TeBe Opublikowano 29 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2015 Dziś FC miał debiut na egzaminie państwowym na uprawnienia VLOS! Licencjonowanemu pilotowi gratuluję!
Bartek Piękoś Opublikowano 29 Czerwca 2015 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Podziękował! Jedyny samolot wśród kilkunastu żyrandoli!
TeBe Opublikowano 26 Lutego 2017 Autor Opublikowano 26 Lutego 2017 FunCub dostał nowe podwozie. Jest szykowany na Piknik Wojenny w Bobrownikach ;-)
TeBe Opublikowano 27 Lutego 2017 Autor Opublikowano 27 Lutego 2017 Tak się prezentuje z nowym podwoziem. Koła piankowe 100 mm. Miałem dość tych drutów ;-) 1
Piotr33 Opublikowano 27 Lutego 2017 Opublikowano 27 Lutego 2017 Fajnie się prezentuje. Mój strasznie blado przy nim wygląda. Teraz czeka na pogodę i oblot.
izonix Opublikowano 27 Lutego 2017 Opublikowano 27 Lutego 2017 Tomku, napisz coś na temat nowego podwozia. Też chciałbym wymienić w moim Funcubie, a i w nowo budowanym (nieco mniejszym FW-190) coś takiego by pasowało. Jeżeli kupne, to może jakiś link... Jurek
TeBe Opublikowano 27 Lutego 2017 Autor Opublikowano 27 Lutego 2017 Zakupiłem takie podwozie: https://www.ef3m.pl/pl/p/Podwozie-z-laminatu-szklanego-do-modeli-1000mm/1519 Ze sklejki lotniczej 6mm wykonałem podstawę o wymiarach 90x55m. W podstawie zamontowałem 2 nakrętki kłowe M4. Podrzeźbiłem w kadłubie gniazdo 90x55mm o głębokosci około 3mm. Wkleiłem w kadłub podstawę z zamontowanym podwoziem na kleju poliuretanowym Soudal 66. Potem pomalowałem bele jak. Koła zakupiłem w Nastiku: http://www.nastik.pl/kolo-piankowe-100mm-p-3685.html Okazało się, że są na ośki 5mm, miałem tylko ośki tylko 4mm. Znalazłem rurkę alu 6mm, rozwierciłem koła na 6mm, wkleiłem rurki alu, przewierciłem rurki na 4mm. No i tak wyszło. Ja się nie przejmuję detalami w tym modelu, on służy do codziennego latania i treningu, więc wygląda jak wygląda.
izonix Opublikowano 27 Lutego 2017 Opublikowano 27 Lutego 2017 Wielkie dzięki za info, jak byś jeszcze mógł podać grubość tego laminatu... Zakładam, że grubość materiału jest stała. Wygląd nowego podwozia jest nie porównywalny do drucianego. A jak z jego sztywnością, większa czy mniejsza od drutu? Jurek
TeBe Opublikowano 27 Lutego 2017 Autor Opublikowano 27 Lutego 2017 Laminat jakieś 4mm. Jest mocno sztywny. Dlatego niezalecany dla początkujących "userów" Funcuba, bo nie zapewnia amortyzacji przy błędach.
TeBe Opublikowano 14 Maja 2017 Autor Opublikowano 14 Maja 2017 FunCub uprzejmie informuje, ze dzisiejszego krecika w Radomiu sponsorowało serwo steru wysokosci MG16R. 1
TeBe Opublikowano 25 Maja 2017 Autor Opublikowano 25 Maja 2017 FunCub podczas operacji. Ogonek się klei soudalem, mordę mu lekko po parzeniu we wrzątku zbulwiło ;-) Chyba dostanie ksywę "Krokodyl".
sławek Opublikowano 25 Maja 2017 Opublikowano 25 Maja 2017 Śliski papier po np okleinie czy folii samoprzylepnej , żelazko i "łuski" krokodyla możesz usunąć . PS Gdyby się papier złapał pianki odczepiaj go po jej przestygnięciu !!
TeBe Opublikowano 25 Maja 2017 Autor Opublikowano 25 Maja 2017 Krokodyl na OIOMie. Morda wstępnie przeszlifowana, pęknięcia zalane soudalem. Jutro malowanie, pojutrze oblot.
woj66 Opublikowano 22 Lutego 2019 Opublikowano 22 Lutego 2019 Montował ktoś serwa Hitec HS-81 do Funcuba na ster wysokości i kierunku? Okazuje się ze po wychyleniu od pozycji neutralnej serwa drgają. Serwa z załączonymi popychaczami i odłączonymi sterami nie brzęczą, więc domyśliłem się ze chodzi o zbyt duże opory bo stateczniki nie mają zawiasów tylko przewężoną piankę. Próbowałem te stery rozruszać, ale samoczynnie wracają do pozycji neutralnej. By wychylić stery na dźwignie od sterów trzeba przyłożyć dość dużą siłę. Czy trafiłem na uszkodzone serwa, czy to normalna rzecz w tym modelu?
