pacek Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Irek wszystko się zgadza, ale w kombacie tak naprawdę naciągi to wyposażenie obowiązkowe, ale ze względów praktycznych tylko atrapa, skrzydła powinny być samonośne i właściwą sztywność i odporność na skręcanie powinno się osiągnąć bez naciągów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Irek w naszych bitwach zdarza się latac bez jednego skrzydła lub połowy statecznika i modele jeszcze kręcą akrobacje. Każdy element powinien być tak skonstruowany żeby sam wytrzymywał lot. Dlatego dublujemy popychacze na SW lub stosujemy elastyczne mocowanie stójek . Arek widzę że pisaliśmy razem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Cały czas zapominam, że to kombaty . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Hej Krzychu i jak tam podgoniłeś coś prac przy Nieuport'cie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 No hej, przykleiłem serwa i mocowania słupków, które będą z drutu, miałem brać się za oklejanie skrzydła ale niestety okazało się, że przedlużacze 15cm do serw są za krótkie - muszę podjechać do sklepu: Nie tracąc czasu zrobiłem jeszcze mocowanie pakietu, który zlutowałem sobie z 4 baterii z IKEA (wolę baterie, bo nie trzeba pamiętać o ładowaniu, a taki pakiecik za 4zł starcza na sezon albo i dłużej): Do tej półki podpatrzonej u Packa jakby był problem z wyważeniem mogę zamontować ciężarek. Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Jak tak patrzę na Twoje skrzydła to myślę ile mogłem wagi urwać ze swoich ... ale dobrze że są takie relację bo idzie podpatrzyć co nie co na przyszłość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Relacje dobrze, ale zobaczymy ile wytrzyma to skrzydło Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 Pakiecik baterii na sezon? Ile trwa twój sezon bo ja ładuje pakiety złożone z 4 paluszków średnio co dwa tygodnie Zamiast balstu lepiej zlutować jeszcze jednego paluszka, serwa będą mocniejsze a prądu będzie na dłużej choć wątpię aby starczyło na 2 miesiące jak zaczniesz terningi z Eskadrą Kraków. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 Baterie mają max. 2200-2300 mAh. Pobór w modelu to około 700-1000mA. Czyli jakieś 2-2,5h latania. Mało latasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 W czas latania musisz jeszcze wliczyć czas przygotowania przed startem, co najczęściej jest znacznie dłuższe niż samo latanie. Silnik nie chce zapalić a jak zapali to jeszcze kolega coś grzebie przy swoim modelu i nie startujesz tylko czekasz z podłączonym modelem, tak schodzi nawet 20 minut. Dlatego po oblocie proponuję zamienić 4 baterie na 5 AKU. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 9 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 No dobra, macie mnie, mało latałem Zrobie z AKU i wtedy 5, bo mają po 1,2V, a nie 1,5. Ale i tak nie przypuszczałem, że odbiornik i serwa biorą aż tyle. Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 "Mamy Cię" to dopiero usłyszysz na zawodach ...... jak będziesz szukał w trawie ogona ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Dzięki Mirku za zachętę Przypomnę Ci jak nie będziesz mógł znaleźć swojego i pomogę szukać Tymczasem skrzydełko górne się wyprasowało, jak na trzecią okazję do pracy z tym materiałem to powiedzmy, że jestem zadowolony z efektu: Pozostały do oklejenia i zamontowania lotki, słupki łączące płaty oraz wklejenie mocowań dolnego płata. Oznaczenia mam zamiar wyciąć z reklamówki czerwonej i białej choć na razie może się wstrzymam, bo po pierwszym starcie mogą już nie być potrzebne Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Krzychu oklejanie skrzydła super ładnie wyszły Ci końcówki skrzydła ... mam nadzieję że Tobie pójdzie o wiele lepiej jak mi przy oblocie i ulotnisz model z pełnym sukcesem. Ja swój rozbebeszyłem i jutro zaczynam coś działać przy modelu i może na weekend zdążę z 5 próba oblotu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 14 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Witam, Okleiłem i zamontowałem lotki: oraz wkleiłem do kadłuba mocowania połówek dolnego płata: Uzyskałem mniej/więcej 1cm na końcówce choć i tak słupkami można to delikatnie skorygować: Model jest prawie gotowy do próby lotu: Czeka mnie jeszcze sprawdzenie geometrii skrzydeł i wyregulowanie silnika. Znalazłem w planie, że kąt zaklinowania skrzydła ma wynosić 2 stopnie. Do regulacji zrobiłem sobie na szybko taki kątomierz + poziomica na statecznik poziomy: Waga całości przekroczyła 1000g i wynosi niecałe 1100g, ale jeszcze będę musiał dodać ciężarek z przodu, bo SC wypada w tym momencie w 1/3 cięciwy. Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 No to czekam na wieści oczywiście dobre jak chodzi o oblot i czekam na wiadomosci o katach zaklinowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 zbyt duży kąt natarcia i nieduża prędkość, powoduje, że model lata na granicy przreciągnięcia, i stąd prawdopodobnie problemy ze sterownością, dopiero teraz doczytałem, że Przemek miał coś około 4 st, i to przy profilu dwuwypukłym, nie wiem czy nawet wolnolotki nie latają na mniejszych kątach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Kąt zaklinowania nie mierzy się w stosunku do dolnej płaszczyzny skrzydła to po pierwsze . Jeśli więc mierzysz w taki sposób kąt nasz jeszcze większy . przy takim zaklinowaniu model ma tendencje do odrywania strug i wymaga dodatkowo bardzo przedniego środka ciężkości . Taki model będzie wykazywał skłonność do korka i zwalnia się na skrzydło . Musisz poprawić kąty bo inaczej regulacje niezbyt wiele tu zmienią ... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Profil dwu wypukły był na planach ale po powiększeniu u mnie o 160% to linie tak się rozjechały że u mnie jest płasko wypukły ... a nie wiem jak u Krzyśka wyszedł. Kąty zaklinowania u mnie poprawione więc jestem dobrej myśli a i trzymam kciuki za udany oblot Nieuport'a Krzyśka Kąt zaklinowania nie mierzy się w stosunku do dolnej płaszczyzny skrzydła to po pierwsze . Jeśli więc mierzysz w taki sposób kąt nasz jeszcze większy . przy takim zaklinowaniu model ma tendencje do odrywania strug i wymaga dodatkowo bardzo przedniego środka ciężkości . Taki model będzie wykazywał skłonność do korka i zwalnia się na skrzydło . Musisz poprawić kąty bo inaczej regulacje niezbyt wiele tu zmienią ... Czyli opisane moje objawy podczas oblotu i jak Kamilu masz rację to teraz po regulacjach mój powinien polecieć prawidłowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Była kiedyś taka reguła, że górny płat zaklinowywało się o 1 st. mniej niż dolny, myślę, że obowiązuje nadal ? Kat zaklinowania mierzy się na cięciwie, czyli na prostej łączącej środek noska i spływu profilu. Np.: E-205, położony na desce ma kąt zaklinowania + 2 st... Czy 2 st. to dużo ? Dla każdego profilu i zastosowania - inna wartość. Twój profil wygląda na CRD - czyli wyjdzie w praniu, podczas oblotu i 1-szych walk - bo tam jednak na trochę inne rzeczy zwraca się uwagę. ---------------------- Co do pakietu - 5 celkowy jest cięższy, serwa będą szybsze ale będą brały więcej prądu... czyli pakiet o tej samej pojemności starczy na krócej ! Tak przynajmniej twierdzi pan Ohm, ja tylko za nim powtarzam. Życzę powodzenia - Juek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi