piły spalinowej.

...

Teraz została dołożona szarpaczka od kosiarki B&S i po podlaniu benzyny udało się silnik odpalić :D

...

Toście zaszaleli z tymi płytami spawanymi do karterów.

Jaka wyszła waga silnika z przekładnią? :wub:  Jakie przełożenie? Jakie śmigło? Jaki planujecie wydech?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jeszcze przed ważeniem ;)

Jedna dospawana płyta - mocowanie do kosza, druga - podstawa przekładni. Obydwie będą jeszcze obcinane i pewnie ażurowane, poza tym jeszcze jest sporo szlifowania, ale najważniejsze że DZIAŁA! :D

 

Śmigło według wyliczeń 124x30 klejony buk - też jeszcze do szlifowania i dogłaskania. ;)

 

 

ps. bo Ty też jesteś glajciarz jak dobrze pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak tam testy modułu zapłonowego?

W oczekiwaniu na testy układu zapłonowego, odbiegnę troszkę od tematu, silnik o którym wcześniej pisałem (z piły Jonsered)ma pojemność 36,3ccm moc 1,9KM i maksymalne obroty 1300 obr/min waży bez tłumika i koła magnesowego 1500 gram i tu moje pytanie jaki model może napędzić ten silnik chodzi o dobór rozpiętości, ma to być model rekreacyjny np typu Wicherek, wszelkie sugestie mile widziane:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Znalazłem chwile czasu i dorobiłem piastę do Ryobi ze Stihla (nie ma jeszcze docisku) - (dokładnie jest to silnik  FS 36 ). Ma 1 KM i charakterystykę pracy, więc czysta rekreacja. W dodatku jest zużyty. Nowy zestaw cylinder-tłok kosztuje 230zł i nie wiem czy mi się to opłaca. 

Mam za to drugi silnik Ryobi (chińśki -całkowicie nowy), który jest mocniejszy (1,5KM ) , w najbliższym czasie dorobię piaste (pod zapłon elektroniczny) i bd chciał go sprzedać - ma on sporo mocy.

 

post-14555-0-15701500-1407503180_thumb.jpg

 

post-14555-0-14826300-1407503198_thumb.jpg

 

Dla zainteresowanych silnikiem wrzucam manuala - silnik jest warty uwagi, jako materiał do przerabiania Kosa stihl instrukcja budowy FS36_FS40_FS44.pdf

 

 

AAaaa. Zapłon jest pomierzony, kolega pracuje nad odpowiednim układem, ten zużywa dużo prądu... jest też kwestia obudowy - jest kilka nowatorskich pomysłów, szczegóły to może kolega poda dla zainteresowanych. Być może założy tu konto i oddzielny temat - materiałów jest sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.