Grzesiek Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 wyższa temperatura spalania.. Błedna teoria nitro jak i metanol studzi silnik od srodka,zobacz ile nitro maja paliwa samochodowe,wlasnie dlatego ze jest ubogie chlodzenie silnika poprzez radiator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Więc w jaki sposób nitro poprawia kulturę pracy? Bo przy 10% to jeszcze za bardzo mocy nie podnosi.... Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Dodatek nitrometanu w paliwie poszerza zakres palności paliwa, przez co ułatwia rozruch i regulację silnika. Zmniejsza przez to wrażliwość silnika na kręcenie igłą regulacji paliwa. Jednak powoduje korozję części składowych silnika , więc po pracy na paliwie z nitrem, silnik powinien być przepalony na paliwie bez nitra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Czyli podnosi oktany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa Co Cię obchodzą oktany w silniku żarowym zasilanym metanolem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 No dobra. Nitro poprawia zapłon paliwa przy niższej temperaturze. Podnosi też moc ale chłodzi silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 W małych ilościach, rzędu 10% nitrometanu, przede wszystkim ułatwia regulację silnika. Czyni pracę silnika, jakby to powiedzieć, bardziej stabilną. I po to się je stosuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Nitrometan niestety niczego nie chłodzi, wręcz odwrotnie. Można o tym sobie poczytać w Model Airplane News z września 2009 na stronie 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 A mozo załaczyc skana tego artykułu?? Ja wiem ze jest zupelnie odwrotnie .Nitrmetan przyspiesza spalanie mieszanki oddajac tlen dlatego motor mniej sie grzeje,im wiecej nitro tym wiecej tlenu a co za tym idzie szybsze spalanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 A nasuwa się na myśl, jak coś co podnosi moc, chłodzi silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 ano tak ze jak cos predzej sie spala to nie zdązy oddac ciepla na silnik.Zrob doswiadczenie a sie dowiesz.Wez kawalek blaszki nad zapalniczke i potrzymaj 10s i 30s zobaczysz kiedy mocniej sie zagrzeje.Proste??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Grzegorzu jesteś niestety w błędzie, dokładnie jak to jest z tym spalaniem nitrometanu i metanolu możesz poczytać tutaj: http://heli.waldorf.pl/viewtopic.php?p=6033 wpis Mariusza Rapickiego z 10 czerwca 2006 godz 15:21 dla ułatwienia cytuję poniżej (pisownia oryginalna): "Witam. "... na niższe temperatury można liczyć tylko przy użyciu paliw o niskiej zawartości nitrometanu, które dodatkowo są mniej energetyczne."Bardziej szczegółowe wyjaśnienie będzie wymagało niestety nieco teorii i liczb. Ale pokolei.Energia mechaniczna (moc) pojawiająca się na wale korbowym silnika pochodzi z energii chemicznej (cieplnej) wyzwalanej w procesie spalania WSZYSTKICH ulegających spaleniu składników paliwa. W praktyce jest to energia ze spalania metanolu (oleje praktycznie w warunkach pracy niskoprężnego modelarskiego silnika żarowego nie ulegają spaleniu), ale w przypadku paliw zawierających dodatkowo nitrometan, ze spalania RÓWNIEŻ NITROMETANU.Przy czym praktyczna wartość opałowa:metanolu to ok. 19520 kJ/kgnitrometanu to ok. 19690 kJ/kgRóżnica niewielka, o co więc chodzi? Otóż różnica jest w wielkości zapotrzebowania na powietrze (a dokładniej tlen z powietrza) do spalenia jednostki masy tych składników:metanol potrzebuje ok. 4.7m3/kg, podczas gdynitrometan tylko około 1,7m3/kgTak więc im więcej w paliwie nitrometanu tym łatwiej można w gaźniku wytwarzać mieszankę paliwowo-powietrzną bardziej nasyconą paliwem (bogatrzą), przy zachowaniu jej dobrej palności (tzn. bez występowania objawów "przelania"), w efekcie w jednostce czasu można w tym samym silniku spalić więcej paliwa z nitrometanem, niż bez tego składnika. Stąd obserwowane większe zużycie paliwa nitrowego, ale też i odpowiednio większa staje się wyzwalana energia w jednostce czasu, czyli moc, oraz niestety jednocześnie wzrasta obciążenie cieplne i mechaniczne silnika.Dla uzmysłowienia potencjału energetycznego mieszanek paliwowo-powietrznych, warto zauważyć, że teoretyczna energia ze spalenia jednostki objętości mieszanki paliwowo-powietrznej wynosi odpowiednio dla:metanolu ok. 3890kJ/m3, podczas gdy dlanitrometanu aż ok. 11650kJ/m3 tj. blisko 3 razy więcej !i to właśnie to porównanie mówi o większej energetyczności mieszanek zawierających nitrometan. " Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Ładnie wyjaśnione, brzmi logicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2015 A mozo załaczyc skana tego artykułu?? Ja wiem ze jest zupelnie odwrotnie .Nitrmetan przyspiesza spalanie mieszanki oddajac tlen dlatego motor mniej sie grzeje,im wiecej nitro tym wiecej tlenu a co za tym idzie szybsze spalanie Proszę bardzo. To tylko fragment dotyczący spornego problemu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 A jak chlodzic silnik to dac mu więcej oleju? Jak docieralem asp.46 na pełnym gwizdku miał przelanie takie ze silnik ledwo prykal, temperatura karteru tak niska ze swobodnie mozna bylo trzymać w recebylo. Paliwo 80/20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Powiedzmy ze mnie przekonaliście chodź w praktyce wygląda to odwrotnie, mianowicie jeździłem buggy na paliwie bez nitro.i z 25% nitro dlaczego silnik.był wyraźnie bardziej.gorący bez nitro????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Co to znaczy "wyraźnie bardziej gorący"? Bo może jest tak jak z księżycem, który nad horyzontem wydaje się "wyraźnie większy" niż wysoko na niebie, tymczasem jak zmierzysz jego wielkość kątową, to się okaże, że w obu pozycjach jest identyczny! Nie zmierzyłeś przyrządem - nie wiesz. Ale jeśli faktycznie tak było, to dostałeś trochę teorii, sam najlepiej wiesz w jakich warunkach porównywałeś temperatury i sam najlepiej odpowiesz na zadane pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Oprócz nitro otwarta jest jeszcze kwestia oleju, który w paliwie z nitro był z pewnością lepiej dobrany do potrzeb Twojego motorka. Marcin zwrócił uwagę na jeszcze jedną kwestię, a mianowicie warunki użytkowania sprzętu - pogoda, teren, styl jazdy...no i stopień jego zużycia - nowy silnik z pewnością będzie się grzał bardziej...po mojemu w identycznych warunkach paliwo z nitrem (zakładając użycie tego samego oleju) powinno spowodować wystąpienie wyższej temperatury. Marcinie proszę zmień rozdzielczość artykułu na większą bo nie potrafię go odczytać, oczy już nie takie jak kiedyś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi