Skocz do zawartości

Quad BNF (gotowy)


dellorto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakiego quada 5" 4s gotowego byście polecili? Narazie rozważam iFlight Nazgul5 227mm 4S 5 Inch FPV Racing Drone i Eachine LAL 5style 220mm 4S Freestyle 5 Inch 

Który bardziej polecicie? Eachine ma lepszy regulator ale chyba gorsze silniki? Oba wydają się interesujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nazgulu silniki mają wyższe kv więc quadzik powinien być szybszy. Rama w iflight sądzę, że będzie lepszej jakości jak eachine. Miałem tą ramę i naprawdę bardzo fajna,  pierwszego quada na niej zbudowałem. Kamery mają naprawdę fajne ... caddx ratel. Ja ostatnio kupiłem ratela i porzuciłem już foxeer i runcam na chwilę obecną, no może kiedyś bym spróbował runcam racer z ostatnich wersji :)

A nie lepiej złożyć coś samemu ? wyjdzie podobnie cenowo a przynajmniej to fajna zabawa przy lutowaniu i składanie tego w całość ... wbrew pozorom to nie takie trudne :)

z drugiej strony ... jak stać Cię na nazgula bierz nazgula , ale z drugiej strony ... bo nie wiem ... uczysz się latać ? Ma być to pierwszy kontakt z quadami to bierz coś tańszego ... będzie mniej boleć, choć z doświadczenia wiem że te konstrukcję naprawdę dużo wybaczają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latam dobrze z widocznością starym dronem klasy 450 przerobionym na 390mm (rama carbonowa własnej budowy ważąca zaledwie 59gram XD) na starym APM2.6 ale z reglem 4in1 Bl_heliS i ogólnie jestem obyty w sterowaniu i elektronice, dlatego już mi starczy, chce coś gotowego. 

 

Właśnie patrzyłem żeby nowy dron był z Ratelem :)

 

Pieniążki są ale mimo to 

Eachine ma mocniejszy regulator BLheli_32 zamiast Blheli_S w iFlight, Patryk pisał że tylko 32 brać...

Jakoś parametrami wydaje się lepsze te Eachine, chodź nie podobają mi się te trójzębne końcówki ramion ? 

 

Ogólnie po co ramiona wystają poza silnik? to jakoś go rzeczywiście chroni? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eachine jest fajny, jeśli nie spali się przy pierwszym podłączeniu pakietu. Niestety - track record tej firmy jest średniawy.

 

iFlighty są zdecydowanie solidniejsze. Sporo ich elektroniki używam i naprawdę dzielnie znosi to co im robię.

Z reglem sprawa generalnie jest taka, że zawsze polecam brać regler na BLHeli-32, bo niewiele się do niego dopłaca, a parę rzeczy ułatwia.

Jednak - BlHeli-S można obecnie zastąpić firmwarem JESC (za parę dolarów wprawdzie, ale jednak). W efekcie regler na BLHeli-S również oferuje wtedy dwukierunkowego Dshota (podaje FCkowi jak szybko silnikami kręci) i w efekcie w locie nie ma opcji żebyś odróżnił BLHeli-S od BLHeli32.

Niemniej - te parę dolarów to różnica w cenie między reglem na BLHeli-32 i BLHeliS, więc kiedy wybór jest to nie warto się w to bawić.

 

Silniki zaś to inna kwestia.

Jeśli kupujesz pierwszego quada (a to Twój pierwszy taki quad, bo 450tka to inna para śmigieł), to totalnie olej kwestie rozmiaru, kV, koloru, czy czegokolwiek. Tak długo jak kupujesz współczesny silnik quadowy, tak długo pierwsze dodanie gazu wgniecie Cię w fotel :D

Dlatego interesuje Cię solidność silników, bo tłuc to tym będziesz częściej niż się spodziewasz (szczególnie jeśli poczujesz bluesa i zaczniesz latać freestyle).

I tutaj - iFlight wygrywa o cztery długości ramy - silniki iFligta to top klasa wytrzymałościowa. Zarówno w high endzie (uwielbiam swoje Xingi 2208 ❤️ ), jak i w klasie niższej (czyli te Xingi-E).

 

Stąd ja bym wziął iFlighta pewniejszy sprzęt jest to po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za waszą radą kupiłem Nazgul 5. Już jest nawet wysłany do mnie z magazynu w Hiszpanii. 

Jednak dotarło coś do nie, mimo że Patryk pisze że kV nie ma znaczenia ja uważam że jednak ma. Trochę się zaniepokoiłem że kupiłem 1wszego "wyczynowego" quada z 2750kV... to za dużo... 

