Jump to content

Recommended Posts

Heja. Nowa rama mini quada, nowe silniczki i pierwszy testowy lot. Taka mała popisówa.

 

 

Rama jest drukowana i sklejona z profilami węglowymi. Rozmiar ramy to 20cm po przekątnej. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej, to tutaj znajdziesz opis

http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=22488

 

skład: 

 

MWC nanoWii

RCX 1306-8 3100KV

ESC turnigy plush 6a

2s 500mah 35C

smigiełka 5x3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajna maszynka i nieprawdopodobna wprawa przy wychodzeniu z akrobacji dosłownie nad samą ziemią. Przyjemnie się ogląda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filmik bardzo fajny.

Na ile starcza bateria przy takich akrobacjach?

 

Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niesamowicie zwrotne maleństwo. Bardzo dobrze dobrane zastawy regulatora. Gratuluję. PS. Gdzie wypada Ci środek ciężkości? Na przecięciu osi ramion?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czołem. Dzięki za komentarze. 

 

Z tym wychodzeniem z akrobacji zaraz nad ziemią :D to nie zawsze jest kolorowo. Czasami moje wyjście na łąke kończy się po jednej minucie :D.  W sumie to każde wyjście, żeby polatać, kończy się serią kretów większych lub mniejszych. Dlatego też tak bardzo jest ważna rama jak i waga quada. Im lżejszy, tym bardziej zwinny, szybszy i odporny na zniszecznia. 

 

Czasy lotu, przy tej konfiguracji to akurat ciężko określić, bo to było szybkie spontaniczne wyjście, bateryjki nie były w pełni naładowane. Raczej poszedłem przetestować moc nowych silniczków, w stosunku do poprzedników. 

Mogę jedynie opowiedzieć o poprzedniej konfiguracji. Loty na trochę słabszych silniczkach https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__5358__18_11_2000kv_Micro_Brushless_Outrunner_10g_.html trwały przy szaleństwach 10-12min na 800mah, 7-10min na 500mah, 3-5min na 350mah.  Przy zwykłym spokojnym locie to czasy nawet do 18min na 800mah. 

 

Teraz troszeczkę silniczki są bardziej prądożerne więc może jest bardziej dynamiczny ale czasy pewnie spadną o 2min. 

 

Tutaj popisówka z poprzedniej konfiguracji quada:

http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=16782

 

 

Środek ciężkości zawsze powinien być w środku na przecięciu osi, jeżeli nawet są tak nie jest to FC wszystko wyrówna. Zawsze lepiej mieć dobrze ustawiony SC, wtedy jest zawsze mniejsze obciążenie, któregoś z silników.

 

Dzięki za miłe słowa! Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli, ktoś jest ciekawy jak wygląda ta miejscówka we Wrocławiu, trochę z szerszej perspektywy, to zapraszam do lektrury.

 

Oblot mini H-quada na nowej drukowanej ramie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By mass
      Cześć, mam pewien problem dotyczący pracy silnika w moim quadrocopterze. Podczas lotów w końcówce przedniego sezonu dron dziwnie się zachowywał - mianowicie mogłem się bez problemu nim wzbić dość wysoko, ale podczas opadania jakby tracił moc na silnikach i bardzo szybko opadał robiąc kilka twardych lądowań. Od tamtego czasu nim nie latałem i teraz wiedząc, że było coś nie tak poświęciłem mu więcej uwagi na przegląd wszystkich podzespołów. Wymieniłem pakiet 3S na nowy, dokupiłem śmigła, ponieważ poprzednie były już nieco postrzępione i wgrałem od nowa firmware do APM, przeprowadziłem konfigurację i wykonałem kalibrację ESC.
       
      Wczoraj chciałem wykonać próbny lot i zauważyłem dziwne zjawisko. Mianowicie po uzbrojeniu jeden z silników wyraźnie wolniej się kręci, po odjęciu gazu zatrzymuje się jako pierwszy - reszta równocześnie. Przy kręceniu nim w palcach nie czuć, żadnego oporu ani bicia. Wróciłem do domu i wykonałem jeszcze raz kalibrację ESC i tutaj zauważyłem dziwną sprawę - podczas kalibracji wydaje mi się, że ten silnik pracuje prawidłowo - prędkość obrotów podczas obserwacji nie różni się od pozostałych, wszystkie silniki zatrzymują się razem. Natomiast przy uzbrajaniu nadal ten silnik kręci się wolniej.
       
