Damiano Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Tak myślałem że coś będzie nie tak.Ale czego mogłem się spodziewać przy budowie pierwszej motorówki. Jutro malowanie podkładem,instalacja Serwa steru dokończenie kabinki i jej mocowania i na wodę.Model wyważyłem bardziej na tył,mam cichą nadzieję że będzie ok.Co do położenia wału to faktycznie mógłby być bardziej w poziomie.Popracuję nad tym ale dopiero po pierwszym wodowaniu.
mike217 Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Damian, chyba Ci ktoś podpowiadał.... wywal ten wał i wklej normalnie. Tak to nie ma racji bytu, śruba ma pracować w pół zanurzeniu. Wał musi iść maksymalnie płasko do dna , ten model zabije Ci od razu silnik i regulator. Kaszalu na fotce u Ciebie też kaszana jest z wałem. Wał ma do tylnej linii dna iść Równolegle , nawet rzekłbym z 1-2 stopnie w górę. Tak zabudowany model skacze po wodzie, zjada koszmarne ilości prądu. Nie zapominajcie też, że przy mocnych napędach silnik i wał nie powinny iść w wąskim modelu w osi kadłuba! Muszę być przesunięte na prawą burtę, ile? 1-2mm , wysokość wyjścia wału też jest kluczowa jak i jego długość za kadłubem. Temat rzeka.
kaszalu Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Zgoda Michał - ale jak pisałem wcześniej na bardziej poziome wklejenie wału nie było szans z uwagi na typ zastosowanego napędu i chłodnicę ! Musiał bym wypruć go jeszcze raz i wkleić inaczej zmieniając napęd na taki jak obgadaliśmy po fakcie , czyli 3F o mniejszej średnicy. Ten model nie będzie bił rekordów tylko ma służyć do zabawy i rekreacji - w czym się zresztą znakomicie sprawdza jak widać na filmie powyżej !! Mam jeszcze kadłub Spike'a i w nim się pobawię aby dochować standardów i zastosować Twoje wskazówki .
kaczma2 Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Kaszalu, no to musisz wkleić wał giętki!
kaszalu Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 No właśnie - tylko skąd go zdobyć ?
mike217 Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Kaszalu, chyba nie mówimy o tym samym. Pokazałeś żółty model i o nim mówię. Nie miałem na myśli Eco, tam są inne zasady.
Damiano Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Wał wywalony,a przy okazji zniszczony:/ Muszę dorwać gdzieś mosiężną rurkę o średnicy 5,6 mm wewnątrz rurki. Jeśli kardan będzie mocno załamany to silnikowi będzie się dużo ciężej pracować?
mike217 Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Rurkę mam jak potrzebujesz. Srednio widzę ten kardan. Nie da się silnika dać bliżej dziobu i na samo dno>?
Damiano Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Pewnie że się da,tyle tylko że wał kupiłem gotowy.I teoretycznie chciałbym go wykorzystać.Spróbuję silnik umiejscowić za to załamanie w kadłubie i wtedy zejdzie niżej o około 7 mm.
mike217 Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Panie, to jest zupełne ABC, żeby silni był właśnie w redanie... Od razu masz za darmo klilka-kilkanaście milimetrów. Dobrze kminisz. Do tego od razu celujesz ze środkiem ciężkości w obu osiach tam gdzie ma być.
Damiano Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 A jak daleko na początek wysunąć wał za rufę? Pi razy drzwi. 3,4,5 cm
mike217 Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 10-12% długości kadłuba. Im dasz wał dalej, tym model będzie szybszy ale mniej sterowny. Będzie też naturalnie brał więcej prądu.
Damiano Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Czyli jakieś 6cm,z racji tego że ramię steru kierunku mam wysunięty na około 80mm to będzie gitara. Wyczytałem że silnik jaki mam ma 133W i chyba 28 000 tyś. Obrotów na biegu jałowym,śrubę dobrałem na oko o wymiarze x40,teraz wydaje mi się że chyba trochę za duża.a te "kątowniki"na rufie jaką spełniają funkcję?
mike217 Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Śruba X niestety nie podejdzie musi być śruba K. Kątowniki na rufie? Chodzi o trym klapy czy Turn finy?
Damiano Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Takie elementy chyba regulowane ,wyglądają jak przedłużenie dolnej części kadłuba.
mike217 Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Bo dokładnie jest to przedłużenie dna, model dzięki nim zyskuje stabilność na fali, można niejako wpompować w śrubę więcej mocy, a dzięki regulacji idzie dopasować się do wody, śruby, kąta wału i środka C.
Damiano Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Chmm,sporo rzeczy jest do ogarnięcia. Narazie poprawię wał,pomaluje i wio na wodę. A co do wielkości śruby,to w jakim rozmiarze oscylować? Domyślam się,że regiel po pierwszym przyspieszeniu padnie,bo jest to regiel samolotowy około 20Amperowy.
kaszalu Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Michał - rzeczywiście zaistniało małe zawirowanie i lapsus słowny Ten żółty model na drugim i trzecim zdjęciu miał pokazać tylko klapę wyporową i turfin możliwe do zamontowania w modelu Damiana. Pierwsze zdjęcie było do porównania tego co ma Damian w modelu i tego jak to mniej więcej powinno wyglądać ( z uwagi na zastosowane przez niego dotychczasowe rozwiązania które mogły skomplikować życie tego wynalazku !) Ja mam kadłub do modelu Spike'a do pływania ze śrubą półzanurzoną który będę dłubał dokładnie zgodnie z zasadami o których rozmawialiśmy - wygląda to tak jak na zdjęciach niżej. A skąd wziąć wał giętki pytałem w celach informacyjnych ! . Chyba trzeba to obgadać przy piwie !!
Senior Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Andrzej - znaczy budujemy mono? Ale będzie jazda ....
kaszalu Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Nooo trzeba się rozwijać .... !!
Rekomendowane odpowiedzi