 

O to moje przemyślenia:

1. 2400 kV jest w większości modelów 5"  więc ktoś to musiał uznać za coś "uniwersalnego"

2. Wyższe kV to mniejsza wydajność. Silnik o dużym kV Przy danym ciagu (thrust) będzie zużywać tyle samo mocy elektrycznej co silnik o mniejszym kV,  zmnienia się tylko stosunek napięcie * natężenie, więc niby nie ma problemu... lecz akumulatory tak nie działają. Liczy się w nich tylko pobierane natężenie. Każdy widział pewnie te wykresy rozładowania lipoli, jeśli rozładowujemy je małym prądem to dadzą duże pole pod wykresm czyli dużą ilość energi (Wh), jeśli pociągniemy z nich duży prąd to automatycznie spada na nich napięcie i całkowita energia z nich pobrana będzie mniejsza. Przykład592306789_SonyUS18650VTC63000mAh(Green)-Capacity.png.9fb7cb46afaa1c095f9819d56450d7f6.png

 

3. Przy 2400kV miałbym większy moment szczególnie przydatny w średnim i niskim zakresie obrotów, np. lepiej stabilizując przy gwałtownym opadaniu, to chyba przydatne w freestylu/cinematic czyli jak bym chciał latać. Wyższe kV da mi tylko wyższe obroty maksymalne czyli prędkość, która tak czy siak jak dla początkującego była by kosmiczna czy z 2400 czy 2750kV.

4. Wyższe kV to wyższe piki natężenia prądu przy stabilizacji, więc ubije Li-pola szybciej.

5. Poszukałem co internety o tym problemie piszą i znalazłem to https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2915106-2400kv-vs-2750kv czyli wg gościa strata 10% wydajności przy testach statycznych.

 

Tak więc, niech ktoś napisze że pieprze głupoty i żebym się nie przejmował, bo na razie się zdołowałem że źle wybrałem pierwszego quada, który będzie krótko latał i zażynał baterie... XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, dellorto napisał:

Za waszą radą kupiłem Nazgul 5. Już jest nawet wysłany do mnie z magazynu w Hiszpanii. 

Jednak dotarło coś do nie, mimo że Patryk pisze że kV nie ma znaczenia ja uważam że jednak ma. Trochę się zaniepokoiłem że kupiłem 1wszego "wyczynowego" quada z 2750kV... to za dużo... 

 

Spokojnie, będzie dobrze

6 godzin temu, dellorto napisał:

 

O to moje przemyślenia:

1. 2400 kV jest w większości modelów 5"  więc ktoś to musiał uznać za coś "uniwersalnego"

Ponownie, nie ma się czym przejmować.

 

6 godzin temu, dellorto napisał:

2. Wyższe kV to mniejsza wydajność. Silnik o dużym kV Przy danym ciagu (thrust) będzie zużywać tyle samo mocy elektrycznej co silnik o mniejszym kV,  zmnienia się tylko stosunek napięcie * natężenie, więc niby nie ma problemu... lecz akumulatory tak nie działają. Liczy się w nich tylko pobierane natężenie. Każdy widział pewnie te wykresy rozładowania lipoli, jeśli rozładowujemy je małym prądem to dadzą duże pole pod wykresm czyli dużą ilość energi (Wh), jeśli pociągniemy z nich duży prąd to automatycznie spada na nich napięcie i całkowita energia z nich pobrana będzie mniejsza.

Tak nie działa sterowanie silnikami za pomocą PWMu.

Tzn. regler sterując za pomocą wypełnienia impulsu efektywnie zmienia napięcie jakie podaje silnikowi (bo jak inaczej sterowałby obrotami)?

W efekcie silnik o wyższym kV będzie efektywnie wysterowany niższym napięciem, żeby osiągnąć te same obroty co silnik o niższym kV.

W efekcie moc pobierana będzie bardzo, bardzo podobna, a w efekcie prąd pobrany z pakietu będzie na podobnym poziomie.

 

To się tyczy oczywiście warunku tych samych obrotów/tej samej mocy oddanej. Na pełnym gazie silnik o wyższym kV weźmie oczywiście więcej i więcej odda

 

6 godzin temu, dellorto napisał:

 

3. Przy 2400kV miałbym większy moment szczególnie przydatny w średnim i niskim zakresie obrotów, np. lepiej stabilizując przy gwałtownym opadaniu, to chyba przydatne w freestylu/cinematic czyli jak bym chciał latać. Wyższe kV da mi tylko wyższe obroty maksymalne czyli prędkość, która tak czy siak jak dla początkującego była by kosmiczna czy z 2400 czy 2750kV.

To też tak nie działa.

kV to nie przekładnia, nie zmienia momentu jaki ma silnik.

Moment zależy od rozmiaru stojana i magnesów, kV jest całkowicie pomijalne.

6 godzin temu, dellorto napisał:

4. Wyższe kV to wyższe piki natężenia prądu przy stabilizacji, więc ubije Li-pola szybciej.

Niekoniecznie.

Wyższe kV reguluje się na inne PIDy (dlatego, że masz wtedy szybszą reakcję na zmianę wysterowania).

Zmiana pików, dla analogiczne tune'a (czyli jeśli quad się podobnie prowadzi) jest totalnie pomijalna. Oczywiście jak dojdziesz do przesadzonych PIDów, to propwash zamorduje lipola bardzo skutecznie.

Ale to się tyczy każdego kV. Jak ktoś nie wierzy, to niech zrobi wysokośc quadem, i strzeli drążkiem (czyli naciągnie na maxa i puści). Pik jest wtedy taki, że na obrazie pojawiają się pasy, a prądy potrafią skoczyć ponad prąd na max przepustnicy.

6 godzin temu, dellorto napisał:

5. Poszukałem co internety o tym problemie piszą i znalazłem to https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2915106-2400kv-vs-2750kv czyli wg gościa strata 10% wydajności przy testach statycznych.

W 10% przy testach statycznych jestem w stanie uwierzyć.

Problem polega na tym, że to test statyczny. W locie 10% bardzo ciężko zauważyć. Większe różnice będziesz miał jak śmigło dotknie trawy i wprowadzi delikatne drgania

 

6 godzin temu, dellorto napisał:

Tak więc, niech ktoś napisze że pieprze głupoty i żebym się nie przejmował, bo na razie się zdołowałem że źle wybrałem pierwszego quada, który będzie krótko latał i zażynał baterie... XD

 

Jak mówiłem - spokojnie.

 

Tak dla przykładu - sam latam quadem na 6s, z silnikami 2208 1800kV, co odpowiada 2 700kV przy 4s.

Dorzuć do tego, ze używam pakietów 6s 1300mAh, to zauważysz, że mój quad dobija mocy nieosiągalnych dla większości quadów.

Jakbym latał wciąż na pełnym gazie to pakiet się rozładuje w 60s (eyup - 130A średniego poboru prądu :D ) i przy odrobinie szczęścia zaspawa XT60 (co mi się przydarzyło, kiedy stwierdziłem, że chce to przetestować).

Mimo tego - ten quad latając freestyle lata średni 3:30 do 5min.

Tu masz np. nieedytowany film:

 

Latany do 70% pojemności pakietu (900mAh z 1300mAh) na bardzo wymagającej miejscówce (dużo wertykalnych ruchów), gdzie lot trwa 3:20min.

 

A latany spokojnie, powoli i płynnie spokojnie lata ponad 10min.

 

Tak naprawdę są dwie wady tak mocnego systemu napędowego:

1. Waga - ale dla mnie nie to nie wada, przy moim stylu lataniu waga pomaga mi w utrzymaniu płynności i energii przy przerzutac i lataniu na plecac. Ale to jest do bólu subiektywne, znam takic co niecierpią mojego quada, a preferują swoje ultralekkie konstrukcje, których ja nie lubię.

2. Regulacja - wymaga ona nieco więcej uwagi. Tzn. łatwiej quada przesterować, a przesterowany jest naprawdę brutalny dla sprzętu. Ale to naprawdę nie jest bardzo skomplikowane i nawet defaulty nie są niebezpieczne, szczególnie gdy mamy dwukierunkowego DSota

 

A zalety?

Fantastyczna reakcja na propwash, dlatego, że momentu w dole jest pod dostatkiem, fantastyczna reakcja na przyczepienie o coś (też efekt dużego momentu i dużej max mocy) i duży zapas mocy w górze przepustnicy.

Ogólnie - pełnego gazu nie używam nigdy w normalnym locie, jedynie w sytuacjach awaryjnych. A tych jest bez liku i wielokrotnie tak duży zapas mocy ratował mnie przed solidną glebą.

 

W dużym skrócie - wyluzuj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uspokojenie :) 

Zrobiłem sobie wykresy w excelu dla śmigła 5050 z danych ciągu udostępnianych przez producenta dla 2450 vs 2750 i wyszło mi że dla danego identycznego ciągu (Pull, w gramach) mają bardzo zbliżone sprawności (efficiency, g/W). Wiec to potwierdza to co piszesz. A nawet wyszło mi że 2750 będzie bardziej sprawny przy niższym ciągu, a 2450 bardziej sprawny przy wysokim. 

Poniżej dane wejściowe jakby ktoś chciał potwierdzić teorię:

XING-E-2207-2450KV-FPV-MOTOR.thumb.jpg.4e748afae77792c9b613258ddacf2d02.jpg

 

167889540_XING-E-2207-2750KV(1).thumb.jpg.55811c2bb02c8703fa6ffaa46501c37a.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślałeś o tym aby samemu zrobić zgodnie z poradnikiem od JB? 

Może Ci się spodoba taki sposób a jak coś się stanie będziesz wiedział jak działać dalej 

 

https://www.getfpv.com/xilo-5-freestyle-drone-bundle-joshua-bardwell-edition.html

 

https://youtu.be/FEittnx42Zc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.