Bartek Piękoś Opublikowano 22 Lutego 2019 Opublikowano 22 Lutego 2019 Montował ktoś serwa Hitec HS-81 do Funcuba na ster wysokości i kierunku? Okazuje się ze po wychyleniu od pozycji neutralnej serwa drgają.... Mam Hitec 81 na wysokości, wcześniej także na SK. Zero problemów. Serwa kupowane ok 2013r. Sam piszesz, że opory na sterach są duże, a 81-ki to nie mocarze. Inna sprawa, jakiego zakresu ruchu sterów wymagasz. O ile SK powinien mieć duże wychylenia (po 25-30 stopni) o tyle SW wystarczy po max. 15-20). Redukując wymagany zakres ruchu przepinasz snap popychacza na skrajne otwory dźwigni steru i masz duże przełożenie - mały zakres, ale dużą siłę.
woj66 Opublikowano 22 Lutego 2019 Opublikowano 22 Lutego 2019 Mam Hitec 81 na wysokości, wcześniej także na SK. Zero problemów. Serwa kupowane ok 2013r. Sam piszesz, że opory na sterach są duże, a 81-ki to nie mocarze. Inna sprawa, jakiego zakresu ruchu sterów wymagasz. O ile SK powinien mieć duże wychylenia (po 25-30 stopni) o tyle SW wystarczy po max. 15-20). Redukując wymagany zakres ruchu przepinasz snap popychacza na skrajne otwory dźwigni steru i masz duże przełożenie - mały zakres, ale dużą siłę. Drgania(brzęczenie) serw występują nawet przy małych wychyleniach i niezależnie do których otworów orczyka są podpięte popychacze. W instrukcji pisze że ster kierunku ma się wychylać 25 mm w lewo i w prawo, ster wysokości góra 25 mm, dół 22 mm i takie wartości ustawiłem. Czy stery wymagają większego poluzowania? Nie chcę nadmiernie przesadzić z tym luzowaniem by stery nie odpadły.
Bartek Piękoś Opublikowano 22 Lutego 2019 Opublikowano 22 Lutego 2019 Nie wymagają luzowania, chyba że coś nie tak z tym egzemplarzem. Jeśli drgają w każdym położeniu różnym od neutrum, to coś z popychaczami, a jeśli je już wykluczyłeś - to raczej coś z serwem.
AMC Opublikowano 22 Lutego 2019 Opublikowano 22 Lutego 2019 Drgania(brzęczenie) serw występują nawet przy małych wychyleniach i niezależnie do których otworów orczyka są podpięte popychacze. W instrukcji pisze że ster kierunku ma się wychylać 25 mm w lewo i w prawo, ster wysokości góra 25 mm, dół 22 mm i takie wartości ustawiłem. Czy stery wymagają większego poluzowania? Nie chcę nadmiernie przesadzić z tym luzowaniem by stery nie odpadły. Bartek dobrze podpowiada - HS 81 to dość słabe serwa, nie tylko siłowo... Nie tolerują zwiększonych oporów na cięgłach Bowdena, raczej zadbaj o zmniejszenie oporów tam niż luzuj cokolwiek. Jeżeli nie możesz zmienić HS81 na SW na inne, najlepiej cyfrowe serwo podobnej wielkości ale z zasady lepiej radzące sobie z wymaganym zdecydowanym pozycjonowaniem dla małych wychyleń (czyli zwykle wszędzie tam, gdzie są Bowdeny), to zastosuj cięgła, w których stal współpracuje z tworzywem, nie tworzywo z tworzywem. Najlepiej z poliamidu, z nim stal ma niski współczynnik tarcia statycznego - a to ono właśnie jest pierwotnym żródłem Twoich kłopotów. Jeżeli nie bardzo kumasz o co biega, to napisz - wyjaśnię bardziej szczegółowo tę drżączkę serwa i skąd się ona bierze.
woj66 Opublikowano 22 Lutego 2019 Opublikowano 22 Lutego 2019 Nie wymagają luzowania, chyba że coś nie tak z tym egzemplarzem. Jeśli drgają w każdym położeniu różnym od neutrum, to coś z popychaczami, a jeśli je już wykluczyłeś - to raczej coś z serwem. Dziękuję za szybką odpowiedź. Jeżeli serwa są uszkodzone to trochę lipa bo już je przykleiłem na UHU POR i mogą być problemy z wyciągnięciem z kadłuba. Dziwne jest tez to dwa serwa są uszkodzone. .
Bartek Piękoś Opublikowano 22 Lutego 2019 Opublikowano 22 Lutego 2019 Serwa z załączonymi popychaczami i odłączonymi sterami nie brzęczą, więc domyśliłem się ze chodzi o zbyt duże opory bo stateczniki nie mają zawiasów tylko przewężoną piankę. Niekoniecznie. Opory na popychaczach mogą być na tyle niewielkie, że samodzielnie nie stanowią problemu, ale gdy dochodzi sprężystość sterów - robi się problem. Może pokaż jak masz poprowadzone te napędy sterów ogonowych (w 2 wymiarach - zdjęcie z góry i z boku). Niby Multiplex nie daje tu zbyt wielkiego pola manewru, ale potrafi chodzić o milimetry w prowadzeniu popychacza, żeby zrobił się problem. P.S. Serwa dobrze kleić na klej na gorąco.
Rekomendowane odpowiedzi