Skocz do zawartości

Nieuport 17


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wybór sposobu budowy i rozwiązań jest uwarunkowany odpowiedzią na pytanie czy model ma brać udział w walce, jeśli tak to popieram Mariana, budowa jak najprostsza co w cale nie znaczy "prostacka" większość modeli do walki i tak kończy jako "KIT" tylko traki dość trudny do złożenia.

 

Jeśli zwraca się uwagę na ciężar deski balsowej to statecznik może być z pełnej, choć osobiście i tak sklejam go z kilku elementów aby uodpornić go na naturalną właściwość balsy do skręcania się.

Opublikowano

Z pełnej deski jest o wiele szybciej, a wybrałem specjalnie lekką. Nie pomyślałem tylko o zrobieniu z kilku kawałków :( Okleję je folią ale na razie nie będę przyklejał do kadłuba - jak na końcu okażą się za ciężkie zrobię nowe.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Przed oklejeniem folią wytnij 3 jak największe otwory a na balsie naklej ( CA ) pasek rowingu -wystarczy wyjęta nitka" z tkaniny 180-250 .

Mocno to usztywni statecznik i zapobiegnie skręcaniu balsy..

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Spróbuję wyciąć te otwory. W międzyczasie wycinania żeber dolnego skrzydła dopasowałem maskę silnika z pojemnika po lodach :)

 

Nieu-ACES07.jpg.94757255e24e2911758f48838c053215.jpg


Pozdrawiam,
Krzysiek

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Marian to budują modelarze a nie tacy laicy jak ja ale jak pamiętam te Nieuporty miały pełne stateczniki i nie było problemu z wyważeniem mowa tu o NIE-11 z zestawu kadłub laminat skrzydło styro kryte balsą lub fornirem napęd 4-takt. I od lat było ze ŚC ok.

Opublikowano

No  to ci się zdawało,zresztą mi też, ale jak przesunąłem SC o 15 mm do przodu i zniejszyłem wykłon to okazało sie że lata niebo lepiej .

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

No i otwieramy książeczkę "Abc miniaturowego lotnictwa " albo "miniaturowe lotnictwo " i czytamy i regulujemy modelik .. Marian ma racje bez regulacji model może lata ale dobrze wyregulowanym walczysz z przeciwnikami a nie z modelem ...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Po dłuższej przerwie podłubałem trochę przy skrzydłach N17.
Przygotowałem żebra dolnego i górnego skrzydła - te do których będą mocowane łączenia górnego i dolnego płata wyciąłem ze sklejki 2mm - przy okazji posłużyły za wzorniki do szlifowania pozostałych:

 

Nieu-ACES08.jpg.5b6a45247935975a750eb9cb5a0e01aa.jpg

 

Nieu-ACES09.jpg.6ec91d5de3259ab2d484fd014f1ff73e.jpg

 

Nieu-ACES10.jpg.53f5b57bceed714645c441d1d200730b.jpg


Dopasowałem też łącznik dolnych połówek (będzie jeszcze wyażurowany zgodnie z planem):

 

Nieu-ACES11.jpg.cc068fb902bd505e6f1b4946cea89fc6.jpg


Pozdrawiam,
Krzysiek

Opublikowano

No w końcu się coś dzieje :) Już tyle projektów chodzi mi po głowie że nie wiem do czego przysiąść ... a taki dwupłat z WWI to już chyba najmocniej powiem szczerze depcze moją głowę :P 
Krzyśku plany skalowałeś w drukarni czy masz może już przeskalowane w wersji elektronicznej co by się nimi podzielić ? ;)

Wiem że to za wczas pytać o wagę gotowego modelu ale taką jakąś możesz orientacyjną na koniec budowy ? Ogólnie mniej więcej jakiej się spodziewasz ;) 

Opublikowano

Hej, waga według kolegów kombaciarzy nie powinna przekroczyć 1200g (napęd spalinowy) - na razie nie mam pojęcia czy się zmieszczę :-) Jeśli chodzi o skalowanie to użyłem najnowszego Adobe readera, który posiada możliwość skalowania i dzielenia na kartki A4 w opcji wydruku - metodą prób za drugim razem trafiłem w rozpiętość 1/8. Moim zdaniem ten plan jest bardzo fajny - długo szukałemwłaśnie takiego, a budowa konstrukcyjnego kadłuba sprawia dużo frajdy ;-) ostatni raz budowałem taki w podstawówce na modelarni :-) 

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

  • Lubię to 1
Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Czym lżejszy model tym lepszy stosunek mocy do wagi i mniejsze obciążenie powierzchni nośnej więc bez względu na rodzaj napędu lżejszy model będzie latał lepiej , jednak będzie wymagał dokładniejszej regulacji , bezwładność (masa) działa tak jak żyroskop ukrywa niedokładności w regulacji i sterowaniu do tego wymaga większej prędkości startu i lądowania co za tym idzie wydłuża się rozbieg i dobieg ...

