Skocz do zawartości

Pływanie - Bydgoszcz i okolice


Kross

Rekomendowane odpowiedzi

Mike217 jest specem w tej dziedzinie oraz czynnym zawodnikiem  z paroma mistrzowskimi tytułami ! .Zazwyczaj jego podpytujemy o różne niuanse tej dziedziny . Myślę że nie odmówi pomocy i jak wpadnie na forum to coś sensownego podpowie ! :)  

Poszukaj też tutaj

http://www.modelteam.com.pl/forum/index.php?sid=23677d85a2347cedfec5f2041675aea9

 

http://www.modelteam.com.pl/forum/viewtopic.php?f=19&t=1952

 

Ps.

FSR podobny w rozmiarach pływa na silnikach spalinowych 3,5 cm3 - więc może elektryczny o podobnej  mocy i obrotach się sprawdzi ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiary ma jak nasze stare mono 2 albo najnowsze mono 1. Można na dwa sposoby go zrobić, albo wsadzić tam 2- 3 cele lipo i celować w silnik o obrotach od 3500 do 4400 na 1 V. Można też zrobić go na 4 lub 6 cel i celować w motor 1500-2300 obrotów. Kadłub jest dedykowany do klasy mono 2 lub S 14 czyli na 4-6 cel lub 14 Cel NIMH i silnik klasy 700. Ty chcesz silnik bez szczotek więc silnik musi mieć 36mm średnicy i długość minimum 60mm . Obroty moim zdaniem celuj w 2000-2200 i 4 cele lipo. Regulator do tego minimum 100A lepiej ze 120A. Oczywiście silnik chłodzony wodą. Pakiet 4 celowy o pojemnośći minimum 5Ah wystarczy na cirka 6 minut pływania. Śruba pod taki zestaw zależnie od zabudowy wału od 40mm do 43,5mm . Śruba o skoku 1,4 do półzanurzenia , dobre i niedrogie są Graupner K series. Gwint na wale pod śrubę M4 lub lepiej zabierak 3/16'. Tak się składa , że klasa mono 2 jest moją koronną kategorią. Model, którym,  wywalczyłem 4 miejsce na Mistrzostwach świata miał następujący setup.

-Silnik Feigao 12 zwojowy -2000kv - 36x60mm, wał 5mm. 

-Regulator Feigao 60A z blokiem wodnym

- 12 Cel NIMH marki VAPEX 4600mAh

- śruba K Series Graupner 42mm, szlifowana nieco.

 

Model na tym setupie i przy masie 2300g śmigał cirka 80km/h

Widać więc , że na  niskobudżetowym napędzie idzie robić wyniki.

PS silnik był wybrany z 6 takich samych i przeżył 3 biegi( ale po bandzie był wklejony wał nisko) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki - faktycznie, Michał jesteś przebogatą skarbnicą wiedzy -  WIELKI ZNAWCA tematu - chylę czoła. Pozwolisz, że w przypadku wątpliwości będę Cię nękał pytaniami (dla mnie to nowe wyzwanie, po wożeniu się na wodzie Atlasem). Andrzej - zamawiam i sprowadzam toto do mojego warsztatu lotniczo-szkutniczego. Poszukam ofert i kupię wyposażenie. Jedynie co mam to porządne radio i chęci. Ruszam do dzieła ... I jeszcze prośba do Andrzeja - nie wymyślaj nic nowego - Twoje działania są zaraźliwe!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaszalu gotowy jest symulator diesla i syrena z tym, że do diesla nie dostałem kupić w Bydgoszczy BD 676 darlington a na wstawionym BD 136 jest ciszej. Tak właściwie na płytce syreny powinien być też przełącznik RC pozwalający nadajnikiem wł. i wył. syrenę. Zrobiłem dwa takie, według schematów z tutejszego forum.

 Dla Seniora też  zrobiłem syrenę. Pomyliłem się z zerami i zamiast kondensatora 102 czyli 1nF wstawiłem 103 czyli 10nF. Może to jest przyczyną cichszego dźwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazimierz - WIELKIE dzięki. Podaj na priva namiary do uregulowania kosztów i koszt przesyłki. Na Twoją pocztę podam dane adresowe. Już z góry dziękuję. Co do funkcji wł-wył. mam aparaturę, która ten problem rozwiązuje (podaje lub zdejmuje zasilenia z dowolnego urządzenia) na dowolnym kanale.


Kazimierz - wielkie dzięki. Policz koszty ( w tym przesyłkę) i daj dane (popatrz na Twoją pocztę na privie).

Andrzej  i Michał - mój ślizg w drodze (kurier pewnie będzie u mnie  w poniedziałek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie koresponduję z Michałem Jest ustalone wyposażenie modelu. Jak kadlub dojedzie to wrzucę fotkę z opisem wyposażenia (jest już zamówione w Niemczech). Teraz muszę tylko czekać na dostawę i ruszam. Halny trochę poczeka, mam nadzieję że to jakoś zniesie. Michał pisze że, będzie to miało cechy podobne do rakiety. Czy taki ślizg osiodłam, po powolnym i leniwym Atlasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda bojowo !! :)  :ph34r:

Dałeś dość mocny skos dna ( przynajmniej tak wygląda na zdjęciu ) stąd też wyporność części podwodnej będzie znaczna - pewnie trzeba będzie dołożyć obciążenia aby go prawidłowo wytrymować na wodzie . Poza tym mając dość głęboki kadłub mogłeś wał dać bardziej poziomo - przy tym ustawieniu może mieć tendencję do "rycia dziobem" w falę ( o co chodzi pokazuje fotka poniżej ).

Ale to może być kwestia przesunięcia  trymu wstecz - dałbym w tym przypadku baterię mocno na rufę .Może też wcale nie być tego efektu - trzeba sprawdzić po prostu na wodzie i odp. doregulować. Dla lepszej regulacji i stabilizacji można dołożyć jeszcze turfin i klapy wyporowe ( foty poniżej) .

Wlutuj też kondensatory przeciwzakłóceniowe bo silnik szczotkowy mocno "sieje" .

Poza tym zapowiada się interesująco !!

Powodzenia !

post-3419-0-75122100-1414338222.jpg

post-3419-0-61464300-1414341038_thumb.jpg

post-3419-0-09323200-1414341892_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.