Skocz do zawartości

Ciąg statyczny = waga modelu?


bagdus

Rekomendowane odpowiedzi

Lepiej kup sobie silnik o 1200 obrotach na Volt , albo  pakiet 4S , dopiero zauważysz różnicę .. Zwiększanie średnicy śmigła nic nie daje ( w modelu szybowca) , co innego zwiększanie skoku . Ale przy 840 obrotach /Volt i pakiecie 3S silnik ma za małe obroty . Ten silnik jest na 4S po  prostu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwując Wasze posty oraz model nasuwa się pytanie:

 

Po co latać takim silnikiem na 3 S ??? I kupować ciągle większe śmigła?

Dla wagi, rozmiaru akku czy też jego niższej ceny???

 

Zważyłem wszystko. Model gotowy do lotu bez akku 1954 g. Różnica w wadze baterii, które posiadam wynosi zaledwie ok. 40 gram pomiędzy 3 S a 4 S !!!! Więc dlaczego nie 4 S?

Największym problemem jest brak miejsca lecz decyzja już zapadła - przerabiam na 4 S za wskazówką Leszka - bart. Może jakoś upcham choć wchodzi na "styk".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyczytałem wyżej,ze ma zamiar zmienić skok ,a ty Leszku wpajasz nam średnice ;) Zanim zacząłbym przerabiać na 4s sprawdziłbym większy skok. Bo można być miło zaskoczonym..A dopiero potem zmieniał napięcie. Oczywiście 10S i przekładnia będzie najlepszym rozwiązaniem :) Ale czy oto tu chodzi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zacząłbym przerabiać na 4s sprawdziłbym większy skok. Bo można być miło zaskoczonym..A dopiero potem zmieniał napięcie. Oczywiście 10S i przekładnia będzie najlepszym rozwiązaniem :) Ale czy oto tu chodzi..

 

To tak jak byś w samochodzie z silnikiem 5 biegowym używał tylko 3go biegu i kombinował z najodpowiedniejszymi średnicami kół do niego...

Mam zapisane osiągi i pobory prądu każdego mojego silnika. Na podstawie tego twierdzę, że osiągi na 3s zawsze będą gorsze od osiągów na 4s mimo, że średnicę śmigła zmniejszamy. Skoro ma pakiet 4s i miejsce by go zamocować to nic nie stoi na przeszkodzie by to zrobić - wręcz przeciwnie - powinien jeśli oczekuje dużo lepszych rezultatów. ;).  
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie!

Dzięki za Wasze sugestie. Już na 4s przerobione i próby na śmigle 12x6 odbyte. Wymiata!!!!!!!! Jeśli ktoś bardzo chce jest i pionowa winda! Absolutnie to jest to! Pakiet 4s 2200, czas pracy silnika łącznie ustawiony na 3 minuty, później już tylko asekuracyjnie szybowanie i lądowanie. Zużycie pakietu po takim lataniu 1800 mAh. Całkowity czas lotu 35 minut (około godz 19 tej) ale kiepski ze mnie jeszcze pilot.

W tej konfiguracji pakit 3 s raczej do tego modelu już nie powróci. Może wytrawny pilot ubolewałby nad przyrostem wagi o ok 40 gram ale dla mnie to absolutnie żadna różnica a wszelkie utraty wysokości rekompensuję sobie strzałem w górę! Natychmiastowym! Cóż za ulga! Koniec mozolnego wspinania po 50 sekund każde (lub dłużej). Pakiet, regiel oraz silnik delikatnie letnie!

P.s.

Oczywiście już marzy mi aię większy i szybszy model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótki update.

 

Po dłuższej przerwie, również w lataniu, wczoraj ponowny oblot na 4 S i śmigle 12x6. Łączny czas pracy silnika 3 minuty. Czas lotu 50 minut w warunkach bezwietrznych. Zużycie akku 1900 mAh.

 

Moim zdaniem może być. Nowe 3 pakiety już dotarły.

 

@Bartek - może kiedyś ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.