Skocz do zawartości

OS MAX 15 FP dobór paliwa


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dodatek nitrometanu w paliwie poszerza zakres palności paliwa, przez co ułatwia rozruch i regulację silnika. Zmniejsza przez to  wrażliwość silnika na kręcenie igłą regulacji paliwa.

Jednak powoduje korozję  części składowych silnika , więc po pracy na paliwie z nitrem, silnik powinien być przepalony na paliwie bez nitra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorzu jesteś niestety w błędzie, dokładnie jak to jest z tym spalaniem nitrometanu i metanolu możesz poczytać tutaj:

http://heli.waldorf.pl/viewtopic.php?p=6033

wpis Mariusza Rapickiego z 10 czerwca 2006 godz 15:21

dla ułatwienia cytuję poniżej (pisownia oryginalna):

"Witam.

"... na niższe temperatury można liczyć tylko przy użyciu paliw o niskiej zawartości nitrometanu, które dodatkowo są mniej energetyczne."

Bardziej szczegółowe wyjaśnienie będzie wymagało niestety nieco teorii i liczb. Ale pokolei.
Energia mechaniczna (moc) pojawiająca się na wale korbowym silnika pochodzi z energii chemicznej (cieplnej) wyzwalanej w procesie spalania WSZYSTKICH ulegających spaleniu składników paliwa. W praktyce jest to energia ze spalania metanolu (oleje praktycznie w warunkach pracy niskoprężnego modelarskiego silnika żarowego nie ulegają spaleniu), ale w przypadku paliw zawierających dodatkowo nitrometan, ze spalania RÓWNIEŻ NITROMETANU.
Przy czym praktyczna wartość opałowa:

metanolu to ok. 19520 kJ/kg
nitrometanu to ok. 19690 kJ/kg

Różnica niewielka, o co więc chodzi? Otóż różnica jest w wielkości zapotrzebowania na powietrze (a dokładniej tlen z powietrza) do spalenia jednostki masy tych składników:

metanol potrzebuje ok. 4.7m3/kg, podczas gdy
nitrometan tylko około 1,7m3/kg

Tak więc im więcej w paliwie nitrometanu tym łatwiej można w gaźniku wytwarzać mieszankę paliwowo-powietrzną bardziej nasyconą paliwem (bogatrzą), przy zachowaniu jej dobrej palności (tzn. bez występowania objawów "przelania"), w efekcie w jednostce czasu można w tym samym silniku spalić więcej paliwa z nitrometanem, niż bez tego składnika. Stąd obserwowane większe zużycie paliwa nitrowego, ale też i odpowiednio większa staje się wyzwalana energia w jednostce czasu, czyli moc, oraz niestety jednocześnie wzrasta obciążenie cieplne i mechaniczne silnika.
Dla uzmysłowienia potencjału energetycznego mieszanek paliwowo-powietrznych, warto zauważyć, że teoretyczna energia ze spalenia jednostki objętości mieszanki paliwowo-powietrznej wynosi odpowiednio dla:

metanolu ok. 3890kJ/m3, podczas gdy dla
nitrometanu aż ok. 11650kJ/m3 tj. blisko 3 razy więcej !

i to właśnie to porównanie mówi o większej energetyczności mieszanek zawierających nitrometan. "

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mozo załaczyc skana tego artykułu??

Ja wiem ze jest zupelnie odwrotnie .Nitrmetan przyspiesza spalanie mieszanki oddajac tlen dlatego motor mniej sie grzeje,im wiecej nitro tym wiecej tlenu a co za tym idzie szybsze spalanie

 

 

 

Proszę bardzo. To tylko fragment dotyczący spornego problemu:

 

nitro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy "wyraźnie bardziej gorący"? Bo może jest tak jak z księżycem, który nad horyzontem wydaje się "wyraźnie większy" niż wysoko na niebie, tymczasem jak zmierzysz jego wielkość kątową, to się okaże, że w obu pozycjach jest identyczny! Nie zmierzyłeś przyrządem - nie wiesz. Ale jeśli faktycznie tak było, to dostałeś trochę teorii, sam najlepiej wiesz w jakich warunkach porównywałeś temperatury i sam najlepiej odpowiesz na zadane pytanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz nitro otwarta jest jeszcze kwestia oleju, który w paliwie z nitro był z pewnością lepiej dobrany do potrzeb Twojego motorka.

Marcin zwrócił uwagę na jeszcze jedną kwestię, a mianowicie warunki użytkowania sprzętu - pogoda, teren, styl jazdy...no i stopień jego zużycia - nowy silnik z pewnością będzie się grzał bardziej...po mojemu w identycznych warunkach paliwo z nitrem (zakładając użycie tego samego oleju) powinno spowodować wystąpienie wyższej temperatury.

Marcinie proszę zmień rozdzielczość artykułu na większą bo nie potrafię go odczytać, oczy już nie takie jak kiedyś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.