Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 wyższa temperatura spalania..

Błedna teoria nitro jak i metanol studzi silnik od srodka,zobacz ile nitro maja paliwa samochodowe,wlasnie dlatego ze jest ubogie chlodzenie silnika poprzez radiator

Opublikowano

Więc w jaki sposób nitro poprawia kulturę pracy? Bo przy 10% to jeszcze za bardzo mocy nie podnosi....

 

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dodatek nitrometanu w paliwie poszerza zakres palności paliwa, przez co ułatwia rozruch i regulację silnika. Zmniejsza przez to  wrażliwość silnika na kręcenie igłą regulacji paliwa.

Jednak powoduje korozję  części składowych silnika , więc po pracy na paliwie z nitrem, silnik powinien być przepalony na paliwie bez nitra.

Opublikowano

W małych ilościach, rzędu 10% nitrometanu, przede wszystkim ułatwia regulację silnika. Czyni pracę silnika, jakby to powiedzieć, bardziej stabilną. I po to się je stosuje. 

Opublikowano

Nitrometan niestety niczego nie chłodzi, wręcz odwrotnie. Można o tym sobie poczytać w Model Airplane News z września 2009 na stronie 40 :)

Opublikowano

A mozo załaczyc skana tego artykułu??

Ja wiem ze jest zupelnie odwrotnie .Nitrmetan przyspiesza spalanie mieszanki oddajac tlen dlatego motor mniej sie grzeje,im wiecej nitro tym wiecej tlenu a co za tym idzie szybsze spalanie

Opublikowano

ano tak ze jak cos predzej sie spala to nie zdązy oddac ciepla na silnik.Zrob doswiadczenie a sie dowiesz.Wez kawalek blaszki nad zapalniczke i potrzymaj 10s i 30s zobaczysz kiedy mocniej sie zagrzeje.Proste???

Opublikowano

Grzegorzu jesteś niestety w błędzie, dokładnie jak to jest z tym spalaniem nitrometanu i metanolu możesz poczytać tutaj:

http://heli.waldorf.pl/viewtopic.php?p=6033

wpis Mariusza Rapickiego z 10 czerwca 2006 godz 15:21

dla ułatwienia cytuję poniżej (pisownia oryginalna):

"Witam.

"... na niższe temperatury można liczyć tylko przy użyciu paliw o niskiej zawartości nitrometanu, które dodatkowo są mniej energetyczne."

Bardziej szczegółowe wyjaśnienie będzie wymagało niestety nieco teorii i liczb. Ale pokolei.
Energia mechaniczna (moc) pojawiająca się na wale korbowym silnika pochodzi z energii chemicznej (cieplnej) wyzwalanej w procesie spalania WSZYSTKICH ulegających spaleniu składników paliwa. W praktyce jest to energia ze spalania metanolu (oleje praktycznie w warunkach pracy niskoprężnego modelarskiego silnika żarowego nie ulegają spaleniu), ale w przypadku paliw zawierających dodatkowo nitrometan, ze spalania RÓWNIEŻ NITROMETANU.
Przy czym praktyczna wartość opałowa:

metanolu to ok. 19520 kJ/kg
nitrometanu to ok. 19690 kJ/kg

Różnica niewielka, o co więc chodzi? Otóż różnica jest w wielkości zapotrzebowania na powietrze (a dokładniej tlen z powietrza) do spalenia jednostki masy tych składników:

metanol potrzebuje ok. 4.7m3/kg, podczas gdy
nitrometan tylko około 1,7m3/kg

Tak więc im więcej w paliwie nitrometanu tym łatwiej można w gaźniku wytwarzać mieszankę paliwowo-powietrzną bardziej nasyconą paliwem (bogatrzą), przy zachowaniu jej dobrej palności (tzn. bez występowania objawów "przelania"), w efekcie w jednostce czasu można w tym samym silniku spalić więcej paliwa z nitrometanem, niż bez tego składnika. Stąd obserwowane większe zużycie paliwa nitrowego, ale też i odpowiednio większa staje się wyzwalana energia w jednostce czasu, czyli moc, oraz niestety jednocześnie wzrasta obciążenie cieplne i mechaniczne silnika.
Dla uzmysłowienia potencjału energetycznego mieszanek paliwowo-powietrznych, warto zauważyć, że teoretyczna energia ze spalenia jednostki objętości mieszanki paliwowo-powietrznej wynosi odpowiednio dla:

metanolu ok. 3890kJ/m3, podczas gdy dla
nitrometanu aż ok. 11650kJ/m3 tj. blisko 3 razy więcej !

i to właśnie to porównanie mówi o większej energetyczności mieszanek zawierających nitrometan. "

Pozdrawiam

Opublikowano

A mozo załaczyc skana tego artykułu??

Ja wiem ze jest zupelnie odwrotnie .Nitrmetan przyspiesza spalanie mieszanki oddajac tlen dlatego motor mniej sie grzeje,im wiecej nitro tym wiecej tlenu a co za tym idzie szybsze spalanie

 

 

 

Proszę bardzo. To tylko fragment dotyczący spornego problemu:

 

nitro.jpg

Opublikowano

A jak chlodzic silnik to dac mu więcej oleju? Jak docieralem asp.46 na pełnym gwizdku miał przelanie takie ze silnik ledwo prykal, temperatura karteru tak niska ze swobodnie mozna bylo trzymać w recebylo. Paliwo 80/20

Opublikowano

Powiedzmy ze mnie przekonaliście chodź w praktyce wygląda to odwrotnie, mianowicie jeździłem buggy na paliwie bez nitro.i z 25% nitro dlaczego silnik.był wyraźnie bardziej.gorący bez nitro?????

Opublikowano

Co to znaczy "wyraźnie bardziej gorący"? Bo może jest tak jak z księżycem, który nad horyzontem wydaje się "wyraźnie większy" niż wysoko na niebie, tymczasem jak zmierzysz jego wielkość kątową, to się okaże, że w obu pozycjach jest identyczny! Nie zmierzyłeś przyrządem - nie wiesz. Ale jeśli faktycznie tak było, to dostałeś trochę teorii, sam najlepiej wiesz w jakich warunkach porównywałeś temperatury i sam najlepiej odpowiesz na zadane pytanie. 

Opublikowano

Oprócz nitro otwarta jest jeszcze kwestia oleju, który w paliwie z nitro był z pewnością lepiej dobrany do potrzeb Twojego motorka.

Marcin zwrócił uwagę na jeszcze jedną kwestię, a mianowicie warunki użytkowania sprzętu - pogoda, teren, styl jazdy...no i stopień jego zużycia - nowy silnik z pewnością będzie się grzał bardziej...po mojemu w identycznych warunkach paliwo z nitrem (zakładając użycie tego samego oleju) powinno spowodować wystąpienie wyższej temperatury.

Marcinie proszę zmień rozdzielczość artykułu na większą bo nie potrafię go odczytać, oczy już nie takie jak kiedyś...

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.