      Nie mam pojęcia co mogło nawalić, czy macie jakieś pomysły jak rozwiązać ten problem?
       
      Poniżej przedstawiam filmiki pracy silników z uzbrojenia przed lotem i z kalibracji ESC (podczas oglądania proszę zwrócić uwagę na silnik numer 2)
      Połączenie silników zgodnie z dokumentacją ze strony ardupilot:

       
      Filmik z uzbrojenia: https://youtu.be/eHcZgZyioUw
      Filmik z kalibracji: https://youtu.be/bHeL1jfuQ_U
    • By Johnu312
      Witam, 
       
      Postanowiłem zbudować drona o przekątnej ramy 50cm. Użyłem do niego następujących rzeczy:
       
      Rama: produkcja własna sklejka 4mm
       
      Silniki:  https://abc-rc.pl/product-pol-9055-Silnik-drona-2312-CW-920KV-2-4S-200W-do-DJI-Phanton-F450-F550-S500-S550.html
                  https://abc-rc.pl/product-pol-9054-Silnik-drona-2312-CCW-920KV-2-4S-200W-do-DJI-Phanton-F450-F550-S500-S550.html
       
      ESC: http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/WYPOSAZENIE-RC/REGULATORY/REDOX-REG-30A.html
       
      FC: https://abc-rc.pl/product-pol-7160-Kontroler-lotu-Naze32-REV6-6DOF-32bit-procesor.html
       
      Bateria: https://hobbyking.com/en_us/zippy-compact-4500mah-3s-40c-lipo-pack.html
       
      Śmigła :10x4,5  https://abc-rc.pl/product-pol-4439-Smigla-TAROT-10x4-5-10x4-5R-pomarancz-1045-TL2710-05.html
       
      Całość razem z osprzętem FPV waży 1050 gramów. Wszystko skręciłem, zlutowałem i skonfigurowałem FC, zgodnie z poradnikami na YT (Flite Test). 
      Niestety miałem problemy z zainstalowaniem firmware przez Cleanflight, więc na FC mam zainstalowane oprogramowanie 1.14.
       
      Problem pojawia się przy starcie, albowiem quadcopter zamiast się wznosić wywraca się do góry nogami, bo lewe śmigła szybciej się kręcą (https://www.youtube.com/watch?v=_YjNDDxItqs&feature=youtu.be).
      Myślałem, że może być to spowodowane wyważeniem, lecz z tym jest wszystko ok.
       
      Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi z czego wynika problem i jak go rozwiązać, czy może wynikać on z starego oprogramowania?
       
      Z góry dziękuje i pozdrawiam
       
      Ponieważ zdjęcie się nie wstawia, to tu wstawiam link: https://drive.google.com/open?id=1v40j_XpL6azJJRveaj0HwEyUEnWEYNXj

    • By mass
      Cześć wszystkim, kilka dni temu wybrałem się na lot moim quadcopterem - złożyłem go jakiś rok temu i do tej pory o dziwo obyło się bez większych problemów, co najwyżej połamanych kilka śmigieł Jednakże ten ostatni lot był bardzo dziwny i niepokojący, latałem sobie przez kilka minut na AltHold wiedząc, że mam jeszcze jakieś 5min lotu do końca pakietu przeszedłem sobie na Loiter i wzniosłem kilkadziesiąt metrów, żeby uchwycić na kamerze okolice przed lądowaniem. Gdy copter był już na odpowiedniej dla mnie wysokości zacząłem się obracać w okół jego własnej osi i wtedy nastąpiło dziwne zdarzenie nagle zaczął szybko opadać w dół - nie było żadnego bujnięcia przekręcenia na bok po prostu leciał w dół w ustabilizowanej pozycji (co daje mi do myślenia, że mogę wykluczyć wyłączenie na chwile jakiegoś z silników) zupełnie tak jakby nie miał siły utrzymać się w tej pozycji i brakowało mu mocy. Podczas spadania miałem nie wiele czasu na reakcję w panice przeszedłem na Stabilize, drążek na maks i przy upadaniu wydaje mi się, że coś zaczął regować ale chyba było za późno, żeby zniwelować tą prędkość jakiej nabrał podczas opadania i kolokwialnie mówiąc walnął na kostkę, ale ciągle będąc ustabilizowanym (w sensie spadał równolegle do podłoża) także upadł na nogi i obdarł się jedynie gimbal pod spodem - reszta sprzętu wydaje się być ok. Nie mam pojęcia co się mogło stać, a takie zdarzenie ciężko zlekceważyć - czy macie może jakieś pomysły co mogło być przyczyną takiego wypadku?

      Pobrałem również logi z tego lotu, jednakże z racji że nie miałem za dużego doświadczenia do tej pory z kraksami to mało mi one mówią:
      Log File D:\Program Files (x86)\Mission Planner\logs\QUADROTOR\1\2017-07-06 21-39-57.log Size (kb) 1343.6279296875 No of lines 17830 Duration -1 day, 15:46:54 Vehicletype ArduCopter Firmware Version V3.2.1 Firmware Hash 36b405fb Hardware Type Free Mem 0 Skipped Lines 0 Test: Autotune = NA - Test: Brownout = FAIL - Truncated Log? Ends while armed at altitude 20.71m Test: Compass = GOOD - No MAG data, unable to test mag_field interference Test: Dupe Log Data = GOOD - Test: Empty = GOOD - Test: Event/Failsafe = GOOD - Test: GPS = GOOD - Test: IMU Mismatch = UNKNOWN - No IMU log data Test: Motor Balance = UNKNOWN - Test: Parameters = GOOD - Test: PM = NA - Test: Pitch/Roll = NA - Test: Thrust = NA - Test: VCC = WARN - VCC min/max diff 0.567v, should be <0.3v Dwie linie które przykuły moją uwagę to:
      Test: Brownout = FAIL - Truncated Log? Ends while armed at altitude 20.71m
      Test: VCC = WARN - VCC min/max diff 0.567v, should be <0.3v
       
      Tak patrząc to sugeruje mi to jakiś zanik napięcia/zasilania? Pakiet jeszcze miał kilka minut lotu na pewno, a po za tym gdyby było niskie napięcie to mam ustawiony alarm na 3.6V na cele.
      Z góry dziękuję za wszelkie rady/sugestie
      Dodam, że porównując poprzednie logi z lotów powtarza się ten błąd: Test: VCC = WARN - VCC min/max diff 0.567v, should be <0.3v
      Natomiast ten wcześniejszy Test: Brownout był zawsze = GOOD -, wysokość z loga w dnu kraksy (20.71m) mogłaby się zgadzać mniej więcej z tym kiedy miałem to zdarzenie.
    • By szymonSanok
      Witam, jestem na tym forum nowy, ale już co nieco przeglądnąłem wątki oraz zgłębiłem podstawy modelarstwa, jednakże połączenie arduino i aparatury sterującej oraz silników z regulatorami sprawia mi jeszcze troszkę problemów. A mianowicie: wszystko już reaguje na aparaturę, silniki przyśpieszają itd, problem jednak jest w tym, że nie robią one tego równomiernie, a dokładniej, że jeden z silników, aby zaczął się kręcić wymaga dużo większego wychylenia przepustnicy od poprzednich. Podejrzewam złe zaprogramowanie regulatorów, ponieważ w trakcie podłączania baterii 3 silniki "pikają" po dwa razy a tej jeden tylko raz. Drugim problemem jest to, że lubią się zawiesić (tzn kręcą się pomimo ustawienia przepustnicy za 0) w momencie gdy zrobię to gdy quadcopter nie jest w pozycji horyzontalnej. Poniżej zamieszczam link do dokumentacji całego quadcoptera, aby łatwiej było się zapoznać z tym jak jest zbudowany i jak działa.
      Liczę na Waszą pomoc lub sugestie Pozdrawiam!
       
      Dokumentacja:
      https://docs.google.com/document/d/1EJwOQfFyyUpuTLndOahr4K0CBDsZuEMtVzzbAPM24Xg/edit?usp=sharing
       
      @Update, dron już zaczyna się poziomować, i reagować szybciej na aparaturę, pomogła zmiana częstotliwości na jakiej przetwarzane były impulsy w arduino. Pojawił się za to kolejny problem objawiający się tym, że moc na silniki nie jest przekazywana równomiernie. Tzn jeden z silników potrzebuje dużo więcej "gazu", żeby w ogóle zaczął się kręcić. Czy może być to wina źle zlutowanych kabli lub niedokładnych połączeń na konektorkach? Pozdrawiam!
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.