Opublikowano

Rozpocząłem budowę dolnego skrzydła:

 

Nieu-ACES12.jpg.91281f53b14821b43a85b345085f6c91.jpg

 

Klej sobie schnie, a ja dopasowałem i przykręciłem łoże, maskę i zbiornik paliwa:

 

Nieu-ACES13.thumb.jpg.7fc7594083050e072d3775184c731a58.jpg

 

Nieu-ACES14.jpg.f51e279a4c8ee4f053c56de17f5fe2a4.jpg

 

Nieu-ACES15.jpg.2b2571eabee7645b170c688e8eb3c878.jpg

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

(...) Jeśli chodzi o skalowanie to użyłem najnowszego Adobe readera, który posiada możliwość skalowania i dzielenia na kartki A4 w opcji wydruku - metodą prób za drugim razem trafiłem w rozpiętość 1/8. Moim zdaniem ten plan jest bardzo fajny - długo szukałemwłaśnie takiego, a budowa konstrukcyjnego kadłuba sprawia dużo frajdy ;-) ostatni raz budowałem taki w podstawówce na modelarni :-) 

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

 

Doszedłem do tego jak się skaluje i dzieli na kartki A4 i plany przeskalowałem o 170% i wyszło mi mniej więcej 1010 mm rozpiętości. Nie wiem czy to mnie nie przerośnie ale zasiądę do budowy tego Neuport'a w wersji elektrycznej, w sam raz mam jeden wolny silnik Turnigy 3536/8 500W 1250 kv  ... kłopot będzie na wykonaniu dostępu do wymiany lipola ale jakoś się to rozwiąże. Tak że będę się z pewnością wzorował na Twojej relacji :) ... w przyszłym miesiącu składam zamówienie na materiał ;) 

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

W kopiarkach sprawa jest w zasadzie prosta skalowanie z A4 na A3 to 141%  odwrotnie 71 % . Jeśli więc chcemy rozpiętość powiększyć 2 razy ustawiamy 200% lub powiększamy model z A4 na A2 . bo 1,41 * 1,41 to 1,98 .... . Mając drukarkę i plan drukujemy go w oryginale ustawiając 100% dokonujemy pomiaru z proporcji obliczmy odpowiednie powiększenie , dajemy druk jako plakat z kartek A4 drukujemy kleimy i mamy plan w odpowiedniej skali ...A jak nie chce nam się wydawac kasy na tusze i papier idziemy do poligrafii w której drukują np. mapki i drukujemy z PDF lub innej formy odpowiednio wyskalowany plan modelu ;).

Opublikowano

W moim ciut większym modelu przed natarciem dolnego płata wstawiłem klapkę na neodymach za pomocą, której mam bardzo łatwy dostęp do pakietów.

Jako elektryk - model nie ja :D - proponowałbym silnik o jak najmniejszym kv z uwagi na duża średnicę maski silnika. Plusem elektryka jest właśnie to, że mogę zakładać różne śmigła w zależności od kv silnika. W przypadku spaliny nie masz żadnego ruchu. nie pamiętam ilu centymetrowy silnik wkładasz ale śmigło będzie pewnie max 9" jeśli spalina 3,5cm. W elektryku z silnikiem 900kv mam śmigło 13".

Opublikowano

@przemo coś mi się przypomina, że też ustawiałem skalowanie 170 :) masz rację - największym problemem będzie umiejscowienie pakietu

@Irek M silnik ma być 5cm (.30)

 

Mam ostatnio trochę więcej czasu więc lęcę dalej z budową - dolne połówki gotowe do szlifowania i wstępnie dopasowane do kadłuba:

 

Nieu-ACES16.jpg.a04b048baf91f5a8d559585168804871.jpg

 

Rozpoczynam budowę górnego płata - na zdjęciu na razie przymiarka czy klocki się zgadzają:

 

Nieu-ACES17.jpg.83e7ef987f6357b68cb2a8f53faf9a2a.jpg

 

Zanim zacznę klejenie muszę jeszcze zrobić w żebrach otwory na przewody serw, odetnę też od razu lotki i muszę pamiętać aby górnego dźwigara nie przyklejać bo mają być jeszcze wypełnienia międzydźwigarowe.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Krzyśku mógłbyś wstawić zdjęcia z zamocowanie łoża na górny płat? Chodzi mi jak ono jest przymocowane do kadłuba. I jeszcze parę pytań co do tego łoża ... to jest drut 2 mm ? I jak to ładnie polutowales? ;)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.