Skocz do zawartości

Nieuport 17


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Irek wszystko się zgadza, ale w kombacie tak naprawdę naciągi to wyposażenie obowiązkowe, ale ze względów praktycznych tylko atrapa, skrzydła powinny być samonośne i właściwą sztywność i odporność na skręcanie powinno się osiągnąć bez naciągów. 

Opublikowano

Irek w naszych bitwach zdarza się latac bez jednego skrzydła lub połowy statecznika i modele jeszcze kręcą akrobacje.

 Każdy element powinien być tak skonstruowany żeby sam wytrzymywał lot.

Dlatego dublujemy popychacze na SW lub stosujemy elastyczne mocowanie stójek .

Arek widzę że pisaliśmy razem  :P

Opublikowano

No hej, przykleiłem serwa i mocowania słupków, które będą z drutu, miałem brać się za oklejanie skrzydła ale niestety okazało się, że przedlużacze 15cm do serw są za krótkie - muszę podjechać do sklepu:

 

Nieu-ACES44.jpg.7d212e8cbdd85ab5b450f72c1b0d6487.jpg

 

Nie tracąc czasu zrobiłem jeszcze mocowanie pakietu, który zlutowałem sobie z 4 baterii z IKEA  :) (wolę baterie, bo nie trzeba pamiętać o ładowaniu, a taki pakiecik za 4zł starcza na sezon albo i dłużej):

 

Nieu-ACES43.jpg.56e0c91e47e93ab15b0f9207844b7723.jpg

 

Do tej półki podpatrzonej u Packa jakby był problem z wyważeniem mogę zamontować ciężarek.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Jak tak patrzę na Twoje skrzydła to myślę ile mogłem wagi urwać ze swoich ... ale dobrze że są takie relację bo idzie podpatrzyć co nie co na przyszłość :) 

Opublikowano

Pakiecik baterii na sezon? Ile trwa twój sezon bo ja ładuje pakiety złożone z 4 paluszków średnio co dwa tygodnie ;)

Zamiast balstu lepiej zlutować jeszcze jednego paluszka, serwa będą mocniejsze a prądu będzie na dłużej choć wątpię aby starczyło na 2 miesiące jak zaczniesz terningi z Eskadrą Kraków.

 

ms

Opublikowano

Baterie mają max. 2200-2300 mAh. Pobór w modelu to około 700-1000mA. Czyli jakieś 2-2,5h latania. Mało latasz :)

Opublikowano

W czas latania musisz jeszcze wliczyć czas przygotowania przed startem, co najczęściej jest znacznie dłuższe niż samo latanie.

Silnik nie chce zapalić a jak zapali to jeszcze kolega coś grzebie przy swoim modelu i nie startujesz tylko czekasz z podłączonym modelem, tak schodzi nawet 20 minut.

Dlatego po oblocie proponuję zamienić 4 baterie na 5 AKU.

 

ms

Opublikowano

No dobra, macie mnie, mało latałem ;) Zrobie z AKU i wtedy 5, bo mają po 1,2V, a nie 1,5. Ale i tak nie przypuszczałem, że odbiornik i serwa biorą aż tyle.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Dzięki Mirku za zachętę  ;) Przypomnę Ci jak nie będziesz mógł znaleźć swojego i pomogę szukać  :lol: Tymczasem skrzydełko górne się wyprasowało, jak na trzecią okazję do pracy z tym materiałem to powiedzmy, że jestem zadowolony z efektu:

 

Nieu-ACES45.thumb.jpg.6dd0ca7f4f3a0889a3fbca4902ac853f.jpg

 

Pozostały do oklejenia i zamontowania lotki, słupki łączące płaty oraz wklejenie mocowań dolnego płata. Oznaczenia mam zamiar wyciąć z reklamówki czerwonej i białej choć na razie może się wstrzymam, bo po pierwszym starcie mogą już nie być potrzebne  ;)

 

Nieu-ACES46.thumb.jpg.af81b29382e388dae7eae5ce3b9876ce.jpg

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Krzychu oklejanie skrzydła super :) ładnie wyszły Ci końcówki skrzydła ... mam nadzieję że Tobie pójdzie o wiele lepiej jak mi przy oblocie i ulotnisz model z pełnym sukcesem. Ja swój rozbebeszyłem i jutro zaczynam coś działać przy modelu i może na weekend zdążę z 5 próba oblotu ... 

Opublikowano

Witam,

Okleiłem i zamontowałem lotki:

 

Nieu-ACES47.jpg.df3d77c791c18ac1b98a12f7da89b859.jpg

 

oraz wkleiłem do kadłuba mocowania połówek dolnego płata:

 

Nieu-ACES48.jpg.41938344e9571b3f94bdaad46bc5a77d.jpg

 

Uzyskałem mniej/więcej 1cm na końcówce choć i tak słupkami można to delikatnie skorygować:

 

Nieu-ACES49.jpg.47384d7a565f91cad1aa7a61f7c516d9.jpg

 

Model jest prawie gotowy do próby lotu:

 

Nieu-ACES50.jpg.e76309eacdba412b1a5ed3fc225da428.jpg

 

Nieu-ACES51.jpg.690b289f7dc9d0243408f80c5c139124.jpg

 

Czeka mnie jeszcze sprawdzenie geometrii skrzydeł i wyregulowanie silnika. Znalazłem w planie, że kąt zaklinowania skrzydła ma wynosić 2 stopnie. Do regulacji zrobiłem sobie na szybko taki kątomierz + poziomica na statecznik poziomy:

Nieu-ACES52.jpg

Nieu-ACES52.jpg.d4840c5b4e5bbadce00fb661ed6f49c0.jpg

 

Waga całości przekroczyła 1000g i wynosi niecałe 1100g, ale jeszcze będę musiał dodać ciężarek z przodu, bo SC wypada w tym momencie w 1/3 cięciwy.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

zbyt duży kąt natarcia i nieduża prędkość, powoduje, że model lata na granicy przreciągnięcia, i stąd prawdopodobnie problemy ze sterownością, dopiero teraz doczytałem, że Przemek miał coś około 4 st, i to przy profilu dwuwypukłym, nie wiem czy nawet wolnolotki nie latają na mniejszych kątach.

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Kąt zaklinowania nie mierzy się w stosunku do dolnej płaszczyzny skrzydła to po pierwsze . Jeśli więc mierzysz w taki sposób kąt nasz jeszcze większy . przy takim zaklinowaniu model ma tendencje do odrywania strug i wymaga dodatkowo bardzo przedniego środka ciężkości . Taki model będzie wykazywał skłonność do korka i zwalnia się na skrzydło . Musisz poprawić kąty bo inaczej regulacje niezbyt wiele tu zmienią ...

  • Lubię to 1
Opublikowano

Profil dwu wypukły był na planach ale po powiększeniu u mnie o 160% to linie tak się rozjechały że u mnie jest płasko wypukły ... a nie wiem jak u Krzyśka wyszedł. Kąty zaklinowania u mnie poprawione więc jestem dobrej myśli a i trzymam kciuki za udany oblot Nieuport'a Krzyśka :)

 

Kąt zaklinowania nie mierzy się w stosunku do dolnej płaszczyzny skrzydła to po pierwsze . Jeśli więc mierzysz w taki sposób kąt nasz jeszcze większy . przy takim zaklinowaniu model ma tendencje do odrywania strug i wymaga dodatkowo bardzo przedniego środka ciężkości . Taki model będzie wykazywał skłonność do korka i zwalnia się na skrzydło . Musisz poprawić kąty bo inaczej regulacje niezbyt wiele tu zmienią ...

 
Czyli opisane moje objawy podczas oblotu i jak Kamilu masz rację to teraz po regulacjach mój powinien polecieć prawidłowo :) 
Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Była kiedyś taka reguła, że górny płat zaklinowywało się o 1 st. mniej niż dolny, myślę, że obowiązuje nadal ?  Kat zaklinowania mierzy się na cięciwie, czyli na prostej łączącej środek noska i spływu profilu. Np.: E-205, położony na desce ma kąt zaklinowania  + 2 st...

Czy 2 st. to dużo ? Dla każdego profilu i zastosowania - inna wartość. Twój profil wygląda na CRD - czyli wyjdzie w praniu, podczas oblotu i 1-szych walk - bo tam jednak na trochę inne rzeczy zwraca się uwagę.

----------------------

Co do pakietu - 5 celkowy jest cięższy, serwa będą szybsze ale będą brały więcej prądu... czyli pakiet o tej samej pojemności starczy na krócej ! Tak przynajmniej twierdzi pan Ohm, ja tylko za nim powtarzam.

Życzę powodzenia - Juek

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.