przemo Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Krzychu !!! weekend mija i pytanie czy może oblatałeś maszynę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 23 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 Cześć, Niestety w sobotę nie dałem rady (wiedziałem już wcześniej że nie dam ), a w niedzielę rano kapał deszcz, było zimno i wiało. Skończyłem tylko oznakowania i czekam na chwilę wolnego czasu z dobrą pogodą. A Tobie gratuluję (widziałem filmik)! i dawaj go na zawody Nie przejmu się umiejętnościami - ja też się wybieram w tym roku na ACES po raz pierwszy (wcześniej tylko ESA), w zeszłym roku trenowałem tylko parę razy Spitfirem z silnikiem 2,5cm. Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 No to trzymam cały czas kciuki za udany oblot Twojego N17 Ja zasiadam po raz drugi do modelu tzn do budowy i poprawiam to co się da i zmieniam co nie co konstrukcję drugiej wersji. Postanowiłem że inne konstrukcje mogą poczekać bo w sylwetce Nieuport'a się zadłużyłem ;P Ja na zawody to jak coś to tylko podglądnąć zmagania pilotów bo starty w nich to już za dużo jak dla mnie Czekam i życzę powodzenia przy oblocie maszyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alenik Opublikowano 24 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 Krzyśku, czeka mnie oblot SPADA po naprawie dolnego skrzydła. Możemy się w weekend umówić na lotnisko eskadrowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 24 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 Adam, bardzo chętnie Daj tylko znać o której będziesz... PS. Nie jedziesz na zawody? Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alenik Opublikowano 24 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 Priorytet to dokończenie modeli ACES Albatros WW1 ESA wprawdzie ostrugany i wygładzony żelazkiem ale brakuje czasu na złożenie tego bałaganu w całość. Co do latania w weakend proponuje zdzwonić się w piątek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Witam, Po dłuższej przerwie uporałem się z silnikiem i wziąłem się za oblot Nieuporta, który zdążył już się zakurzyć. Pierwsze próby startu przeprowadzałem na trawie - po dwóch kapotażach złamał się statecznik pionowy. Zrobiłem mocniejszy i dziś próbowałem startować z asfaltowej ulicy. Przy rozpędzaniu model zaczyna wykonywać piruet w lewo. Pomanewrowałem trochę drutami od podwozia, puszczam go bez silnika i jedzie w miarę prosto, z silnikiem po 2 metrach obrót w lewo o 180 stopni co jest?? Za mały wykłon silnika? Coś z podwoziem? Dzięki z góry za porady i pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Lekki model + duze smiglo... masz duzy moment zyroskowpowy ktory chce przekrecic Ci model w kierunku odwrtnym do obrotu smigla. Zeby na ziemi z silnikiem jechal prosto musialbys zrobic krzywe podwozie - na tyle zeby bez silnika sciagalo go w prawo. Czy kola dales moze do srodka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 wszystkie model wwI maja ten sam problem - max obroty i puszczenie modelu a nie powolny rozbieg pomaga ale trzeba do startu pomocnika :-( W mojej Balilli wzorem wcześniej zdobytych doświadczeń przy Albatrosie, zamontowałem oś kół na mocnych gumach. Przeglądałem zdjęcia powyżej i masz to połączenie na sztywno za pomocą "trytytki". W rozbiegu moment obrotowy dociska lewe koło i powoduje jego odchylanie a tym samym zmianę toru jazdy. Jeżeli jest guma to model pochyla lewe skrzydło ale nacisk na podwozie rozkłada się bardziej równomiernie a koła zachowują równoległość toczenia się w rozbiegu. Warunek podstawowy - oś kół musi być sztywna aby docisk lewego koła nie powodował jej ugięcia. Same golenie mogą być cieńsze ale ta oś i równoległość kół jest najważniejsza. Pewnie nie zauważyłeś w moim modelu, że oś podwozia umieściłem na żywicy w rurce węglowej a końce tej rurki dodatkowo wzmocniłem nitką aby nie pękała... taki prosty pomysł ale się sprawdził i Balilla startuje całkiem poprawnie :-) Alternatywą jest tak duża sztywność całego podwozia aby nie ulegało odkształceniom od momentu obrotowego silnika - równoległość toczenia się kół przy zmiennym obciążeniu jest rozwiązaniem Twojego problemu ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Dzięki! Koła mam równolegle, amortyzacja ośki jest na recepturkach - lekko się ugina. Będę próbował dalej... mogę coś podłożyć pod ośkę z prawej strony, żeby koło było wyżej, ewentualnie powyginać druty tak żeby bez silnika skręcał w prawo. Mirku, nie zwróciłem uwagi na ośkę w Balilli ale pamiętam, że Twój model był przechylony (podwozie chyba nie było proste). Może spróbuję go wyrzucić z ręki ale wolałbym startować z lotniska... Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Jeżeli jest amortyzacja to OK. Mój model przechyla się przy rozbiegu właśnie przez amortyzację Naciśnij model z góry i sprawdź czy nie ugina się sama oś pomiędzy kołami. Oś nie może się wyginać, musi być sztywna bo inaczej koło zmienia położenie. Słusznie Przemek sugerował zbieżność kół - takie rozwiązanie też jest bardzo dobre ale w przypadku amortyzowanej osi nie do wykonania. Usztywnij oś i zobaczysz różnicę. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 27 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 Dzisiaj w końcu oblatałem model. Najpierw "skrzywiłem" trochę podwozie dając pod ośkę podkładkę przy prawym kole: Bez silnika model zaczął skręcać w prawo, niestety z silnikiem ciągle w lewo i nie udawało się wystartować. Wkurzony wyrzuciłem go z ręki - za pierwszym razem za lekko i spadając w trawę urwało się podwozie. Kolejne odpalenie silnika (musiałem trzymać go w ręce za skrzydło) mocny wyrzut i poleciał. Na pół gazu lata jak po sznurku, wręcz książkowo. Przy zwiększaniu obrotów do maksymalnych zaczyna zadzierać mordkę do góry i leci bardzo szybko Filmu niestety nie ma bo byłem sam, tylko kilka fotek: Do poprawy podwozie i chyba skłon silnika. Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuRC Opublikowano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 Model jest piękny, przyznam sie iż mnie nim zaraziłeś. Gratuluje oblotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 Dzięki! Gdyby to nie był kombat można by zrobić dużo bardziej makietowo. A tak wygląda jak wygląda Będzie jeszcze pilot, zagłówek i może karabin. Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 No to dorzucam się do gratulacji do udanego oblotu Krzychu "szapoba" 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 9 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Kończąc wątek model wystąpił we fragmencie filmu nakręconego przez Mirka (mirolek) i wstawionego wczoraj w tym wątku: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/14930-zimowe-wiosenne-letnie-i-jesienne-latanie-w-krakowie/page-130 Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Gratulacje! Pięknie wyszedł no i ze spalinką taki bardzo jest rasowy. Na kłopoty ze startem z asfaltu najlepsze jest gumowe kółko ogonowe, nawet jakieś maleńkie, żeby nie raziło). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 nie ma co kończyć wątku tylko trzeba go systematycznie wzbogacać o kolejne filmy z latania oraz uwagi dotyczące eksploatacji. Problematyczne mocowanie podwozia trzeba nieco zmodernizować aby model samodzielnie startował do lotu. Z tego co pamiętam rzuciłeś też wyzwanie do walki mojej Balilli, zatem filmik z lotu z taśemkami na pewno tu się jeszcze pojawi ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 10 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Mirku, musi być filmik z tasiemkami - w końcu to dział kombat. Ale już myślę o kolejnej budowie a 2-płaty z I Wojny podobają mi się najbardziej. Wczoraj zwiększyłem w Nieuporcie skłon silnika, dziś miałem testować ale za silny wiatr na latanie. A co do podwozia to Bartku kółko ogonowe odpada z definicji Jeśli chodzi o starty to na zawodach ACES niektórzy zawodnicy startują z ręki więc się tym nie przejmuję. Mocowanie podwozia wyrwałem 2 razy, bo tak naprawdę jeszcze mi się nie udało nim poprawnie wylądować Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Witam, Zwiększyłem (na oko dwukrotnie) skłon silnika ale niewiele to pomogło - przy większych obrotach śmigła nadal zadziera do góry Czy to świadczy o złym kącie zaklinowania płata? Pozdrawiam, Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi