Skocz do zawartości

Nieuport 17


songo78

Rekomendowane odpowiedzi

Irek wszystko się zgadza, ale w kombacie tak naprawdę naciągi to wyposażenie obowiązkowe, ale ze względów praktycznych tylko atrapa, skrzydła powinny być samonośne i właściwą sztywność i odporność na skręcanie powinno się osiągnąć bez naciągów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irek w naszych bitwach zdarza się latac bez jednego skrzydła lub połowy statecznika i modele jeszcze kręcą akrobacje.

 Każdy element powinien być tak skonstruowany żeby sam wytrzymywał lot.

Dlatego dublujemy popychacze na SW lub stosujemy elastyczne mocowanie stójek .

Arek widzę że pisaliśmy razem  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No hej, przykleiłem serwa i mocowania słupków, które będą z drutu, miałem brać się za oklejanie skrzydła ale niestety okazało się, że przedlużacze 15cm do serw są za krótkie - muszę podjechać do sklepu:

 

Nieu-ACES44.jpg.7d212e8cbdd85ab5b450f72c1b0d6487.jpg

 

Nie tracąc czasu zrobiłem jeszcze mocowanie pakietu, który zlutowałem sobie z 4 baterii z IKEA  :) (wolę baterie, bo nie trzeba pamiętać o ładowaniu, a taki pakiecik za 4zł starcza na sezon albo i dłużej):

 

Nieu-ACES43.jpg.56e0c91e47e93ab15b0f9207844b7723.jpg

 

Do tej półki podpatrzonej u Packa jakby był problem z wyważeniem mogę zamontować ciężarek.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiecik baterii na sezon? Ile trwa twój sezon bo ja ładuje pakiety złożone z 4 paluszków średnio co dwa tygodnie ;)

Zamiast balstu lepiej zlutować jeszcze jednego paluszka, serwa będą mocniejsze a prądu będzie na dłużej choć wątpię aby starczyło na 2 miesiące jak zaczniesz terningi z Eskadrą Kraków.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czas latania musisz jeszcze wliczyć czas przygotowania przed startem, co najczęściej jest znacznie dłuższe niż samo latanie.

Silnik nie chce zapalić a jak zapali to jeszcze kolega coś grzebie przy swoim modelu i nie startujesz tylko czekasz z podłączonym modelem, tak schodzi nawet 20 minut.

Dlatego po oblocie proponuję zamienić 4 baterie na 5 AKU.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Mirku za zachętę  ;) Przypomnę Ci jak nie będziesz mógł znaleźć swojego i pomogę szukać  :lol: Tymczasem skrzydełko górne się wyprasowało, jak na trzecią okazję do pracy z tym materiałem to powiedzmy, że jestem zadowolony z efektu:

 

Nieu-ACES45.thumb.jpg.6dd0ca7f4f3a0889a3fbca4902ac853f.jpg

 

Pozostały do oklejenia i zamontowania lotki, słupki łączące płaty oraz wklejenie mocowań dolnego płata. Oznaczenia mam zamiar wyciąć z reklamówki czerwonej i białej choć na razie może się wstrzymam, bo po pierwszym starcie mogą już nie być potrzebne  ;)

 

Nieu-ACES46.thumb.jpg.af81b29382e388dae7eae5ce3b9876ce.jpg

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu oklejanie skrzydła super :) ładnie wyszły Ci końcówki skrzydła ... mam nadzieję że Tobie pójdzie o wiele lepiej jak mi przy oblocie i ulotnisz model z pełnym sukcesem. Ja swój rozbebeszyłem i jutro zaczynam coś działać przy modelu i może na weekend zdążę z 5 próba oblotu ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Okleiłem i zamontowałem lotki:

 

Nieu-ACES47.jpg.df3d77c791c18ac1b98a12f7da89b859.jpg

 

oraz wkleiłem do kadłuba mocowania połówek dolnego płata:

 

Nieu-ACES48.jpg.41938344e9571b3f94bdaad46bc5a77d.jpg

 

Uzyskałem mniej/więcej 1cm na końcówce choć i tak słupkami można to delikatnie skorygować:

 

Nieu-ACES49.jpg.47384d7a565f91cad1aa7a61f7c516d9.jpg

 

Model jest prawie gotowy do próby lotu:

 

Nieu-ACES50.jpg.e76309eacdba412b1a5ed3fc225da428.jpg

 

Nieu-ACES51.jpg.690b289f7dc9d0243408f80c5c139124.jpg

 

Czeka mnie jeszcze sprawdzenie geometrii skrzydeł i wyregulowanie silnika. Znalazłem w planie, że kąt zaklinowania skrzydła ma wynosić 2 stopnie. Do regulacji zrobiłem sobie na szybko taki kątomierz + poziomica na statecznik poziomy:

Nieu-ACES52.jpg

Nieu-ACES52.jpg.d4840c5b4e5bbadce00fb661ed6f49c0.jpg

 

Waga całości przekroczyła 1000g i wynosi niecałe 1100g, ale jeszcze będę musiał dodać ciężarek z przodu, bo SC wypada w tym momencie w 1/3 cięciwy.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyt duży kąt natarcia i nieduża prędkość, powoduje, że model lata na granicy przreciągnięcia, i stąd prawdopodobnie problemy ze sterownością, dopiero teraz doczytałem, że Przemek miał coś około 4 st, i to przy profilu dwuwypukłym, nie wiem czy nawet wolnolotki nie latają na mniejszych kątach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Kąt zaklinowania nie mierzy się w stosunku do dolnej płaszczyzny skrzydła to po pierwsze . Jeśli więc mierzysz w taki sposób kąt nasz jeszcze większy . przy takim zaklinowaniu model ma tendencje do odrywania strug i wymaga dodatkowo bardzo przedniego środka ciężkości . Taki model będzie wykazywał skłonność do korka i zwalnia się na skrzydło . Musisz poprawić kąty bo inaczej regulacje niezbyt wiele tu zmienią ...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profil dwu wypukły był na planach ale po powiększeniu u mnie o 160% to linie tak się rozjechały że u mnie jest płasko wypukły ... a nie wiem jak u Krzyśka wyszedł. Kąty zaklinowania u mnie poprawione więc jestem dobrej myśli a i trzymam kciuki za udany oblot Nieuport'a Krzyśka :)

 

Kąt zaklinowania nie mierzy się w stosunku do dolnej płaszczyzny skrzydła to po pierwsze . Jeśli więc mierzysz w taki sposób kąt nasz jeszcze większy . przy takim zaklinowaniu model ma tendencje do odrywania strug i wymaga dodatkowo bardzo przedniego środka ciężkości . Taki model będzie wykazywał skłonność do korka i zwalnia się na skrzydło . Musisz poprawić kąty bo inaczej regulacje niezbyt wiele tu zmienią ...

 
Czyli opisane moje objawy podczas oblotu i jak Kamilu masz rację to teraz po regulacjach mój powinien polecieć prawidłowo :) 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Była kiedyś taka reguła, że górny płat zaklinowywało się o 1 st. mniej niż dolny, myślę, że obowiązuje nadal ?  Kat zaklinowania mierzy się na cięciwie, czyli na prostej łączącej środek noska i spływu profilu. Np.: E-205, położony na desce ma kąt zaklinowania  + 2 st...

Czy 2 st. to dużo ? Dla każdego profilu i zastosowania - inna wartość. Twój profil wygląda na CRD - czyli wyjdzie w praniu, podczas oblotu i 1-szych walk - bo tam jednak na trochę inne rzeczy zwraca się uwagę.

----------------------

Co do pakietu - 5 celkowy jest cięższy, serwa będą szybsze ale będą brały więcej prądu... czyli pakiet o tej samej pojemności starczy na krócej ! Tak przynajmniej twierdzi pan Ohm, ja tylko za nim powtarzam.

Życzę powodzenia - Juek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.