K-a-M-i-L Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 Witam, To mój pierwszy temat (proszę nie banujcie). Jest sprawa, mam os max 15 fp a muszę dobrać odpowiednie paliwo, na tej stronie:http://www.dieselrc.com/download/osfpseries.pdf Są opisane dwa składy mięszanek A: metanol 75% olej 25% nitro 0% B: metanol 70% olej 20% nitro 10% paliwo B to najlepsze osiągi używać tylko na dotartych jak mój, ale nie znalazłem żadnego paliwa z nitro z 20% oleju tylko 18%. I tu moje pytanie czy coś się stanie mojemu oskowi jak mu dam 18% oleju i 5% nitro (nie chce mu dawać 10% jak ma oleju trochę za mało). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K-a-M-i-L Opublikowano 28 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 Dodam, że go odpaliłem na meccamo 10% z 18% oleju. Paliwo to zakupiłem dość dawno bo myślałem, że mi będzie potrzebne oczywiście mi trochę czasu "zeszło" i teraz mam wątpliwości jak sobie wszedłem na stronkę do silniczka. A tu filmik powinien być: http://youtu.be/Xip68Mw6gTU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K-a-M-i-L Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Myślę, że 2% (na 100 ml w baku to 2 ml) oleju to jednak nie tak dużo. Wydaje mi się też, że ogólna czystość paliw wzrosła w porównaniu z tamtymi czasami. Ciekawi mnie jaka była dokładna data produkcji i jakiej jakości wtedy były paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Używaj opcji EDYTUJ. Ja w zeszły weekend docieralem asp.25 na 5% nitro Model Technic. Z tego wgledu ze takie paliwo akurat miałem pod reka. I to było też stare paliwo więc nie mam pewności co by trochę dobra z niego nie ucieklo. A silnik docieralem standardowo na głębokim przelaniu tak że lało sie z niego z każdej strony. Jak chceszsie bawić to kup paliwo bez nitro. Jednak ja bym dotąd na tym co mam. Małe obroty+przelanie i nic mu sie nie stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K-a-M-i-L Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 On jest dotarty tylko nie chcę go trzeć za małą ilością oleju w paliwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Przecież skoro paliwo jest dopuszczone do sprzedaży masa modelarzy go używa, to jaki problem zybys ty go nie uzywal? 16% oleju to normalną ilość. A 5% nitro poprawi kulturę pracy. No Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K-a-M-i-L Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 to stary OS myślę, że lubi olej. Albo kiedyś go tyle potrzebował bo myślę, że kiedyś były gorsze (tak myślę i mam nadzieje, że teraz nie odstawiają fuszerki przy paliwach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Chłopie Twój silniczek jest mniej wart niż pięciolitrowa bańka paliwa, więc o co całe to halo, mnie szkoda byłoby tylu słów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 To do gotowego paliwa dokup sobie troche oleju i domieszaj jak ci mało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Cała tę dyskusję o paliwie można zawrzeć w jednym słowie : fekaloplastyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K-a-M-i-L Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Mi nie jest szkoda tylu słów bo piszę nie mówię w dodatku piszę dosyć wolno i z błędami które ciągle poprawiam (jakby trening ortografii). A silnik jest dla mnie dużo wart... edit: Też myślę, że ten temat jest do niczego. Myślałem o dokupieniu oleju ale ciekawiło mnie czy coś się stanie mojemu silniczkowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAREKSAJDAK Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Kamil ! masz watpliwpsci-pytaj. Mam 2 osy 15 fp,pierwszą z nich kupiłem w 1988 roku i docierałem na paliwie z firmy jantar i było tam 14 (czternaście) procent oleju syntetycznego,silnik żyje do dzisiaj w świetnej kondycji technicznej i nic ze swej urody nie stracił. Bez obaw lej paliwo z 18 % olejem i 5 % niterka. Ważne abyś silnika nie przegrzewał (mamy upały) i dbaj o jego czystość- a odwdzięczy Ci się długim żywotem. Miłej zabawy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Ja nie mam dobrego zdania na temat paliwa z warszawskiego jantara zatarlem 2 motorki i paru kolegow z lotniska rowniez.To tak abstrachujac od tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAREKSAJDAK Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Spoko Grzegorz,to paliwo z ubiegłego stuleciai, faktycznie- było sporo zatartych silników-było to jedno z pierwszych paliw z olejem syntetycznym w kraju ,a firma juz chyba nie funkcjobuje na rynku modelarskim. Znam kolegów,którzy zarzynali silniki na paliwie z 18-a % oleju.. Chciałem Kamilowi przekazać,że może śmiało palić swój motorek na 18-u procentach ,z zachowaniem podstawowych regół eksploatacyjnych. Pozdrawiam M.S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Ja tam się nie znam, ale silnik palony na nitrometanie powinien być po pracy przepalony na zwykłej zupie bez nitra, bo skoroduje tłok ( nie tylko) i będzie można go wyrzucić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Ja tam się nie znam, ale silnik palony na nitrometanie powinien być po pracy przepalony na zwykłej zupie bez nitra, bo skoroduje tłok ( nie tylko) i będzie można go wyrzucić. Nigdy tego nie robiłem, nie stosowałem też After Run a moje silniki zawsze były w doskonałej kondycji. Problem z korozją tkwi gdzie indziej. Mi nie jest szkoda tylu słów bo piszę nie mówię w dodatku piszę dosyć wolno i z błędami które ciągle poprawiam (jakby trening ortografii). A silnik jest dla mnie dużo wart... edit: Też myślę, że ten temat jest do niczego. Myślałem o dokupieniu oleju ale ciekawiło mnie czy coś się stanie mojemu silniczkowi. 18% oleju jest OK do FP, nawet jeśli będzie tam 15% nitro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rometowiec007 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Dzisiaj docierałem ASP 15A na meccamo 10% nitrometanolu 18% oleju a zalecane jest do docierania 20% no i nic się nie stało. Pojemność taka sama jak w os max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Nie powinieneś docierać z nitro. Lepsze było by czyste 80/20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Nie powinieneś docierać z nitro. Lepsze było by czyste 80/20 Z jakiego powodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Za dużo oktan przy nie dotartym silniku, wyższa temperatura spalania.. Tak mi tlumaczono i stosuje do docierania paliwo bez nitro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi